Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

De nx van twinturbo

Gestart door twinturbo, 30 mei 2008 - 21:41

Vorige topic - Volgende topic

Crum

van een paar maanden liggen zouden zulk soort dingen niet mogen gebeuren nee..en tja..stoeprandjes vind geen enkele auto leuk ;)
Universeel betekend dat beschreven onderdeel is ontworpen om nergens op te passen. Behalve na ingrijpende modificaties, en gebruik van schuttingtaal...

http://www.mijnalbum.nl/Album=R6RF7VDO

sander

Heb je ze wel goed nagetrokken na monteren?

En op de goede manier vast gezet

twinturbo

Staan met de goede bouten vast met 100 Nm.  ;)

DJ Ramonski

Misschien een hele stomme vraag, maar trilt ie bij elke snelheid of alleen bij 100+?

Mijn NX deed namelijk volledig normaal tot 110 kilometer per uur. Pas daarna deed het probleem zich voor met de homokineet. Het kan misschien nu puur toeval zijn dat je het nu opmerkt omdat je nu toch op het gedrag aan het letten bent.
Koos NX-Loos
Nissan 100NX 1.6 SLX+ E2 (1993)
Honda Civic 1.4i Jewel (1998)

twinturbo

Is bij elke snelheid zo. Had daar met mijn vorige velgen echt geen last van. Alleen trok die toen volgens mij ook al enigzins naar rechts.

Blackandblue

Aangezien het bij elke snelheid is zal het waarschijnlijk wel door het stoeprandje komen.
ff het uitlijnen afwachten, kan zowiezo geen kwaad.

Johnny_D

uitlijne en balancere helpt meestal wel een helehoop bij dat soort kwaaltjes

twinturbo

Denk dat ik weet wat de onbalans veroorzaakt. Er moeten in die velgen nog centreerringen.  :$ Dacht het de vorige keer al te zien. Toevallig moest er vandaag een wiel af om in de wielkuip te komen.

Daarnaast heb ik vandaag mijn nismo oliedop gemonteerd. Misstaat gruwelijk aangezien het onder mijn motorkap een ranzige zooi is.  ::) Moet de boel eens grondig schoonmaken. Daarnaast had ik graag mijn kleppendeksel gespoten en een veerpootbrug gemonteerd willen hebben. Dan zou het een stuk beter staan.

twinturbo

Vandaag maar eens mijn bumpers klaar gemaakt voor de spuiter. Met een verfkrabber alles weer zo goed als kitvrij gemaakt. Nu past alles weer netjes. Alleen van de skirts vindt ik dat ze niet zo goed aansluiten.
Iemand nog ideeen om de boel te bevestigen. Wil liever niet kitten aangezien de hele boel waarschijnlijk toch weer los moet om roest weg te werken. Is het niet een idee om iets van dubbelzijdige tape te gebruiken?

De onbalans is niet geheel overgegaan met centreerringen. Heb wel het idee dat het op sommige soorten wegdek het minder erg is. Maar het is wel erg vermoeiend om met een trillend stuur te rijden.  >:(Heb in de tussentijd trouwens nog wel op me ouwe 14 inchers gereden en toen had ik der geen last van. Ik had een lekke band waarbij later bleek dat het ventiel lek was.
Van de week maar eens verlaging bestellen en dan zullen we weer eens uitlijnen en eventueel de banden op onbalans controleren.

twinturbo

Morgen weer een dagje vrij. Maar weer eens wat klusjes gaan doen aan de nx. Zie to do list.

Ik ben van plan om mijn achterspeakers te gaan monteren op de volgende manier. Ik wil ze a-symetrisch gaan plaatsen en dan twee nieuwe gaatjes boren voor montage. De spleet wil ik dan opvullen met vibraflex.

nieuw to do list
- Achterspeakers monteren
- Weitec setje bestellen
- Bumpers eindelijk eens weg brengen
- Ruitenwissers weer zwart spuiten
- Nieuwe antenne monteren
- Richtingaanwijzers schoonmaken en opnieuw zilver spuiten.
- knipperlichtglaasjes kitten.
- Diverse interieurdelen vervangen

twinturbo

Vandaag tijdens het werken aan mijn auto maar eens een inventarisatie gemaakt van de roestschade die aan mijn auto zit. Het is volgens mij niet levensbedreigend, maar er moet wel binnenkort het een en ander aan gebeuren wil ik nog langer dan een jaar van mijn nx kunnen genieten. Mijn wielkasten zijn hard op een klein plekje na. Maar de bodem heeft twee roestplakken met een diameter van een cm of 5. Daarnaast begint achter mijn dorpel te roesten. Heb der ff een fotoimpressie van gemaakt.
Heb ook nog een offerte aangevraagd voor een verlagingssetje van Weitec. Hoop dak ze volgende week kan bestellen.

Mijn auto in de extra hoge 4x4 stand. :P

Roestschade op de linkerdorpel. Zat er al bij aankoop 4 jaar geleden. Is nog steeds redelijk oppervlakkig.

Roestschade bij de kitrand van het linkervoorscherm.

Een klein puntje op de linkerwielkast.

De grootste plek op de bodemplaat linksvoor. Is nu nog redelijk oppervlakkig.

Nog een plek op de bodemplaat rechtsachter.

Een kleiner plekje linksachter.

Dorpelonderkant rechts. Hier verschoot ik toch van. Wist dat ie roestte maar zo erg.  :(

Dorpel aan de linkerzijde begint ook een gat te komen.

En mijn wisserarmen in de primer. Zondag wss even in de juiste zwarte kleur spuiten. Was niet helemaal goed gelukt. Der zaten een paar druipers in en je ziet dat ik niet alle lak goed had weggeschuurd.

Zeurdoos

Pff zou toch gauw al die roest plekken behandelen/lassen want gok dat al die plekken stiekum toch al veel groter zijn dan dat jij denkt ;)

patrick100nx

Beste roestplekken hier en daar.. zonde man,, snel maar laten lassen denk ;)

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

twinturbo

Ben der inderdaad bang voor dat der onder de tectiel nog wel meer zit. Het plan is als ik over een jaar afgestudeerd ben en een vaste baan heb een andere auto der bij te kopen. De nx gaat dan helemaal uit elkaar en wordt helemaal goed gemaakt.

Mijn oom heeft een schadebedrijf en zegt dat ik der hammerite op moet smeren. :P Maar dat lijkt mij meer een tijdelijk optie.

twinturbo

Vandaag weer eens ouderwets lekker geklust aan de wagen. Mijn achterruitenwisser is nu weer mooi zwart. Verder heb ik mijn antenne vervangen voor een die wel inschuift. Werkt een stuk makkelijker met het eruithalen van de dakjes.
Daarnaast ligt mijn halve dash eruit. Ben bezig met de klep van de ventilatie. Die is nu weer gangbaar. En ik ben bezig met een custom made interieurfilter met een oude panty. Als het morgen weer in mekaar zit komen der fotos van.