Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

De nx van twinturbo

Gestart door twinturbo, 30 mei 2008 - 21:41

Vorige topic - Volgende topic

Daniel 100nx

Huh? Ik dacht dat het die andere witte velgen waren? Heb je die nog michael? Die echt helemaal witte?

Anyway, staan er goed onder!
Nissan 100NX SR20DET: 276 whp & 379 Nm @ wheels (RIP)
Nissan 200SX S13 SR20DET: 350 whp & 442 Nm @ wheels ( 12.7@171)

twinturbo

@ Daniel. Die andere witte velgen die onder die rode lagen heeft hij nog liggen. Vond het niet nodig om nog een setje in de schuur te leggen.  ;)

Dank voor de reacties. Heb er ondertussen twee gepoetst. Aangezien mijn auto morgen toch van zijn plek moet ga ik ze der morgen onder gooien.  8)

Zeurdoos

Daniel 100nx

MICHAEL! BEL EENS TERUG!  8)

...en BOT maar weer...  ;)
Nissan 100NX SR20DET: 276 whp & 379 Nm @ wheels (RIP)
Nissan 200SX S13 SR20DET: 350 whp & 442 Nm @ wheels ( 12.7@171)

twinturbo

Ik wilde vandaag mijn velgen monteren. Blijkt dat mijn wielmoeren niet passen bij de velgen.  :( Er zit zo'n uitstekend stuk aan dat in het boutgat valt en bij de witte velgen is dat gat te klein. Van de week maar eens voor andere moeren gaan kjiken.

twinturbo

Heb vandaag moeren gekocht. :D Zijn nog best dure dingen. Heb der 30 euro betaald voor 16 moertjes.  :( Van links naar rechts: stalen velgen, 14 inch standaard nissan lmv, nieuwe moeren voor lmv.

Oud en nieuw bij elkaar. Heb trouwens de auto al een maand niet meer gewassen. :-X Hoop dat ik der zondag nog tijd voor heb.

Naast dat het er beter uit ziet, rijdt het ook een stuk beter. Heb het idee dat je veel meer gevoel in het stuur heb. Daarnaast stuurt het ook iets zwaarder. En het is niet eens echt oncomfortabel.
Alleen toen ik de banden op spanning had gebracht en er de snelweg op ging begon de boel behoorlijk te trillen. Ook trekt hij nu nog erger naar rechts dan eerst. Maar dat laatste wordt met carnaval opgelost als hij 35 mm omlaag gaat.

jester_ali18

Dat ziet er strak uit, die witte velgen. Past heel mooi bij je blauwe auto. Nog een beetje verlagen zoals je al zei en dan ziet het er nog beter eruit :)
"What the future holds no one can know, but forward we look and forward we go."

Zeurdoos

patrick100nx

Ja.. dat staat erg leuk man ;).. Staat idd erg goed bij een blauwe NX

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

Crum

dikke wielen ;)

gelukkig dat je trouwens de boel nog een stuk gaat verlagen..dan komt de boel een stuk netter uit..

maar trillen in het stuur of de hele auto..ik kan het me namelijk niet herinneren dat ik last had van onbelans.. ::)
Universeel betekend dat beschreven onderdeel is ontworpen om nergens op te passen. Behalve na ingrijpende modificaties, en gebruik van schuttingtaal...

http://www.mijnalbum.nl/Album=R6RF7VDO

Rik

bigfoot is screeming to be lowered ;)

erg netjes hoor
500SEL

twinturbo

Nou heb vandaag een flink eind gereden. Ben toch niet helemaal blij. De auto trekt ontzettend naar rechts. Wanneer ik op de linkerrijstrook rij en mijn stuur loslaat dan zit gaat ie meteen naar rechts. Dit had ik bij mijn weten niet bij mijn vorige velgen en banden.  :(
Daarnaast trilt de hele auto. Dit rijdt echt niet fijn. Zou dit kunnen komen doordat ie zo naar rechts trekt.  ??? Uitgelijnd wordt ie pas wanneer die verlaagd wordt. Rijdt tot Automax toch niet of nauwelijks.

Dit is zeer vervelend aangezien ik verder zeer tevreden ben over de velgen. Het is niet oncomfortabel. Dwarsrichels lijkt hij zelfs beter te nemen. Daarnaast stuurt hij veel scherper en heb ik het gevoel dat ik veel harder door bochten kan.  :)

Blackandblue

Heb je ze op dezelfde manier gemonteerd als dat ze onder die andere auto vandaan komen,
links op links en rechts op rechts?
Kan wel eens wezen dat banden die ineens in de andere richting gaan draaien trillingen gaan veroorzaken.

Crum

de velgen aan de voorkant kunnen niet verkeerd om worden gemonteerd, hier zit een draairichting op, enkel de achterbanden kunnen links-rechts worden gewisseld (voor-achter kan zowiezo niet omdat achter een andere maat heeft)

verder kan ik het me niet heugen dat ik ooit problemen heb gehad qua scheeftrekken met deze velgen (auto trok wel wat naar 1 kant, maar dat doet deze nog steeds, ook na de andere velgen)
bandenspanning etc al gecontroleerd, de velgen hebben hierzo ook iets van een maand gelegen, en bij jou dan ook nog zoiets..
Universeel betekend dat beschreven onderdeel is ontworpen om nergens op te passen. Behalve na ingrijpende modificaties, en gebruik van schuttingtaal...

http://www.mijnalbum.nl/Album=R6RF7VDO

twinturbo

De velgen voor en achter liggen zoals bij Crum. Voor liggen ze goed naar de draairichting inderdaad. Achter zou ik ze dan eens moeten omwisselen. Bandenspanning staat nu rondom om 2,3. Ze hebben inderdaad wel een aantal maanden plat gelegen. Maar dat zou toch geen kwaad moeten kunnen.

Wat betreft het scheeftrekken. Ik kan me herrineren dat ik afgelopen woensdag of vrijdag per ongeluk een stoeprand heb meegepikt. We gaan de boel gewoon verlagen en dan uitlijnen. Eventueel laat ik de banden dan ook opnieuw balanceren.