Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

De nx van twinturbo

Gestart door twinturbo, 30 mei 2008 - 21:41

Vorige topic - Volgende topic

twinturbo

Vandaag weer wat gedaan aan de audio. De woofers van de composet heb ik vandaag op zijn plek gezet.
Dit is de oude speaker die rondom helemaal gescheurd was.

Omdat de 165 mm grote woofer niet in de standaard ring past, heb ik een ring van 18 mm dik mdf gemaakt.

Hier is de woofer erin geschroefd.

Omdat toen het deurpaneel niet meer paste is er aan de onderkant nog een stukje afgehaald. Toen paste het wel. Ook het raam kan nog steeds gewoon naar beneden.

Morgen ga ik dempingsmateriaal bestellen. Dinsdag ga ik beginnen met kabels trekken, maar hier heb ik nog een aantal onderdelen nodig.

100nx driver

heb je ook rekening gehouden dat het gat in je deurpaneel niet echt super groot is ;)

twinturbo

Als ik door het speakergat kijk als het deurpaneel erop zit zie ik bijna de gehele conus zitten. Alleen boven zit een klein randje ervoor. Maar dat is er wel uit te dremelen.  ;)

Rik

500SEL

twinturbo

Een week geleden een andere originele bumper gekocht. Deze is geheel schadevrij en past goed. Hier overheen komt mijn sportvoorbumper. Het spuiten laat nog even op zich wachten want de voorbumper is tijdens het vervoer toch wat beschadigt. Een mooi weggewerkte scheur is weer opnieuw ingescheurd. Deze zal worden gelijmd.

En na twee dagen hard werken zijn de draden van de audio getrokken en is de composet en de sub aangesloten. Dit klinkt een stuk beter dan die originele rommel. Als je nu de radio een beetje hard zet vervormd het geluid tenminste niet meer. Door het ontbreken van demping en het ontbreken van interieurdelen klinkt het nog niet optimaal.

Hier de antraciete voorbumper even gepast. Wat een klote klus om die bumper eraf te krijgen trouwens. Ik had het al ooit eerder gedaan, maar weet nu weer waarom. Zelfs de voorwielen moesten eraf.  >:D

Toen de bumper eraf was heb ik meteen ook maar de linkerkoplamp vervangen aangezien deze een losgescheurde bevestiging had opgelopen.

In de motorruimte nog een doorgang gevonden naast de gaskabel. Heb de voedingskabel van de versterker dus door de linker kabelgoot lopen. Was trouwens wel een klote rubber. Hij is zo dik dat simpel een gat erin snijden niet lukte. Met behulp van een priem en een vijl is het toch gelukt.

De zekering zit vast aan de linker wielkuip.

Mijn nieuwe accuklemmen. De minklem past niet helemaal en zit nog een beetje los.

De sub en de versterker. Ben er nog niet helemaal uit hoe ik die precies in mijn koffer wil hebben. In iedergeval moet er nog een mdf kofferbodem komen. De versterker krijgt hierop misschien wel een plaatsje.

De tweeter op het dash. Moet nog iets verzinnen om hem netjes vast te zetten. De bijgeleverde houdertjes vindt ik niet mooi passen. En je ziet een lelijke kabel lopen. Heb niet zo'n zien om een gat te maken in mijn dash.

De woofer van de composet.

Morgen alle interieurdelen waar mogelijk terug schroeven voor de meeting zondag. Wegens werk heb ik geen tijd om voor de meet nog verder te klussen. Volgende week kan ik hier hopelijk mee verder.

DonJunior

mzzz.. je hebt twee 'positieve' accuklemmen (Conrad  :P) gebruikt.. daarom past die andere dus niet goed op de minpool ;)
Maar jij bent er zondag dus ook???
Kan ik mooi even luisteren naar je composetje ;)

twinturbo

Zijn toch echt twee verschillende klemmen. Een met een zwart en een met een rood isolatiepuntje. Op de verpakking stond ook min en plus. Inderdaad van conrad.

DonJunior

Ow.. appart.. ze zien er op het oog wel exact hetzelfde uit...
Ach.. zullen zondag eens kijken ;)

twinturbo

Vandaag maar weer eens het een en ander aan mijn auto geklust. Ik heb vandaag afstandsbediening op de centrale vergrendeling gemaakt. Het is hetzelfde setje als Don en Zeurdoos. Dankzij het topic van Don was het inbouwen van het motortje redelijk simpel.
De set werkt alleen nog niet aangezien de ik de nog een geschikte draad moet vinden waar ik de plus kabel aan kan verbinden. En aangezien er ook nog een relais voor de knipperlichten ingebouwt moet worden wacht ik daar nog even mee.
Nu dat erin zit kan ik eindelijk mijn deuren gaan dempen.

Daarnaast heb ik mijn deurpanelen uitgedremeld. Hierdoor komt het paneel niet tegen de speaker aan.

Nu nog een nette bodemplaat zodat ik mijn sub en versterker kan vastzetten, want nu begint de boel bij elke bocht te schuiven.

Zeurdoos

Mooie sleutel hanger ;) zie je steeds meer op die forum  ;D

patrick100nx

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

Murcielaygo

Ik zou de voeding apart naar de accu leggen en niet ergens van aftakken.
Dan weet je zeker dat er altijd spanning op blijft staan, ongeacht wat er aan of uit staat.
Knipperlicht-sturing kun je aansluiten achter je alarmlichtschakelaar.

100nx driver

wat heeft jou CV gekost ? want mijne heeft ook de optie om je kofferbak met de afstandbediening te openen  :P

DonJunior

Goed bezig weer...
Alleen wil je zo niet gaan rijden met al die spullen los in je kofferbak..
dan weet je zeker dat het binnen de kortste keren kapot is  :-\
Blij te horen dat mn topic jou een beetje op weg heeft geholpen..
De stroom heb ik zelf vanaf mijn radio gepakt.. (lekker makkelijk) en werkt prima.!!

Je kan ook zoals Murcielaygo zegt de stroom rechtstreeks pakken.. maar had geen zin om zesendertighonderd kabels door mijn schutbord heen te trekken..