Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

De Nissan 100Nx 2.0 van richardwbb

Gestart door richardwbb, 05 sep 2009 - 02:04

Vorige topic - Volgende topic

richardwbb

Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Zeurdoos

Tja wat is duurder spacers of elke 3 maanden nieuwe banden door het niet uitgelijnd rijden (of erger nog een ongeluk door de slechte weg ligging)

Want je hebt gezien op streetpower dat mijn nx als een blok op de baan lag (zonder schroefset met veerpootbrug voor + achter en achter Whiteline swaybar) en met een schroefset moet dat alleen maar nog beter zijn ;D

Dropjeslover

met die schroefset loopt bij mij echt 0,0 aan en de schroefset is onderaan net zo dik als de standaard dempers en bovenaan fors veel dunner. En anders indd ff spacers monteren, want het is hoe dan ook fout.
Als je velgen zo'n grote J (?) waarde boven hebben maken de spacers voor de krachtenverdeling op je lagers ook niet uit.
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Nissan 100nx 1.6 1991 (wit)
Nissan 100nx 2.0 1991 (zwart)
Nissan 100nx 2.0 1992 (antraciet)

richardwbb

7J ET=35

Ik ga echt niet zonder spacers naar de uitlijnbank, sowieso moet ik wel 2 weken zo rijden ;D

Maar verders prima hoor, endlinks zover opgeschroeft geven ook al aan van als je mij nu inkort heb je voor minder gedonder en de achterschokbrekers zeggen al van kort ons ook maar 1cm in s.v.p. en dan ziet ik ineens wat ik voren niet heb gedaan.

Overigens de negatieve camber op de achterwielen lijken niet veel uit te maken, maar dat had ik sowieso al met de achteras van een Nx en de voorwielen, zoals ik zei motorsteunen doen moeilijk nog en rechtervoorwiel heeft zowel overstuur als onderstuur, met 30 door een bocht, piept die al en echt waar, invoegen op de blokmarkering doet het rechterwiel piep tralala doen, das gewoon grappig.

Maar komt goed, wheelspacers komen er aan en zelfs als die uitgelijnd is zal ik niet vol kunnen gaan want motorblok kantelt alle kanten nog op behalve de goei ;D
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Aphelion

Net een paar KM meegereden met richard; top die schroefset!
Nissan 100nx 2.0 GTi 1992

richardwbb

Citaat van: Aphelion op 15 apr 2010 - 19:59
Net een paar KM meegereden met richard; top die schroefset!

Het was wel goed te merken dat er iemand bij mij in de auto zat, dat is altijd een beetje extra uitkijken op de rotonde die je even 2 keer pakt voor de fun. Maar dat die zo wilde driften op het rechter achterwiel, had ik ook niet verwacht, bergen met grip, op een totaal versleten Chinese band met een kwaliteit die zelfs voor Chinese begrippen onder de maat is, lol :P

Belg

Richard hoe gaat het nog met je hammerite eigenlijk? werkt en houd het goed?
Ben zelf ook aan het denken om ergens eind mei of in augustus alle onzichtbare delen in de hammerite te zetten... chassis, binnenkanten koetswerk (waar ik aan geraak), kofferkuip,... of is dit af te raden
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

richardwbb

Gewoon ontroesten, wat aan roest wel weg kan sowieso weghalen, zachte stukken heb je vrij weinig aan en Hammerite is een one stop solution op de schone droge ondergrond ookal zit er dus schoongemaakte roest! Zorg dat het niet vochtig blijft en de roestpuntjes die je eventueel ziet na de eerste laag er niet zijn of smeer ze alsnog weg en klaro.

Maar je kan ook blijven prutsen met oplossingen die speciaal voor auto's zijn bedoeld..

Belg

heb maar even gemaild met de mannen van Hamerite zelf.
Zij mailde mij dit terug:

Eerst en vooral hartelijk dank voor uw interesse in onze producten.

Betreffende uw vragen :

Het zal natuurlijk altijd het beste  zijn om autoverven te gebruiken, eventueel kan er gebruik gemaakt worden van Hamerite Hamerslaglak. Ondergrond goed voorbereiden en 3 lagen aanbrengen.

SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

richardwbb

''Het zal natuurlijk altijd het beste  zijn om autoverven te gebruiken''

Ep oogklep ->  8)

Hamerslag schijnt nog harder te zijn dat vertelde SR20DE mij ook al eens, ik heb er verder niet naar omgekeken ik haal altijd zijdeglans en dat is al knettergoed spul op zand en roest.

Maar niet naar mij luisteren, luister met name naar de voorlichting van de professionals!!

P.V.D. (Papa's Verf Doos)

Ow enne, gratis oogkleppen worden hier uitgedeeld! -->  8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

SR20DE

nee richard dat heb ik helemaal niet gezegt  :croc:

ik had t over hoogglans

Aphelion

Hey man hoe staat het er mee! Al een tijdje even geen reactie meer gezien hier ;) greets

richardwbb

Citaat van: Aphelion op 27 jun 2010 - 13:58
Hey man hoe staat het er mee! Al een tijdje even geen reactie meer gezien hier ;) greets

Eh ja, errug weinig tijd, het ziet er nu wat beter uit, ik zal ook wel moeten moet ff APK halen, ik denk dat ik de GTi velgen er even onder zet vanwege kale bandjes en dan na de APK pas weer verder klooien :)

Vandaag heb ik het brandstofpomprelais, bekleding achterbak en de bekleding om de stuurkolom vervangen, ja ja, grote klus!

En die 1.6 stuurkolom bekleding moet je op maat dremelen voor een GTi, dat ging wel makkelijk, want er stond al een lijntje in van de gietmal waar ik precies moest zijn, kwam er wel na lang prutsen achter dat die anders echt niet past :S

Oh enne, over dremel gesproken, ik heb nu al 3 keer gevraagd hoe ik jou dremel bij jou terug krijg, ik weet niet waar je woont en zo!! Ik wil hem ook wel in de kliko deponeren of zelf houden :P

Aphelion

Hehe altijd spannend die APK!
Maar dan kom ik de dremel een dezer dagen eens ophalen ;) Kebabje?

richardwbb

Je bedoelt een broodje broodje :P

Die zijn altijd goed. Ik zal je Dremel ff uit mijn garage meenemen en thuis neerleggen.