Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

De Nissan 100Nx 2.0 van richardwbb

Gestart door richardwbb, 05 sep 2009 - 02:04

Vorige topic - Volgende topic

richardwbb

Nou, het was mij het dagje wel. STOP HIER MET LEZEN

Auto wilde dus niet starten en dat deed hij 2 maanden na aankoop ook. Dus wat doe je dan, een klapje er op geven. Nu is dat van bovenaf zo goed als onmogelijk, dus een hoop gedoe, auto op bokken, er onder, klapje geven, starten, van de bokken halen en wegwezen. Dat is met Hollands weer soms helemaal irritant, gelukkig had ik een startmotor van de sloop GTi en dus maar snel geswapt want dat klapje geven, het ging tot nog toe altijd goed, maar dat houdt natuurlijk ook een keer op.

Dat heeft maanden goed gegaan en ik stond eer-eergisteren bij de C1000, ik dacht nog, dit is niet goed, hij gaat zometeen niet starten (sterk verhaal punt 1) en er niet bij nadenkend, na winkelen, sleutel om, alles pleurt netjes uit maar niks hoor, geen kik. Tot op heden had ik de SR20DE ook nog niet een keer TAK! horen zeggen van het startrelais, alleen die drie blauwe potjes bij het zekeringdeksel zeiden ponk.

Ik had bij mij 1 wielmoersleutel en 1 dynamo zaklamp, dus van bovenaf op de bak staan slaan en dat ging meteen goed, starten!! Pff, ik kon tenminste de auto voor de deur zetten. Maar je kent het wel, 2 weken geen boodschappen gedaan behalve het noodzakelijke, dikke lijst van huishoudelijke zaken gemaakt, dus ik maar lekker op pad met die gare startmotor van mij. 5 van de 8 keer moest die een klapje hebben en het ging toch wel steeds moeilijker, dat viel mij wel op, dus haast er achter, dat moet weer goed.

Uiteraard kreeg ik hem nu helemaal niet meer aan de praat, dus sleepkabel gehaald, buurman lief aangekeken en aanslepen die hap. Naar de garage er mee, startmotor van Daniel mee, dat was een preventieve aanschaf van mij waar ik voortaan ook de dynamo, radiator en dus startmotor lekker op voorraad houd, want deze tralala wil ik gewoon nooit weer.

Aangezien ik de eerste keer nog moest uitvinden waar die #$%$ startmotor zat op een SR20DE, was ik klant bij de DHZ garage en een brug is dan wel handig, om te beginnen zie je meer en ook het in en uitbouwen kan met 2 handen in de weinige ruimte die je hebt. Maar het kan dus met bokken op 32,5 centimeter en aangezien ik niks vastdraai wat los is geweest en het liever naloop allemaal, was er niet zoveel kracht nodig, wat met cheap gereedschap en niks kunnen zien/ hand te kort voor lamp/op gevoel klooien wel te doen is.

Dus lekkere pruts klus, bij sommige akties mis ik echt een 2e man, Aphelion meteen gebeld, maar die was helaas buiten Almere, dus moest alles met 1 hand doen, want 2 krijg je er niet tussen op bokken. En het scheelt dan echt als je het al een keer gedaan hebt.

Maar goed, ik vond het al gek want die startmotor van de sloop GTi was nog goudkleurig, volgens de verkoper helemaal nieuw aangeschaft en zat er ''net'' onder. Had dus wel lang stil gestaan maar niet veel starts hoeven maken. Ding heb wel deuken nu van het meppen.

Dus wat doen ik, startmotor van Daniel inbouwen. Prutsepruts, valt nog niet mee als je zowel onder als boven moet zijn om er een bout in te krijgen, dus startmotor op scherp hangen, voorzichtig onder de auto uit kruipen en die bout er voorzichtjes in draaien, uiteraard een keer of wat totdat het draadeind net pakt. (Maar als je echt je best doet, kan je van onderaf de bout er indraaien heb ik gemerkt inmiddels).

Gezien het inlaattraject er toch wel af was, wederom een start test gedaan, bobine kabel los, accu er aan en sleutel omdraaien. Geen respons. Weer klapjes lopen uitdelen, nog steeds geen respons. Zucht. Dus maar de oude startmotor terug gezet, desnoods weer meppen, ik moet toch naar huis.

Om vervolgens wederom slim te willen zijn, startmotor aansluiten, accu er aan, bobine kabel los, sleutel omdraaien. CH! Ok, dat gaat goed.

Alles weer netjes ingebouwd, auto van bokken, me troep in de auto geladen, en naar huis. Ja niet dus, sleutel omdraaien, nada.

Buurmannen opgetrommeld, mij laten aanslepen met een geleende sleepkabel en laten aanslepen door een KIA 4x4 achtig vervoermiddel en zonder de auto af te zetten naar de benzinepomp gescheurd voor een sleepkabel, want dan kom je tenminste altijd weer thuis.

Hmm, nu had ik dus 3 startmotoren en allemaal moeilijk doen. Dus toch maar even informeren bij betrouwbare adresjes voor een startmotor. Ik heb er maar 15 gebeld en van Brezan tot louche tent tot gevonden, de vakman met ''500'' euro per maand kantoorpand met ''ik ben toch alleen dus ik weet waar alles staat'' inrichting de startmotor prijs (met ruil) van 219 euro naar 119 euro gekregen. Wederom de buurman gevraagd om aan te slepen met zijn Daewoo Espero, wat wel een zo ongelooflijke sjonniebak is dat een Manta die niet strak meer is al 10 keer beter is, (ok ik maak het verhaal nu expres lang) en dus de sleepkabel a 8,95 @ pompstation aan gort. Dat ding kan 5000 kilo hebben maar een GTi die terug trekt bij starten vind die niet zo leuk. Bonnetje is er nog en die kabel gaan ze terugnemen, ookal is die misbruikt 2 keer ;D

Dit was overigens op de maandag, dus voor de volledigheid, op de meet van zondag in Montfoort en de Meern, nogmaals dank voor het aanduwen, het was achteraf niet nodig, maar Gabie, Piet, Kees en Roy, ik ben jullie zeer erkentelijk voor het aanduwen waarbij er dus 0 keer een grapje is gevallen over hoe gaar mijn Nx dan wel niet moet zijn geweest, waarvoor hulde!

Ik vond het ook wel bijzonder leuk dat met 3 man je een GTi niet uit de greppel duwt. Nu heb ik ook wat AAC problemen en wellicht start die met dit koude weer nogal niet, want ik had geen vloeibare pakking (tube is nu al 2 maanden zoek) bij de AAC wissel dus ik moest wel wat benzinedamp achterlaten als dank voor het aanduwen. :)

Maar goed, lekker lopen rondbellen en dus een bedrijf gevonden dat duidelijk ambachtelijk te keer gaat en dan die prijs, Amersfoort, goed te doen, aanslepen met gare sleepkabel en extra sleutel mee zodat de auto wel op slot kan.

Ik heb mijn ogen uitgekeken naar de werkplaats, potverdikke die man heeft spullen, startmotortje afgeven, de Mitsubishi M1T7 2895A en de volledig gereviseerde in ontvangst nemen. Baah!! Magneti Marelli, pvd weer Italiaanse crap op mijn Japanse bak.

Snel snel naar de garage, via Nissan dealer voor wat sensorenbende en een filter. Krijg ik ja pvd een GA16DE filter mee. (Maar dit ook terzijde  ::)) En ik zei nog zo, TWEE LITER NX, heb die man zelfs voor een niet bestaande slangenklem meegeleurd naar de auto met zijn schuifmaat en staat ie naar mijn blok te loeren, van tjee die is nog wel netjes, ik denk mooi, als je dat maar goed onthoud voortaan, want bij 30+ euro ga ik toch echt een andere oplossing zoeken meneer Nissan!

Dus lekkere mood, radio aan, startmotor inbouwen, op mijn tempo is in 1 uur met al het met peren werk behoorlijk snel, dus toch maar weer slim doen, accu er aan, sleutel omdraaien, CH! Mooi! Dat is dus opgelost.

Alles weer netjes ingebouwd, dat mislukte Cyclone ding van Jeroen330 er ook in en 6 8mm gaten in de luchtfilterbak er bij geboord en potverdomme, dat werkt hardstikke goed joh! Ik durf zelfs een krat bier er op te zetten dat zonder die extra 8mm gaten die Cyclone echt werkt. En dan zou die volgas vermogens verlies hebben want op een aanzuiggaatje van 60mm een metaal wervelding er in is toch een kleiner aanzuiggat, nouuuuu, dat ding gaat er niet meer uit. Hij moet ook niet losschieten want dan is het net Toyota want dan zit die in de gasklep.  >:D

http://fotobakje.nl/8sec-slipperywhenwet-pussydrive.avi

En ja, wederom de sleutel omdraaien, weer niks ??? Nu was het tijd voor mij om de hulplijnen in te schakelen. Jeroen en Jeroen gebeld, startmotor theorie doorgenomen, nummer van onze Piet gevraagd en hem ook maar bellen, wat voor mij werkelijk de snot voor de ogen optie is, ik kan niet weten hoe vaak Piet gebeld wordt, maar volgens mij best wel vaak. ;D

Dus ja wat Jeroen kwadraat, ikkuh en Piet goed uitlegde, was het meettraject van de tralala startmotor met fijne extra +12 Volt startstekker, of hoe dat ding echt heet in automechanicaland. Dat wist ik natuurlijk stiekem wel maar sowieso in je eentje op de SR20DE met gare meetmeuk en te dunne kabels die verlengd moesten worden op de zo ligt die goed en maakt nu contact, voorzichtig meten nu manier, is een drie keer niks methode.

Het werd wel duidelijk dat er stiekem geen 12 Volt op wilde komen, dus maar vanaf het contactslot de bekabeling nagelopen. Lekker nog wat losse ''alarm zit er niet bij bij verkoop draad'' tegengekomen met dank voor het gare interrieur, klootviool ex-eigenaar! Dus dan ga je je helemaal afvragen van wat ben ik eigenlijk aan het typen doen.

Maar tja, hij wilde wel starten bij test, bij wegrijden gewoon niet, kon toch met klapjes geven op de bak weer wegrijden een keer of 15, dusseh, koolborstels en niks anders!

Maar je kent het wel, telefoon roodgloeiend, tijd is op, wel een garage hebben maar toch 11km van huis, geen oldtimer voor de deur als ''fuck it, ik ben weg'' oplossing, toch maar nog 1 keer, de zenuwinzinking nabij, luchtinlaat traject loshalen.

Want daar ging die toch wel starten ineens en na bellen ook begrijpen dat daar belangrijk draad zit. En tjee, ben ik zelf de fout zeg!  :$ Ik heb namelijk recent iets gerepareerd dat niet stuk was. Er zitten 3 stekkers onder de accu in een roestbeugel die nu 95% minder zal roesten en me snelheidsmeter en achteruit rijd lampjes gaven ook de geest al na reparatie, zit die meest rechter stekker los, ik heb dat maar 2 keer nagekeken hoor!

Klik. Ja starten!! pvd, contactslot signaal kwam dus niet aan waneer die daar zin in had. Dat is Murphy.

Maar de kicker, anders had ik wat korter gepost, echt waar, ik naar mijn afspraak toe, nou ja, zet de motor maar af, want hij start toch?

Niet dus. Ik had het al helemaal gehad en de frustratie was nog aanwezig, dus een keer of 6 de contactsleutel omdraaien, hoor ik 5 keer TIK!!

Krijg nou wat, dit was de eerste keer voor mij dat ik een startrelais hoor gaan op een SR20DE. En ja hoor, frmlblop BAM! lopen!

Conclusie: eerste startmotor heb versleten koolborstels of een gaar start relais, startmotor 2 en 3 mankeren niets, hoewel ik startmotor 3 moet testen daar op en als blijkt dat startmotor 1 het wel gaat doen bij test heb je dit mooi voor niets gelezen.

Conclusie2: Revisie startmotor heb last van nieuwigheid. En ookal is dat niet zo, ik houd het daar toch op, uitbouwen en klagen is toch geen optie met de SR20DE en niemand begreep het al niet, dus ja het was een losse stekker en een startmotor die niet meteen wakker is na de eerste keer warm rijden, dus ik heb serieus geen indruk of hij straks zal starten. Ik mag terugkomen, dan wordt er naar gekeken bij wijze van service en voor die 119 euro heb ik ook 1 jaar garantie i.p.v. 6 maandjes en ookal is het een handgebouwde Magneti Marelli, tjonge jonge dat ding draait echt sneller dan een matsubatsu.

Nu dus nog even kijken of ik blij wordt van een Italiaans deel op mijn Japanse bak. Ben bang van wel.

:tv:
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Dropjeslover

wow, heb ik ff last van een gevalletje tl;dr

je startmotor is weer kaduuk omdat je hem hebt vervangen door een 2e handsje, een nieuwe kost 119-219 euro en t bleek gewoon je koolstofborstels en een gaar startrelais te zijn?
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Nissan 100nx 1.6 1991 (wit)
Nissan 100nx 2.0 1991 (zwart)
Nissan 100nx 2.0 1992 (antraciet)

richardwbb

Nee niet dat alleen, (wel nog nameten) 2e en 3e nogal Murphy, die moeten het doen, ik zou ze zo verkopen met is goed garantie, ware het niet dat ik ze toch even test.

Snap? ;)
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

yomi

zo dan kijk hij even wat hebben neer gezet dan  jey lijkt wel levens verhaalen hahahahahalol
groetjes michel

dannydehaan

Dat zijn we van hem gewend ;)
Citeer
Danny weet nog wel een goed(koop) spuitadresje :D
Citaat van: Mojo op 18 sep 2009 - 22:09
Deze kan je geloof ik ook wel toevoegen:

"Danny weet nog wel een goed(kope) (EDIT: (Onafhankelijke)) schade-expert!"

:P

SR20DE

damn lijkt wel of je op een motor zit of een schip ofzo, word bijna zeeziek :P

richardwbb

Citaat van: SR20DE op 11 feb 2010 - 12:41
damn lijkt wel of je op een motor zit of een schip ofzo, word bijna zeeziek :P

Eigenlijk heb ik 4 Nx gehad die zo reden, hoewel je dat op een 1.6 wat minder hebt, maar wel trekken bij schakelen, wat overigens bij een FWD toch wel een probleempje kan zijn ookal heb je het nieuw.

Daarom nu goed! :) :) :)

p.s. Scheelt ook wel hee me 5e versnelling is weg en ik denk ook zomaar dat zn achterruit minder snel aan gort gaat ;)

richardwbb

Dit maal een allegaartje van bezigheden, heb ook niet bijzonder veel kunnen doen als je dagen met een startmotor bezig bent, dan een vitale bout breekt en daarna nog een leuke draadbreuk van de luchtmassameter kado krijgt.

Maar goed, hij loopt weer als een dolle, ontsteking slaat nog over en roken wil die nog veel te veel maar 200 kilometer op de dagteller op halfvolle tank met semi zware rechtervoet en veel stadverkeer is hier echt de vlag uit!  8)

Uiteraard moest ik even roestonderzoek op moeilijk bereikbare plaatsen doen (op het moment van deze foto had ik nog een startende en probleemloze auto ;))

Krijg nou wat, iemand heeft daar al zitten verven.

Nou, laat ik dit stukkie dan ook ff meepakken, daag roest, tot over 10 jaar weer.  ::)

Helaas past een feature die ik graag wil, de AFPR, niet op de brandstofrail, omdat ik als het ware een brandstofdrukregelaarverloop nodig heb speciaal voor de SR20DE om deze universele te kunnen aansluiten. (Of weet iemand mij te vertellen hoe ik dit kan doen?)

Die 2 verloopjes rechtsbovenin, die passen voor geen meter, met deze spullen kan ik deze drukregelaar alleen in serie zetten met de bestaande (vaste) drukregelaar en dat gaat volgens mij niet werken.

Ik had weer wat spullies nodig, onder andere de o zo belangrijke neutral switch, waardoor het stationair toerental beter geregeld zal worden en uiteraard een oliefilter, echter het filter dat je ziet op de foto is niet voor de SR20DE ;)

Verder nog een heel mooi verdeelkapje, een originele Nissan rotor, 3 slangenklemmen  en een mooie Dremel van nog geen 3 tientjes (Kijkshop) en nog even wezen schooien naar die cleaner van de wasstraat, even wezen tanken dat spul, lekker agressief op de lak maar wel snel klaar weer! ;D

Na het startmotor gedoe, waarbij de gereviseerde startmotor nogal kaduuk blijkt te zijn ook nog eens, dat ding gaat dus echt terug en ik ben er nogal not amused over. (Heb nu maar 8 keer hoeven in en uitbouwen van dat ding en dat is gewoon geen pretje op de SR20DE zonder brug).

En ja hoor, heb ik eindelijk de verwarring met startmotoren helemaal uitgepluisd, even alles weer inbouwen, PING!! breekt er een bout af van de houder van de koppelingskabel. Wat dus betekent dat als die andere bout ook breekt, dat ik de auto langs de weg kan zetten en ANWB bellen, want je komt vanuit stilstand echt niet meer vooruit.

Maar tjee, daar was nog wel een mouw aan te passen. Er was in elk geval voldoende ruimte voor een haakse boormachine, die ik maar snel gehuurd heb van de Borent en een Boa Grabit gehaald voor 32 euri's. Als je dat ding ziet in het doosje geloof je niet dat het gaat werken, maar niets is minder waar. (http://home2.btconnect.com/BOA-UK-LTD/extractor/extractorhome.html)

Ruimte zat voor een haakse boormachine (ik wist niet dat ze dit hadden maar tjee wat een uitkomst weer).

En dan haal je de afgebroken bout er wel uit, mits je boormachine Biogarde en toerengeregeld is.

Maar ja, ik kan niet zeggen na de verkeerde AAC, hele slechte lambda en twijfelachtige luchtmassameter, dat mijn ''waar is me brandstof nou!?'' probleempje ik het naast de thermostaat vervangen het toch wel heel extreem ben gaan zoeken. En warempel, weer wat lomps gevonden!

Rara polietiepet, als ik het ''relais'' van auto choke/bulb check verwijder, merk ik geen verandering. Het gekke is wel dat op deze plek een groen voetje zit terwijl er iemand een geel ''relais'' in gedrukt heeft dat kennelijk van de 4 pootjes er maar 2 bezet heeft, wat resulteert in een 2 Watt, 100 Ohm weerstand over auto choke en bulb check niet aangesloten. Het is mij wel duidelijk dat dat ding daar niet hoort, maar wat er dan wel moet hebben gezeten.. (anyone?) Overigens heb ik de zekering van Engine Cont. de meest linker, 25A bruine zekering naast een rij van groene 30A zekeringen er ook uitgehaald en de auto start gewoon, alles werkt, geen problemen gevonden. Waarom zit er dan uberhaupt een zekering? (anyone?).

Maar het kan nog gekker allemaal, Eng Control, ach weet je wat die zekering is ook niet nodig, nou dat blijkt dus tot nog toe nog steeds  :o ??? En dus heb ik Electronics (IG) in de categorie Ignition (verticaal te lezen) ook maar ''gepulld'' en ja die is wel nodig, want dan doen je electrische ramen het niet meer.. En dat staat in de categorie Ignition met kenmerk IG en dus power window wat al gezekerd is net als dat vorige dat ik noem, Eng Control. Nou, zeker eng dit, heeft iemand hier ook maar enig idee van, want het is wel een heel Japanse draadboom zo.

Maar er is nog wel wat positiefs te melden  :P

Zo heb ik na ontsteking verversen op CAS na en goeie luchtmassameter en lambda toch wel hele mooie bougiekleur verkregen na een slordige 500 kilometers

Oh enne, als je net zoals ik oplettend bent en het verschil wilt weten tussen een originele rotor en een imitatie rotor (1x raden welke vet beter werkt)

Haal dan s.v.p voor die 14,85 euro ex. BTW, die originele. Krijg je geen spijt van.

Dagobert

Richard,nu voel ik me door jouw weer aagesproken om een andere rotor te halen bij de nissan ;D :P

richardwbb

Citaat van: Dagobert op 18 feb 2010 - 03:01
Richard,nu voel ik me door jouw weer aagesproken om een andere rotor te halen bij de nissan ;D :P

Het Nipparts kapje heb je al. Echt, als een dolle.

Gouke

hey richard je pakt de roest van je auto goed aan ! goed bezig, dat is echt iets wat eigenlijk bij bijna elke nx moet maar niemand heeft daar zin in.

verder leuke auto en als ik het geduld heb lees ik je verhalen met plezier  :P
Nissan 100nx 2.0 GTi rood. Een echte.

richardwbb

Citaat van: Gouke op 25 feb 2010 - 10:32
hey richard je pakt de roest van je auto goed aan ! goed bezig, dat is echt iets wat eigenlijk bij bijna elke nx moet maar niemand heeft daar zin in.

verder leuke auto en als ik het geduld heb lees ik je verhalen met plezier  :P

Ja, daar heb je wellicht gelijk in, ik zit bij de wielkasten er ook een beetje tegenaan te hikken en dan heb ik de schokbrekertorens nog niet gedaan, daarvoor moeten de schokbrekers er toch wel uit. Dan kan daarna de schroefset er een keer in. Maar ik zit toch wel met droogtijd daar en dik 10km van huis dus dat loopt wat uit zo :)

Daarom ben ik ook mega veel foto's aan het verzamelen en als er belangstelling voor is gooi ik het wel een keer in een topic, zoals ik het aanpak is echt overbodig veel, beter is op tactische plaatsen roest aanpakken en dan een beetje bijhouden. Maar ik heb al lang gezien dat als je basis nog redelijk is je kan voorkomen dat die helemaal bruin wordt en het belangrijkste is toch wel de wielkasten achter zowel van buitenaf als binnenuit (interrieur er dus even uit) achter je motorblok en je voortrein. Eigenlijk moet de achterbumper er ook even af en sla de wielkasten voor in elk geval niet over. Ben je wat later mag je je spatborden voor er ookafhalen en als je toch bezig bent bij de deuren ook aanpakken. Uiteraard je kokerbalken ook doen en die skirts zijn wat dat betreft handig, lekker dik kwasten en even volgooien met olie of gewoon ML, met het handige spuitkopje. Je zult niet de hele kokerbalk in het vet krijgen inwendig, maar het zakt wel naar de onderste lasnaad en als er maar genoeg olie in ligt, olie houdt water vast. En water dat in die olie zit zal gecontroleerd verdampen in plaats van ophopen en dat roest toch wel een stukje minder dan! ;)

Verders je lak ook lak laten zijn, elk krasje, scheurtje is funest en dit kan allemaal met gereedschap van onder de 10 euro en het kan in 2 dagen. Daarbij wil ik nu het nog kan ook graag allerlei bouten vervangen/gangbaar maken zoals die 2 massapunten bij de koplampen waar tig draadjes samen komen, die gaan nu nog los, straks breken ze zeker weten.

En nu zie ik net jouw bevindingen met de achterremmen, die van mij maken nog steeds slepend geluid, staat die 2 dagen op de handrem, zegt het knal! als die van de handrem gaat, dus dat moet ook aangepakt worden! :)

p.s. Nog dikke tip mocht het allemaal teveel werk zijn en toch wat oppervlakte roest, spuitbussen halen met teflonspray/vaselinespray/siliconenspray etc. en zo klaar. Als het maar in de roest wil trekken. Dat is na een lap er langs prima overschilderbaar. En dan heb je nog leuke dingen als Bitumen Undercoating en Wax coating (laatste alleen voor binnenkant) Gaat in mijn ogen ff wat beter dan tectyl en ML.

Mark B

Citaat van: richardwbb op 25 feb 2010 - 13:52
p.s. Nog dikke tip mocht het allemaal teveel werk zijn en toch wat oppervlakte roest, spuitbussen halen met teflonspray/vaselinespray/siliconenspray etc. en zo klaar. Als het maar in de roest wil trekken. Dat is na een lap er langs prima overschilderbaar. En dan heb je nog leuke dingen als Bitumen Undercoating en Wax coating (laatste alleen voor binnenkant) Gaat in mijn ogen ff wat beter dan tectyl en ML.

Vind dat toch wat raar klinken. Eerst vet maken en dan overschilderen ::) ???

Daarbij komt dat de roest gewoon lekker verder gaat vreten onder je verflaagje dus dan kun je 't net zo goed laten natuurlijk.

Doe 't goed of doe 't niet! ;)

richardwbb

Hammerrite hecht heel erg goed en is nog redelijk steenslag bestendig ook, ik heb het er in elk geval nog niet weten af te rijden.

En inderdaad beter goed doen, maar dat is of grondig in 1 keer en niet rijden of stuk voor stuk en wel blijven rijden (en dingen meer dan nodig uitmekaar en inmekaar zetten).

Daarom doe ik ook Hammerrite, dat hecht aan de roest en ik moet het nog zien door gaan die roest. Plekken die al aardig aangevreten zijn zoals een oppervlakte plek op de kokerbalk en maar nat blijven, da moest na 3,5 jaar weer een keer. Zoutkristallen, verf ik ook al jaren overheen. Geen problemen gevonden.

Oh enne, ik wil alleen maar graag zien dat mensen die hun Nx berijden tenminste naast verbouwen en onderhoud ook roest tegengaan of dan maar uitstellen als noodzakelijk kwaad van een oud autootje. Anders kan ik er straks geen goeie meer vinden ;)

Knight100nx

jou auto gaat nie meer af hoor, in iedergeval niet door roest ^^ als roest kon lopen was het denk ik allang weg gelopen :P