Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

De Nissan 100Nx 2.0 van richardwbb

Gestart door richardwbb, 05 sep 2009 - 02:04

Vorige topic - Volgende topic

richardwbb

Ik heb vlak voor de meet even snel de auto opgehaald bij de spuiter, want hij kan tot dinsdag toch niks meer doen en ik heb niet gevraagd waarom, ik was toch ook even afbellen op het tijdstip dat ik hem kwam brengen en ik heb toch iets dat rijdt. Hij heeft hem dinsdag gekregen en donderdag stond hij er al zo bij. De vorige keer sloeg hij ook geen dag over om de overeengekomen werkzaamheden uit te voeren, wat ik echt top vindt.

Fotoo

p.s. Ik was niet van plan om 2 project topics te gaan onderhouden want dan gaan de reacties er op doorelkaar lopen, wat mij, vooral voor mijzelf, niet handig lijkt. Maar ik vond hem zo ook wel mooi genoeg om niet in offtopic te posten en ach ik sla dan wel een boel verhaal over, dat zullen mensen ook wel waarderen denk ik en ik sla ook nog even "to do's to self" over want ik zit nog niet aan de 2 ton aan kilometers, wat natuurlijk een gare reden is om geen lagerschalen te checken ;)

De bumper en GTi lip moeten er nog op, de GTi lip die ik heb, daar krijg ik met moeite 10 euro voor denk ik en loslatende verf op de bumper wil ik de spuiter niet aandoen en zelf heb ik ook zoiets van ja, dan flikkert zijn werk er straks ook af zeker...

Al met al, is dit wel zo'n beetje wat ik voor ogen heb qua uitstraling van de auto en kan hierna lekker verder met details, motorregeling en rubbers waar ik echt niet goed word van de rubbers, de rest is mooi werk. 143 PK is niet bruut maar ook niet niks geweest met een km stand van 183k. :D
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

richardwbb

Op mijn vorige post toch wel wat reacties gehad maar dan IRL en dat is toch ook leuk om te horen.

Nu ga ik nog lekker wat plaatjes posten, plaatjes zijn altijd wel goed dacht ik. Verders heb ik een uitgebreider project topic ergens anders lopen en ach deze is wel zo goed voorzien van fotomateriaal, dat ik hem hier ook post en dan zien mensen eens waar ik zoal mee bezig ben. Mijn bekkie is ook wel te vinden op internet ;D

Ten eerste een waarschuwingsfoto van mijn ''roestvrije'' Nx. Deze plekjes had ik al wel in de smiezen maar nooit echt een goeie reden gevonden de spatbordjes en bumper er ffies af te halen dus laten zitten. Nu ga ik dus met de bumper vervangen van mijn huidige Nx, de spatbordjes er afhalen, dan kan die deur ook mooi gesteld worden en dan die kleine beetjes roest die daar zit aanpakken en dan roes het voorlopig daar niet meer hoor (strikt genomen weet ik hoe het er dus over een jaar of drie anders er bij staat). Weet je ook waarom ik er zo stinkend lang over doe, meteen alles meepakken, want ik was nu van ach, dat kan nog wel even, hoeft nog niet los. Ik had niet langer moeten wachten want onder de rubbers ging het ook al en dan is ineens je a stijl krokant... Nu dus ff de bumpermetaaltjesinhoud fixen en boutjes vinden en wat uitboren en de auto zelf heb ook zijn plekjes dat nu nog net niks is.

Dit heb je zo behandeld.

Dit is een gemeen plekje, ook is de boel hier en daar hol en dan wil de binnenkant ook wel hard en dan verzwakt je auto en dat laatste is eigenlijk de enige reden waarom er zoiets als APK afkeur bestaat op roestgaten.

Dit zat onder het targarubber, daar loopt een lasnaad en het is er hol, geen fijne plek voor roest want net als bij de deur bij het klikkertje van de interrieurlamp zit een kitrand, die is echt niet waterdicht en rot er goed uit en dan als dat gebeurd is kan op deze manier je hele kokerbalk maar met name dat aangelaste laatste stukkie helemaal krokant raken, dus op dit soort plekken moet je veel eerder zijn, want dat voorkomt gewoon wat je bij een andere Nx lekker wel ziet straks   >:D

Hmm, ik had die sleepkabel toch goed vastegemaakt? Dit zijn Golf velgen en le-lijk.

Ik heb toch aardig mijn best gedaan voordat ik een waarschuwing kreeg

De laatste foto van mijn 1.6i tijdperk

Herkent u deze auto? Ik moest de bumperij er weer aan hangen anders kon die weggesleept worden omdat het een wrak is. Dit was ik zelf al van plan want na een tijdje begon ik het zelf ook geen gezicht vinden die zwarte gaten.

En kerst viel vroeg voor mij dit jaar:

Hmm, ziet er nu al yummie uit

Dankjewel Kerstman!

Hier weet ik wel raad mee!

Een uitdaging die ik ten volste vertrouwen tegemoet zie

Eindelijk! Olympia!

Vetcool!
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Dropjeslover

mijn K-sport setje is mooier  ;D

Maar dus de zwarte is je GTI en wordt overgespoten, en je bordeau-rode was je 1.6I die naar de sloop is.
en die helder-rode dan? ook van jou ofzo ???
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Nissan 100nx 1.6 1991 (wit)
Nissan 100nx 2.0 1991 (zwart)
Nissan 100nx 2.0 1992 (antraciet)

lucus

zijn die rubbers verpakt voor een land waar alleen mongolen wonen? er staat namelijk op: "caution: inedible" elke klapjosti weet toch dat je rubber niet kan eten? t ziet er niet eens eetbaar uit :D
Renault Twingo 2 diesel.
85 pk en 200Nm koppel.
Verbruik: 3,7L op 100 Km
Lachen aan de pomp :)

richardwbb

@Iedereen Zet notificatie aan op alle boards!!!

@Lucus Hommel!

Mojo

Hee, nieuwe kleur voor de K-Sports!

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Zeurdoos

Uh casper hij heeft ook een rode sloop GTI

En ik vind die K-sport setje veel mooier van kleur :P roest volgens mij ook minder snel ;)

Jeroen330

Ziet er wel gaaf uit hoor! Die K-sport..
Wat heb je allemaal laten spuiten aan je antraciete eigenlijk?

Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

100nx_power

Net setje om de wagen te velagen ;) Hoeveel was je ervoor kwijt?

typhoon4545

Heeey Richard.

Mooie NX op die Ambu ;D ;D ;D

richardwbb

Eh, ik heb die K-Sport uit de groupbuy en hoewel het een rib uit me lijf was, was t niet duur. Jeroen330 en TGW hebben ook een setje.

Je mag rekenen op zo'n 600 a 700 in een groupbuy.

Ik heb de kap en achterklep overgezet van de 1.6i want die aankoop had roest en hagelschade. Omdat er toch wel spuitwerk aan zat, geen roest en deuk aan de spuiter geleverd. Ik heb dus gewoon die kleppen overgeklept. Kwam er ook nog achter dat er carb strips op de passagiersdeur zaten dus dat was ff duur in verhouding, wilde me spiegels ook gelijk mee en de GTi kofferklepspoiler werd gratis meegepakt want tja toch wel veel makkelijke delen aangeboden a 1 meier t stuk dus ja ik heb die spuiter flink aan het werk gezet denk ik. Mijn eis was als de nieuwe lak er maar niet afflikkert en als het maar glimt als een malle. Ik weet niet wat die gedaan heb met de hele auto maar daar is inderdaad wel ff gepolijst. Pikje in 1 spiegel kwam ik tegen die heeft ie lekker niet meegepakt zoals ik wilde zeg maar en de motorkap als je goed goed kijkt, die is niet vlak, maar boeie t glimt zo hard dat zie je niet als ik niks zeg. De bumper en GTilip van de sloop GTi zijn ook gespoten en die heb ik maar uit voorzorg los geleverd en het uitspuiten op de zijschermen bleek wel nodig te zijn, mijn GTi blijkt overgespoten te zijn door iemand die er ff wat zwart bijflikkerde en t was allemaal geen KJ5 meer, dus ja t was wel ff schrikken van de prijs. Maar tjemig de pemig t glimt en t glimt! (Kraa!)

@Typhoon Ja, was wel ff slikken toen ie uit zicht was, heel gek, ik was iets kwijt, dat toch al incompleet was... En dan ga jij mijn achterkant aan je muur hangen als decoratie, fijn man, als ik dat geweten had! ;) Wel mooi om te horen dat je bak ook echt aan gort ging en dat je nu de mijne heb, je zult er lang plezier van hebben.  :-X

Oh ja de badges zijn er ook af, dat werkt goed op toeschouwers, nu nog ff witte knippers, rode achterlichten en dubbele koplamen i.c.m. met mijn 99-ZZ-ZZ kenteken en niemand begrijpt meer waar ik in rijd, niet gek 2000 aankoopje en tis al gauw een nul extra bij velen :P

Dat blauwe gloedje in me antraciete lak is ook geweldig! :) :) :)

Jeroen330

Ik heb geen schroefset hoor...
ik heb powerslot remschijven uit de groupbuy
Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

TGW

heb mijn setje er woensdag onder gezet, met de howto erbij geen enkel probleem. Zal van t weekend even foto van t resultaat posten in mn inmiddels half dode project topic.

patrick100nx

nou idd,, wil je NXje wel is even op goede foto's zien man!! ;)

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

typhoon4545

Ik vond het zonde om heel de nx weg te brengen. wil zoveelmogelijk overhouden ;D ik vond t wel een leuk idee, anders word het helemaal gesloopt, vink ook zonde ;)

idd me bak was maandag compleet aan gort. maarja jouwe zit er alweer onder ;D
thx echt super gaaf 8)