Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

De Nissan 100Nx 2.0 van richardwbb

Gestart door richardwbb, 05 sep 2009 - 02:04

Vorige topic - Volgende topic

richardwbb

@Jeroen330 Oh setje powerslots. :P

@typhoon Wanneer komt je project topic online? ;D

Hiep hoi de sloop GTi is naar zijn laatste rustplaats gebracht. Hier zal hij helemaal kaal gemaakt worden dus dan leer ik nog eens wat van de ophanging en een blok en bak er uit lepelen. Iedereen hoor ik zeggen dat dit makkelijk is, maar zo'n zwaar stuk metaal takelen doe ik toch liever met iemand die dit al eens heeft gedaan. En zondag maar hopen dat het goed weer wordt, want dan is het zover!

Hij wilde niet zo lekker rollen met de voorwielen, alsof ie het door heb, remmetjes ontlucht, rolde eerst nog wel weg uitzichzelf dus steentje er voor en dan wordt ie gehaald, nou los kwam het ook niet meer.

En er is iemand die zaterdag een setje wieldoppen wil kopen, en ik weet nog niet of ik ze weg wil doen, het is wel pimp my sloper.  ;D

Het heeft wel veel weg van een carb nu. :)

De vervoerder kon niet bij zijn spanbanden dus maar een autogordel gebruikt.

De heftruck chauffeur was even niet ingelicht dat er nog gedemonteerd diende te worden. Vanwege de vastzittende wielen, schade: 1 dol achterlicht en een klep die al een beetje onder de kit zit maar nu denk ik ook een beetje ontzet is.

Hij was een beetje topzwaar en kon nog net op deze manier vervoerd worden.

Foto's van de finale volgen! ;D
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Zeurdoos

Wiellen zitten vast omdat gewone stale velgen niet over je voorste schijven kunnen ;) (of waren die der al af)

Ps hoor wel wanneer je mijn sleep oog kan verzenden he :P

TimTube

Citaat van: richardwbb op 13 nov 2009 - 17:56
alsof ie het door heb,

Hahah dat vind ik nou echt humor. Maar goed, succes er mee kerel.

richardwbb

:P Die carb wieltjes gingen er probleemloos op, dat een wiel niet past qua schijf heb ik wel eens meegemaakt maar dat het nog wel past en dan toch flink blokkeert, geheel niet bij stilgestaan. Daar kom ik morgen wel achter, even kijken welke diepe dop er nu op moet voor zondag nette demontagedag! ;D
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

richardwbb

Het valt nog niet mee even een SR20DEétje uit een Nx'je wippen en dan aan het eind van de dag vernemen dat er al die tijd een snijbrander in die zelfde loods stond om het chassis even bij het raam los te fikken... Maar daar zat ik zelf niet mee, het was een leerzame dag en ook de dag dat ik geleerd heb hoe je een blok uit een auto lepelt.  :rock:

Zo stond die er bij toen we begonnen op de vroege zondag. Op de achtergrond staat nog een Slopel.

Jeroen had meteen een wielklem wegens fout parkeren.

Het valt niet mee een blokje los maken, tachtig triljoen slangen en dingen die weg moeten en het kwam zo lekker los allemaal. :)

De schakelstang had een dolle moer dus maar eventjes doorgeknipt met zijn tweeen.

Het chassis was nog niet bepaald een veertje maar als er toch een heftruck is...

Een blokje en een bakje.

En dan zit er niet veel meer in. :)

De 'blokjeslepel' ;D

Hoewel het monster een hevige strijd heeft gestreden, is het toch getemd! Hoera! :D

Diembo

Heeeerlijk! Wat een blokje weer  ;D
Keep on smiling, keep on living!

dannydehaan

Citaat van: richardwbb op 17 nov 2009 - 04:18

Zo stond die er bij toen we begonnen op de vroege zondag. Op de achtergrond staat nog een Slopel.

Jij hebt gelijk, een opel mag alleen zo genoemd worden mits ie op de sloop staat ;P
Citeer
Danny weet nog wel een goed(koop) spuitadresje :D
Citaat van: Mojo op 18 sep 2009 - 22:09
Deze kan je geloof ik ook wel toevoegen:

"Danny weet nog wel een goed(kope) (EDIT: (Onafhankelijke)) schade-expert!"

:P

lucus

wat ga je nou met het blokje doen? :)
Renault Twingo 2 diesel.
85 pk en 200Nm koppel.
Verbruik: 3,7L op 100 Km
Lachen aan de pomp :)

Jeroen330

Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

Dropjeslover

Ik hoorde iets van VE-kop plannen van Jeroen/SR20DE :D
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Nissan 100nx 1.6 1991 (wit)
Nissan 100nx 2.0 1991 (zwart)
Nissan 100nx 2.0 1992 (antraciet)

richardwbb

Ik zeg altijd dat mijn eerste auto een Toyota Celica 2.0 was, een witte overigens vandaar de liefde voor wit denk ik maar ik heb heel even als eerste een Opel Askoda gehad. 1.6S wat best wel wilde! Maar die stond direct op de lijst krokant en moet toch weg, ik wil er niet dood in gevonden worden (maar dit heeft niks te maken met Opel). Dus het sport coupe willen rijden zat er al in toen ik nog niet eens kon lopen denk ik. Deze auto geprobeerd stuk te maken en hij werkte niet mee, wel sprong de benzineleiding op de dijk en ik kon mijn pa bellen om te slepen. Ik had alleen nog geen rijbewijs.

Blokje is verkocht aan SR20DE, die heeft VE plannen waar hij ''ietsje'' verder is dan ik. Ik heb ook maar ergens gelezen dat het kan en de voor en nadelen nog niet weten af te wegen en al helemaal niet de intentie om dit blok dat ik nu heb, nu al te gaan swappen en mij realiserenden dat mijn ride dan toch wel even stil staat of ik moet het compleet gaan swappen en dan nog red ik het denk ik niet met mijn tempo, maar ik zie in turbo dat ik wel heel erg in rijbewijs kwijt snelheden terecht kom en dat het echt een vak apart is en ik nog net ff een SR20DE onder de knie moet krijgen en het dus vragen om extra problemen is in mijn geval en als ik zie wat Jeroen330 allemaal moet verzamelen om het goed te doen, ben ik al genezen.

Maar 189PK en de mogelijkheid van modern/zuinig rijden en het bezitten van een sleper sleeper die toch echt ''alles'' zoek rijdt wat er hier te vinden is voor een wedstrijdje is mij genoeg. (Denk die Mercedes compressor helemaal zoek te rijden en die 535 BMW dinges ook te pakken anders wordt ie ook nog gemod) Dat Jeroen330 dan straks alsnog rondjes om mij heen rijdt als ik het VE gebeuren ooit voorelkaar fix, als het over 3 jaar pas is is mij dit vroeg zat zelfs, das dan op clubdagen het moeten afleggen maar dat reageer ik gewoon af op Golfjes en Hondaatjes ;D

Ik denk wel heel ideaal, ik ga er vanuit geen bejaarde meer tegen te komen bijvoorbeeld en dat ik het voorelkaar krijg zonder lassen nog lange tijd deze auto APK ok te houden. Ook ga ik rustig afwachten tot andere Nederlanders met VE rijden in een Nx en ze helemaal plat mailen. ;D

Verders zit ik nog dermate cheap in mijn project, er is gewoon geen geld over voor dikke luxe dus mede daarom uitstel. Maar dat ik Nx blijf rijden is zeker, want mijn situatie is dat ik zeker weet nooit gedwongen te zijn er afstand van te moeten doen en hoewel zuinig rijden wel een heel groot punt is voor mij en de Nx in theorie steeds onzuiniger wordt want de markt staat niet stil, zal ik niet snel veel km moeten maken en een Del Sol kan toch niet vanwege de ruimte. Een tweezitter kan wel maar dan moet ik wel het laadruim van een Nx hebben.

Oh enne, het enige dat ik wil is electrische ramen en stuurbekrachtiging, de rest is in mijn ogen werkelijk overbodige meuk of altijd nog wel zelf in te bouwen!

Haha, Jeroen330, ik heb nog pijn in me flikker van deze klus, maar ik kan nu wel zelf een schroefset planten en eerlijk gezegd een blok uitbouwen, alleen ik zou er veel meer tijd voor willen uittrekken en ''gratis'' onderdak is er (nog) niet, maar ik hou vol! Geldpest, dat is wat ik zoek!! ;D

Wie dit leest, heeft een lang verhaal gelezen ;)

p.s. Weet iemand of er verschil is in een 1.6, 1.6i en 2.0 chassis is? Ik weet bij andere merken dat dit voorkomt en mijn VE traject is eerst kijken wat het chassis kan hebben want tordering met roest rot nog harder dan roest. Of anders gezegd, een GTi 1100 kg en een thuiskomer en geen schuimblokken maar een minder PK uitvoering wel een normaal reservewiel en dan dat er maar 50Kg verschil is met een 1.6 en dat SR20DE blok beet gehad, doet mij afvragen wat er nu aan de hand is. Of het carb chassis is gebouwd op 143 PK met een overbuild factor (men zegt 150% - 200% voor Jappen) of de overbuild factor is geconsumeerd voor de 2.0 versie (wat ik niet zo waarschijnlijk vind, de 2.0 was er voor de 1.6i) maar et eerste waar ik aan wil beginnen is kijken waar die wel gelast mag worden op 200+ PK.

En ik weet nog geen ene f*ck hierover mensen ;D

Zeurdoos

Alle chasis zijn gelijk bij de NX alleen de sway bar achter is van de GTI dikker ;) verder zijn ze dus gewoon gelijk en het gewicht verschil zit hem in het motorblok ;) (1.6 is gietijzer SR20 is alu) en natuurlijk in de andere kleine verschillen net als die sway bar en ABS ed ;)

richardwbb

Mark B

Zal een ascona geweest zijn denk ik en geen ascoda ::)

sander

Citaat van: richardwbb op 17 nov 2009 - 04:18
Het valt niet mee een blokje los maken, tachtig triljoen slangen en dingen die weg moeten en het kwam zo lekker los allemaal. :)

Overdrijven is ook een vak ::)

45 minuten voor blok vbak en assen ;D