Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

De Nissan 100Nx 2.0 van richardwbb

Gestart door richardwbb, 05 sep 2009 - 02:04

Vorige topic - Volgende topic

Aphelion

Ik ben benieuwd wat nu de status is van je wagen :) ?
Nissan 100nx 2.0 GTi 1992

richardwbb

Eey, Maus Partyhaus, hoe is het met de Sjee-vro-lee?

Ik heb je post gemist denk ik, maar het is wat stil rond dit topic.

De status is geschorst per 3 - 9 en ik dacht 'm niet voor 3 - 12 te ontschorsen en dan zit er geen APK op en geen plek.

Maar kleine update, Grajes, de blauwe van Ginko, die begint meer en meer te lijken op een Kever. Dat komt, omdat die in stukjes geslepen wordt, met o.a. twee wielkasten voor Pietjuh, waar hij nog spijt van zal krijgen, dat die ze niet hoeft te betalen ;), ga ik net als met die Top NX van ons, het onderstel er onderuit slagmoersleutelen en niet dat daar nog veel verkoopbaars aan zit, maar het was wel even spannend, om Grajes op zijn kant te krijgen met wat bakstenen, een goede garagekrik en twee stalen buizen van nog net geen 2 meter, dus ik heb weer wat te koop :P

De foto is slecht, ik ben mijn camera kwijt en geen idee waar ik die kan hebben gelaten, maar kijk zelf maar, goed gerecycled.

Verders het roestende RVS e-bay spruitstuk laten vlakken, dat ging toch wel lekken, ik denk dat zelf dat die in den beginnene nog wel redelijk wilde sluiten maar met de hitte, dat ik toch wel vrij zeker weet dat ze dat spruitstuk lekker inelkaar lassen en zo in de doos knikkeren. Dit omdat het spruitstuk is gericht en nog wat gevlakt.

Het was 2.3mm verschil en nu 0.2mm, dat laatste trek je nog dicht met een pakking, maar ze zijn niet duur, dat niet, maar de handleiding is richten en vlakken, andere pakkingen, meegeleverde zijn na verzending verfrommeld, downpipe pakking alleen in Amerika verkrijgbaar, meegeleverde tapeinden en moeren niet willen gebruiken, hoewel die voor de downpipe nog steeds meegaan, schroefdeel voor lambda op downpipe lassen voor originele plek en gemiddelde van de uitlaatgassen, eventueel ook het flexibel deel vervangen voor 1 van de juiste diameter, scheelt een bak herrie, SR20DE heeft dat al gedaan en dan is het wel een okee ding, wat een gedoe ik heb die uitlaat 4 keer in mijn handen gehad en dat was wat vaak.

Maar goed, nu nog een wazige koplamp, moet APK op.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

twinturbo

Die bak wordt grondig gesloopt.  ;)

Ginko

richardwbb

Wat een beweging in me projecttopic :P

Citaat van: Rens op 13 nov 2012 - 07:47
Citaat van: richardwbb op 21 feb 2012 - 22:39
Ehmmm, 't rolt nog. :P
Nu dus niet meer. ;D

Haha, nee, er zou een ambu komen want de ijzerboer gratis laten afhalen en dan later je wielen ophalen zie ik niet zo meer zitten, die verpatsen ze ook wat graag. En de autosloop hier kan ook wat lomp doen terwijl ze wel een heftruck hebben. En ach, weer 35 gepakt op de verlagingsveren.

Citaat van: twinturbo op 13 nov 2012 - 20:35
Die bak wordt grondig gesloopt.  ;)

Ik had het liever gemakkelijker gedaan maar als je met zijn tweeen gaat slijpen en je hebt een joekel van een reciprozaag, is tie in een uurtje in handzame stukjes.

Citaat van: Ginko op 15 nov 2012 - 16:46
T_T

Toen je hem in die Fiat zette, was die ook meteen economisch oninteressant nog voor fixen of je moet kunnen lassen, spuiten, ontkreukelen, nog meer lassen en ff een ketting vervangen en nog meer spuiten. :P

---

Maar even een betere foto gemaakt, heb mijn camera weer teruggevonden.

Net een buggy.

Extra foto voor Bryan.

En als je even op de middenstijl van de targa gaat staan en aan de kokerbalk hangt, dan rolt ie wel om na een keer of 3 - 4 kiepen.

Net een kever.

Dit zijn achterste wielkasten.  8)

Dat was toch nog drie kwartier, 1 bout brak af, die zat er nog geen jaar in en ik had draad hersteld met een tapset. Dat wordt ook een tiewrap. Maar het kan in een half uur als je je kont kan keren en niet op zoek hoeft te gaan naar reeds ingepakt gereedschap en af en toe gebeld wordt en zo. (Opkrikken, wielen verwijderen, wielkast beschermers los maken, GTi lip los maken, bumper los maken, kapjes mistlampen en knipperlichthuisjes verwijderen, 6 boutjes onder de kap los maken en de lampunits er uit halen. Kom je meer spul tegen is het nog niet los geweest en heb je een feest.  :P

Veel foto's weer, dus Bryan, ik zeg het maar alvast, reken er op dat er een foto komt waar die helemaal in stukjes is en op een kar ligt en nog 9 cent de kilo oplevert.  :D
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Ginko

Alleen jammer dat je geen hoge resolutie foto's neerzet.  Verder goed werk, mooi dattie toch nog z'n nut heeft gehad.

RIP GR-JS-50

Rens

Hij leeft verder in andere auto's. In mijn 100NX zitten ook ondertussen onderdelen van minstens 4 andere. :P

Ginko

Citaat van: Rens op 16 nov 2012 - 09:45
Hij leeft Roest verder in andere auto's. In mijn 100NX zitten ook ondertussen onderdelen van minstens 4 andere. :P

Zo bedoel je  ;D

Mojo

RIP: Rest in Pieces ;)

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Belg

Citaat van: Mojo op 16 nov 2012 - 10:45
RIP: Rest in Pieces ;)
Heeft er ook ene naar de film geweest +1
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

richardwbb

Bryan, dat is mijnalbum, dan zit ik straks met nog meer Grajes-spam. Dan staat er MIJN ALBUM, MIJN ALBUM, dan is het niet je album meer.

Mijn foto's staan op een gratis host (000webhost.com) en die staat ver weg en kapt 6MB foto's rustig af, dan heb je zo een schokker schokker pagina. Oh en 't is gratis en draait al jaren. Geen reclamebladiebla of howto's zonder foto's of gebruiker.

Rens, deze leeft voort in mijn /dev/null :P

Bryan nogmaals, ach, laat maar. [dit bedoel ik goed, joh]

Mojo en Belg, jullie zijn allemaal aan het spammen.

Ik ook: heb nog een mooie rolbeugel tka voor weinag.

Jelte

Heb je niet toevallig nog een dakje met nette rubbers? ik lek namelijk aan de linkerkant   :(
Nissan 100 NX 1.6    2012-2017
Volvo 440 1.8i          2017-2018
Nissan 100 NX          2018-heden

richardwbb

Jaa, nog meer spam :P

Die zijn al naar de stort.