Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

De Nissan 100Nx 2.0 van richardwbb

Gestart door richardwbb, 05 sep 2009 - 02:04

Vorige topic - Volgende topic

ParaChris

Vliegwiel is lekkere upgrade kan ik je zeggen! Welke heb je?

richardwbb

Ehm, die chromoly, 13lbs ongeveer

Als je een origineel vliegwiel er bij hebt, scheelt dat aanzienlijk.

Ben zeer benieuwd naar het rijdgedrag er mee.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

ParaChris

Zoiets weegt die van mij volgens mij ook (5,7 kilo meen ik), welk merk is die van jou?

Ik ben zeer te spreken over het rijdgedrag! Remt een stuk heftiger af op de motor, klimt stuk sneller in de toeren en is lekker zenuwachtig, wel even wennen hoor!

richardwbb

Ehrr Chromology, of is dat geen merk :P

Ik heb het even bekeken, zit wat scherpe randjes aan, maar die moet je er toch af rijden, stuk gaat het niet

Dat afremmen op de motor kan ik wel gebruiken, me Nx blijft maar door rollen met zijn nog redelijk lichte velgen en gereviseerde remmen en zo maar dat schijnt niemand te begrijpen.

17 inch OZ nooit weer, man, wat een zooi. ;)
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

ParaChris

Als je het goed doet blijft ie inderdaad goed rollen, remmen reviseren helpt zeker mee ;)

Dat merk zegt me niks:p volgens mij hetzelfde als dat er op elke steeksleutel chrome vanadium staat ;)

ehm.. Scherpe randjes? :p

16 inch trouwens ;)

Evil 100nx

Citaat van: ParaChris op 17 feb 2012 - 23:09
Zoiets weegt die van mij volgens mij ook (5,7 kilo meen ik), welk merk is die van jou?

Ik ben zeer te spreken over het rijdgedrag! Remt een stuk heftiger af op de motor, klimt stuk sneller in de toeren en is lekker zenuwachtig, wel even wennen hoor!

ik kan hier over meepraten het rijdt echt super!:) ben nog aan het inrijden

maar kon het van de week ff niet laten om t gas goed in te trappen :o de overbrenging is zeer verbeterd
SR20DE+T 25
3 inch uitlaat
Jwt ecu
370cc injectoren
Veerpootbrug voor+achter
Whiteline Stab. achter
40/30 verlaagd Tein SS

richardwbb

Ik bedoel die zwaarmetalen 17" velgen van OZ, staat heel goed onder een Nx, heb ze te koop voor weinig :P

Maar het is 'm gewoon te zwaar, zet je ze onder een 1.6, merk je het amper. De originele GTi velgen zijn echt heel licht en niet voor niets, omtrek is ook nog kleiner, dat wil wel doortrekken, merk je met name in zijn 3 alles van.

Wil ik dat lichte gewicht met 15 inch halen moet het een setje Rota's worden en die vind je nie voor een prikkie 2e hands

De scherpe randjes, tja je merkt het aan de afwerking, duurdere vliegwielen zijn nog een keertje bewerkt zodat het monteurtje zijn vingertje niet openhaalt, haha

En het merk, het merk is ebay dacht ik :P

F1 RACING STAGE 3 RACE CLUTCH KIT & CHROMOLY FLYWHEEL als je dat zoekt in ebay zie je dat ik niks goedkopers kon vinden :P

Maar goed, alles is inmiddels wel 10 jaren plan, maar ik raak minder en minder geintresseerd in turbo, die doen pas leuk in zijn 3, ik wil bij het stoplicht snel weg en niet boven de 130 rijden haha daarbij ga ik dit blok niet ver***ken met atmosferische compressie en een SR20 blok wisselen in mij eentje op 6 x 3 meter wordt hem ook niet, dus dan maar een vliegwiel :P

Alleen er rijdt een nieuwe VW hier in dit dorp, die kan ik net niet bijhouden, en daar moet wat aan gedaan worden haha

En dat ebay kwaliteits spruitstuk van RVS met binnen een week roest er op, fijn pijpje maar SR20DE zei het al, de diameter van het flex stuk is te groot, geeft resonanties waardoor die juist gaat scheuren en dat kan je inderdaad horen ook, vlak voor de schakelpook onder de tunnel komt de meeste herrie vandaan en de buurman hoorde het ook ineens dat die stiller was, toen de kat er onder moest, dat moet nog uitgedokterd worden

Maar goed ding moet ook gevlakt, bak moet er af pfff

Sa_Reno

Citaat van: richardwbb op 18 feb 2012 - 18:21
Ik bedoel die zwaarmetalen 17" velgen van OZ, staat heel goed onder een Nx, heb ze te koop voor weinig :P

Maar het is 'm gewoon te zwaar, zet je ze onder een 1.6, merk je het amper. De originele GTi velgen zijn echt heel licht en niet voor niets, omtrek is ook nog kleiner, dat wil wel doortrekken, merk je met name in zijn 3 alles van.

Hoe bedoel je, de omtrek is kleiner? 15 origineel vs 17? Lijkt me logisch.. Waarom merk je het niet bij een 1.6? Lijkt me ook wel toch?

Wanneer ga je de bak er af halen? Als je het wat lijkt wil ik je wel komen helpen, mede om te leren want zodra de mijne APK gekeurd is (April/Mei) wil ik de koppeling en wellicht het vliegwiel ook vervangen.

Nissan 100NX 1.6 Injectie 1993
Renault 19 16V Cabriolet 1994

ParaChris

Vliegwiel is volgens mij hetzelfde als thomas, jeroen, evil, gert en ik hebben..

Alleen zat er bij ons een xtd sticker op, ik vond de afwerking wel heel netjes, misschien nog nabewerkt door xtd?

Gewoon setje superleggera's rich ;) die wegen echt bijna niks xD

richardwbb

Ik bedoel de omtrek met band, 205 40 17 is best wel even groter dan wat er origineel onder zit en ga je de omtrek vergelijken welke in het NX boekje staat, tussen de 1.6 en de GTI, zie je ook dat ze daar minibesparingen hebben gedaan.

Ik kon het bij mijn 1.6-en niet echt merken, wat ik merkte, is dat die sowieso al niet veel meer deed in zijn drie en ik vond de zwaardere velgen wel lekker uitrollen. Maar uiteraard is dit op een bank snel te zien.

Ik weet niet wanneer ik er mee verder ga, ben er beetje klaar mee om verschillende redenen, ben ook moe en echt even druk met wat anders. Maar jou er bij als 3e man lijkt mij ideaal, ik heb al eens een bak vervangen van een 1.6 met Wouter welke een biertje in zijn hand hield en niet losliet (hij vond dat ik alles zelf moest doen) maar dat zit nu in de Micra en het blok stond buiten de auto, en zoals je weet, de Micra doet nog steeds NJIIHIHIH bij het schakelen, nu zegt de een, dat zijn de bouten van het vliegwiel die langzaam afslijten, de ander zegt dat ik de plaat er verkeerd om in heb gezet.

Nu weet ik nog dat die plaat er inderdaad op 2 manieren in kan en Ome Wout zei dat die zo moest, Maar goed het rijdt en kan me niet boeien, tis wel grappig (bij de NX zou ik er niet om kunnen lachen) daarbij een 1.6 blok naar de klote rijden is echt lastig :)

Als 2e man zie ik het niet zo zitten, tis toch ff anders met een 2.0 bak en echt als je het eens hebt gedaan, snap je het voor altijd.

Maar ja er moet ook nog een bushingkit onder en ik moet nog zien wat ik niet los ga krijgen en wat wel. Heb al 2 bouten gevonden die ik niet los krijg, maar wel kan doorslijpen, echter heb maar 1 reserve nog en de andere reserve zit nog onder die blauwe (Grajes) van Ginko.

Lichter 1.6 vliegwiel is alleen Fidanza en dus 350 dollar of zo en 2e hands vrij kansloos te verkrijgen.

---

XTD? Is dit een XTD? Ik ken wel foto's van vliegwielen met XTD er op idd. Ik denk niet dat die nabewerkt zijn, ik ben gewoon van de precisie, waar ik zelf ook wel weet dat zoiets niet merkbaar iets uitmaakt. Als die maar goed gebalanceerd is en dat is tie wel, op de computerfrees want er is bijna niks geboord, stock vliegwiel zitten 5 flinke boorgaten in, maar ja gietijzer he, troep

Super Gaar's? Mweah nee dank je, als de NX zover is dat een setje velgen nieuw halen nog het weinig is dat ik wil doen, dan eventueel...

Ik vind de NX prachtig en hij gaat niet weg, maar een geldput zonder bodem er van maken schiet niet op vind ik. daarbij, trekbank moet ook zeker nog eens en voor het mooi kan ik nog een zijkant en achterbumper laten fixen, zoiets ziet Robin meteen en ook dat er plamuur zit wat ook kan roesten en dat is daar bij dat stukje aangelaste kokerbalk dat toch al gevoelig is, dus wel iets om rekening mee te houden.

Setje sportstoelen, uitlaat dus, bushingkit, koppeling, nieuwe hoezen en nieuwe kineten, digidash, mogelijk toch maar sportstuurtje, gordels ben ik nog niet uit, ABS ook nog er af (wil ik echt graag vanwege gewicht, Micra winterbak maken)

Nou, dat is al best kostbaar allemaal en ik zit er hard aan te denken wat werk uit te besteden ;)

ParaChris

als je hulp nodig hebt met je koppeling, laat maar horen;)

daarbij hou ik niet alleen mn bier vast, haha:p
gewoon op de grond trouwens, vind ik fijner als op een brug voor de bak eronderuit te pakken!

De rest reageer ik nog wel op, ik ben bezopen, nu carnaval :D

Marous

Ik heb een stoepkrijt schaap foto op mn telefoon, die kan ik je wel sturen :P
Slaap lekker straks ;)
~I'm in love with my car~

richardwbb

Ah, ontvangen, ziet er goed uit! Bahh!

Ginko

Citaat van: richardwbb op 18 feb 2012 - 20:02
en de andere reserve zit nog onder die blauwe (Grajes) van Ginko.

Joh, leeft die nog?

richardwbb

Ehmmm, 't rolt nog. :P