Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

De Nissan 100Nx 2.0 van richardwbb

Gestart door richardwbb, 05 sep 2009 - 02:04

Vorige topic - Volgende topic

Ginko

Citaat van: richardwbb op 23 nov 2012 - 02:20
Bryan, dat is mijnalbum, dan zit ik straks met nog meer Grajes-spam. Dan staat er MIJN ALBUM, MIJN ALBUM, dan is het niet je album meer.

Laat mij even jouw wereld op zijn kop zetten en je introduceren met Imgur.com (max file size 10mb)

Gratis permanente hosting van afbeeldingen, geen reclame, hotlinking toegestaan.

http://imgur.com/

richardwbb

Maar fijn dat je mijn wereld op zijn kop hebt gezet, ik bewaar mijn foto's op mijn hardeschijf en usb stickje in de cam en upload met FTP, dan kan je tig foto's (wat ik wel eens doe) met 1 druk verzenden/ uploaden.

Affijn, daar zijn foto's van en het leverde leuk geld op ook bij de oud ijzer, ik ging uit van 9 cent, maar het was iets meer.

Dat zal ik nog wel even posten, maar dit apparaat was errug fijn, toch iets van Bosch dat me beviel :D

Moeiteloos! Ok, ok op de foto ziet het er niet zo indrukwekkend uit, maar deze is 230mm ipv 125  ;D
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Ginko

Ik ben schijnbaar verwend met mijn grote foto's.  Waar ik vaak browse tegenwoordig krijg je alleen maar commentaar op dit soort formaat :P

richardwbb

Ach ja, ik zit aan de andere kant van het spectrum. Maar ik zit mij wel eens te ergeren aan tergend langzaam binnenkomende foto's van echt mega afmetingen en dan op me beeldschermpje.

Aan de andere kant, op een smartphone zijn mijn foto's high-res ;D

---

Iets later dan gepland, ik lag ff flink plat op de bank, HAAATSJOEE

En hier pakken ik de draad weer op.

Nieuws! NX slaat in op onbekende komeet, hier de foto!

Een Schumacher kart kunstwerk

Ik weet ook niet meer op wat voor auto dit mag lijken!

Ik had dus een wazige koplamp en inmiddels weer APK, :D, maar ik moest toch even gewichtsbesparen, dat ding weegt ja 1,2 kilo. Het is een l-tec sleepoog, zit nu met 1 bout vast. FIA gekeurd. Of het er niet afbreekt, ik moet het nog proberen. Maar ja, goedkope upgrade weer! (12,50)

Nou ik had dus de verlagingsveren verkocht aan Jelte. Dat ging drie keer prima, met dat nogal vreemde doordraai systeem van boven en onder in een demper, komt wel los ja, behalve als je een roestei op je bout treft. Aan de binnenkant zat dop15, die was nog zgan die dop 15, terwijl die doppendoos toch 15 jaar oud is.  8)

Dus de kar was niet zo groot, er moest extra geslepen worden om het pas te krijgen, maar het is gelukt, ik heb echt elk stukje daar in een bodemstuk van de NX geprakt dat kon later zo met heftruck zo in de container geklikoneerd worden. :P

Einde garage. Huis staat nu te koop, ik wil er niet wonen.

Einde NX.  ::)

Oh enne, wat denk je een Micra blokje 1.3, dat scheelt qua gewicht weinig hoor met een 1.6, samen met een compleet en goed kaal dus ook zonder glas, chassis du NX, 40 + 50 euro! Dat was geen 9 cent de kilo maar 25 :)

Enne de radiatoren van de garage ook weggemikt, 80 kilo tezaam, 20 euro.

Daar zijn wij lekker van wezen wokken had ik nog geld over :P

Me schuur staat me vol jongen, daar ben ik ook nog wel even zoet dat weer kontkeerbaar te krijgen.

Oh enne, zo was mijn garage in haar hoogtijdagen :P
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Rens

richardwbb

Ik ga nu weer op straat klussen ik weet nu precies wat er wel en niet kan :)

Enne, toen ik deze garage vond, wist ik niet dat er een DHZ was in Almere.

Nu is die daar een ontzettende zeur met APK maar met 45 eur p/u ga ik zelf niet meer klooien haha [nou ja, niet altijd], de man heeft zijn garage weg gedaan en schijnt er zelf te werken. En wat betreft het 'zeuren', er zeurt nu even helemaal niks meer al een paar keer meegemaakt, want tja, dat was wel een beetje wat hij zelf vond. "het is een auto", "auto rijden kost geld", 'als je het nu doet en niet wacht, heb je dus meer waar voor je geld', en dat laatste maak ik er zelf van, maar gelijk geven doe ik hem wel. Mede omdat die apk man heel en dan ook heel duidelijk van mij heeft te horen gekregen, dat mijn auto's niet afgedankt gaan worden, want; het is een; collectorum-item-carrus, haha. Nou ja dat potjes-Latijn van mij is echt potjes.

patrick100nx

Top dat je NX roest vrij is richard. top!

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

Knight100nx

goed om te zien de de nx nog rijd

richardwbb

Hoewel deze accu al een tijdje in mijn NX zit gemonteerd, wil ik dit toch even met jullie delen. Het was best een zoekplaatje, om een geschikte accu te vinden op het internet. Er zijn namelijk óók accu's met dezelfde afmeting, capaciteit, maar de 'koudstart' [CCA], kan uiteenlopen. Hoger is beter. Dan ben ik nog even bezig geweest met het zoeken naar de juiste prijs. Hoewel er hele goedkope accu's zijn en ook accu's die redelijk bekend zijn bij de Nederlandse consumenten, zijn er toch een paar afgevallen.

Een mooi voorbeeld is 'Wilco', die levert al jaren accu's van het "merk" 'Wilco', maar dat is mij gebleken geen merk te zijn. Het is een sticker van een bedrijf, handelend onder de naam "Wilco".

Hier staat er eentje afgebeeld. Dit is de 'Wilco Royal', lijn. Dit is dan weer een iets betere uitvoering [want dan zie dan toch aan "royal"? En ik ga niet opschrijven dat ik weet heb van de aftersales, of dat Wilco maar een paar accu's leveren, want ze leveren echt heel veel soorten en typen en ook nog niet eens alleen voor personenwagens. Maar het blijken toch "white" merk accu's te zijn. En dat doet mij denken aan het hypothetische bedrijf "Splitsmaag B.V". Omdat bedrijven die "white label" leveren nou zelf dus niet echt merkentrouw hoeven te zijn [en dat dit merk dan dus echt maar een "plakkertje" kàn zijn]. Dus dan maar nee, geen Wilco voor mij.

Zo vond ik Dynac ook niet de meest opvallende en wat de Praxis en de Gamma aanbieden, begin er gewoon niet aan, behalve de lichtste accu, zijn de prijzen van de alle zwaardere accu's al vrij hoog. Ook heb ik een accu van Bosch gehaald voor de Sante Fé van mijn vader. Dit heb ik gedaan in Almere bij Harry Banis en dat is een locale 'Brezan'. [Snelle en goede service], maar, de prijs was ook wat hoger. Mocht deze accu dan meteen niet willen werken omdat er wat mee was [een fabricage fout binnen accu is gewoon mogelijk, en dat zou je dan ook vrijwel meteen moeten merken], dan krijg je ook gewoon goede garantie. En tja, als je niet op het internet wilt zoeken [want dat kost echt wel even wat tijd], en je wilt de accu meteen hebben, dan weten mensen deze Harry Banis wel te vinden, want het bedrijf tracht doorgaans kwalitatief goede materialen te leveren en met 20 jaar ervaring met dit bedrijf [net als Brezan, omdat sommige dingen best goedkoop zijn], durf ik dat wel op te schrijven.

Maar, om tot een accu voor de Nissan 100NX te komen. [Het zou ook geen probleem zijn om deze stroomsterkte [60Ah] accu in een NX 1.6 te zetten, dit is dan 5Ah meer dan voorgeschreven, had ik dus echt mijn zinnen gezet op de beste accu voor een redelijke prijs. En dat is het merk Yuasa geworden. En het voorval wil dat Yuasa accu's in 'Nissan originele accu', wordt geplaatst. Er zijn namelijk niet zoveel "accubouwers". Dus Nissan bouwt zelf géén accu's. En allicht weet je dat Nissan accu's er om bekend staan, dat deze lang meegaan. Dus mijn tip, mocht je een nieuwe accu nodig hebben, ga dan even op zoek naar Yuasa. De accu specificaties kun je er op naslaan en houd er rekening mee dat niet elke 60Ah accu zal gaan passen. De afmetingen kunnen iets afwijken. Er zijn accu's die gewoon niet op de bodemplaat kunnen staan en accu's waardoor je accu klemmen net iets te kort zijn. Of te lang, zodat ze, of getapt moeten worden voor meer draadeind, of dat je kan overwegen om de juiste dikte schroefdraad bij de bouwmarkt te halen om zelf iets te buigen, dan heb je altijd de juiste lengte en altijd voldoende schroefdraad. Klik hier voor de leverancier waar ik mijn keuze heb gemaakt met de accu welke ik heb aangeschaft en waar ik zeer tevreden over ben, met name omdat het echt vlot wil starten, de koplampen verzwakken nagenoeg niet bij het uitschakelen van de motor en, mijn NX kan twee weken stil staan en dan iets meer dan veertig kilometer rijden, om weer twee weken stil te staan, dat kan deze accu prima hebben. http://www.accuwarenhuis.nl/gs-startaccus/115-gs-accu-56219-12volt-60ah-20h-mf.html

CiteerDit zijn de gegevens die van belang zijn;
   Afmetingen    242x175x190x190
Dit is de juiste afmeting.
   Poolschema    0
Dit zegt dat de plus en de minpool op de juiste plek zit.
   Terminal    DIN
DIN is een standaardnorm die vaker voorkomt en in dit geval bedoelen ze de dikte van de plus en minpool. De dikke variant is wat je moet hebben.
   Bodem    B3/B4
Deze bodem is de bodem die je moet hebben, dit zegt, dat de accu met klemmen gemonteerd wordt, dus niet geschroefd bijvoorbeeld.
   Nom cap    12V 60Ah(20h)
Zestig Ampère uur, is wat een gti nodig heeft.
   Koudstart    540A CCA

Dit is de stroomsterkte wat volgens 'CCA' ["startkracht/ koudstroom"], zegt dat er zoveel stroom geleverd kan worden als piekvermogen [om dus bij een koude motor er voor te zorgen dat de startmotor het vliegwiel in beweging krijgt]. Deze hoeveelheid vermogen dient de accu te leveren anders start de auto helemaal niet, of merk je als bestuurder dat het maar net wil starten, en dan wordt je accu langer belast met een iets lager vermogen met langere tijdsduur. In extreme gevallen trekken de platen krom. Dus hoe sneller een accu de motor kan starten [je wilt veel piek vermogen], hoe langer de accu zelf mee gaat [P = U x I]
   P = Vermogen in 'W' [Watt]
   U = Spanning in 'V' [Volt]
   I = Stroom in 'A' [Ampère]

richardwbb

Oke niemand heeft iets gezegd over mijn accu topic, dat geeft niet, want het was een lang verhaal ;)

Ik heb vandaag Nissan Datascan weer werkend gemaakt, met Virtualbox

De bovenste en onderste balk zijn van de virtualisatie software zelf.

Nou dat ziet er niet slecht uit, maar ik had geen zin om de auto warm te rijden, ik heb even gestart en wat gas gegeven. Maar ik kan dus weer Nissan 100NX 1.6 injectie en gti's uitlezen, dat kan ik nu zonder Windows te starten want ik gebruik Linux. En dat doe ik ook gratis. ;)

MartinD

Fijn dat dat is gelukt.

Zullen vast veel mensen en vooral ook jijzelf veel nut van hebben.

richardwbb

Dat is ook fijn ;)

Hoewel ik voor mijn opstelling bijna honderd euro kwijt was, is het tegenwoordig veel goedkoper, zo een verbinding tussen auto en laptop kan tegenwoordig draadloos en is voor een appel en ei te koop op bijvoorbeeld Aliexpress en Nissan Datascan is tegenwoordig ook voor Android verkrijgbaar.

Je kan dus Datascan zoals in mijn voorgaande afbeelding op je Android telefoon draaien, dat kan dan voor vijf dollar met een lite versie en er ik heb gratis programma's welke computer management uitlezen, daar is een hoop mee te doen, maar Nissan Datascan werkt toch het fijnst.

Aphelion

Zo he! Rijdt ie nog! Geweldig! Een foto van hoe hij er nu bij staat?

Ik heb intussen versleten:
Chevrolet Aveo  :pukey:
Skoda Fabia Greenline
Mazda MX-5 NA
Volkswagen EOS
BMW 3 E46 (hoewel, staat nog in de garage  ::) )
Nissan 100nx 2.0 GTi 1992

richardwbb

Hey Maurice!

Even wat foto's zoeken op internet hoor.

CiteerChevrolet Aveo  :pukey:
Skoda Fabia Greenline
Mazda MX-5 NA
Volkswagen EOS
BMW 3 E46 (hoewel, staat nog in de garage  ::) )

Die Mazda is wel een bakkie, een echte tweezitter ook.
En deze Volkswagen, was dat een cabrio?
Staat je BMW in de garage, wat vreemd is toch een degelijk merk

Vergeet ik bijna je vraag te beantwoorden, komt er aan.

Aphelion

Citaat van: richardwbb op 19 apr 2019 - 21:16
Hey Maurice!

Even wat foto's zoeken op internet hoor.

Die Mazda is wel een bakkie, een echte tweezitter ook.
En deze Volkswagen, was dat een cabrio?
Staat je BMW in de garage, wat vreemd is toch een degelijk merk

Vergeet ik bijna je vraag te beantwoorden, komt er aan.

Die MX-5 was heerlijk! Maar uiteindelijk toen weggedaan voor die EOS. Een cabrio inderdaad. Maar ondanks de 150pk was hij niet vooruit te branden door al dat gewicht.  Wel menig jong gapend laten staren naar hoe dat dak mechanisch open en dicht ging.  Die droomt nu over echte transformers denk ik.

De EOS uiteindelijk terugverkocht aan de dealer na een jaartje. Toen kwam de BMW touring. Daar rijd ik nog mee hoor, die staat gelukkig altijd droog in de garage. 17 jaar oud en nog zonder roest. Die staat nu op 200k en heeft nog wel even te gaan.

Maar, ik moet toegeven,van alles was de NX GTI toch wel het meest prettige. Maar die MX-5 komt heeeeeel erg in de buurt  ::)

https://www.youtube.com/watch?v=RGt0nDYb6XA)
Maar dit  speeltje heb ik toch wel het meeste plezier van momenteel   ::)
Nissan 100nx 2.0 GTi 1992