Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Rens witte 100NX

Gestart door Rens, 09 mrt 2010 - 21:59

Vorige topic - Volgende topic

HarriePekel

Deukje van iemands bumper?  :(
eigenaar 100NX AIRTOP (cabrio)

Rens

Nee, het zit te laag. En de lak is niet beschadigd.

themacpie

vreemd, die komt er toch niet vanzelf in????
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

Rens

Nee, het is raar...

Rens

En vandaag de 60.000 km gepasseerd. https://m.youtube.com/watch?v=oV8sZWCgzOE

Mijn zoon heeft het filmpje gemaakt. ;)

Knight100nx

Gefeliciteerd, ik ben kort geleden met m'n eclipse net de 150k gepasseerd.

Rens

En we zijn 5.000 km verder...

Afgelopen vrijdag door de apk gekomen (alleen stuurhuisrubber moest vervangen worden) en binnenkort maar eens schorsen voor de winterslaap.

Rens

gisteren na 4 maanden en 4 dagen weer eens de oude dame tot leven gewekt... Nadat de benzine de carburateur bereikt had liep ze weer als een zonnetje.   :D

https://www.youtube.com/watch?v=vSxtnwmJ9EQ

luc2572

Rens

En toen liet de auto me staan...  :-[
Weggereden van huis, om schoon te maken, na het stofzuigen wilde ik naar de wasbox, en niks meer. Startmotor deed niks...

Na 5 minuten gelukkig wel weer, dus ben maar naar huis gegaan, en daar weer niet starten. Alstie niks doet, en ik sla met een hamer op de bak of startmotor, doet hij het wel weer... Geen idee of het nu wel verstandig is om ermee naar Brabant en De Meern te gaan rijden.  ::)
Straks helpt de hamer ook niet meer.

HarriePekel

Het nadeel van een automaatbak is dat het ook in je bak kan zitten, jouw versie kan alleen starten op P en N, startmotor ligt hier nog wel, dus dat is wel te verhelpen, maar als het aan de schakeling van P en N ligt word het zoeken geblazen. >:(

richardwbb

Meen jij dat nu Harrie. Ik begrijp natuurlijk wèl wat jij zegt over; 'P' èn 'N', maar als Rens één hamer zegt nodig te hebben, dan zullen het toch de koolborstels zijn. En Rens, mocht jij gaan denken aan reviseren, laat dit dan even weten in dit onderwerp, want ik wéét wel wat handige dingetjes, mede omdat ik één revisiemotor kreeg van één merk dat géén Japans merk was, en dat heb ik geweten. Maar ja, even één andere er op, uiteraard is de kans groot dat die oké is en blijft. Bewaar de oude, wèl zou ik zeggen. Hoewel het niet zo heel moeilijk is, kan je vrij gemakkelijk bij die koolborstels komen. Hoe dat verder te vervangen is, wéét ik dus niet, wat ik wèl weet, is dat als je koolborstels gaat halen, zij waarschijnlijk de lengte moeten weten. En waar dat dan te vinden is, mede omdat deze koolborstels gesleten zijn, betwijfel ik of ons grote werkplaatshandboek dààr informatie over bevat, want Nissan reviseert natuurlijk zèlf niet, maar er zou wel één tekening in kunnen staan, of zo.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

HarriePekel

De sensor die bij een normale bak amper gebruikt word is bij de automaat vervangen door een soort schakelhevel, welke een sensor bevat die een signaal afgeeft naar het startcircuit en mede naar de achteruitrij lampen, mijne hapert af en toe in de P-stand en dat ligt in dat circuit, niet aan de starter zelf.

Rens

Die schakelhevel is het in ieder geval niet. En de aansluiting die het relais/schakelaarding aan moet sturen krijgt stroom als ik het contact op starten zet. Dit weekend maar eens onder de auto zien te komen om de startmotor los te peuteren.

Rens

Helemaal vergeten, de auto start sinds 2 weken weer probleemloos.
Een andere startmotor van jeroenmaas overgenomen, en door een lokale garage voor 50 euro in laten bouwen. Zelfs die mensen zijn met al hun gereedschappen en met de auto op de brug nog ruim en uur bezig geweest... :o