Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Rens witte 100NX

Gestart door Rens, 09 mrt 2010 - 21:59

Vorige topic - Volgende topic

Rens

Afgelopen zaterdag 30 jaar oud geworden ;D

Rooky

Happy Birthday and it still looks amazing.

Rens

It has an easy life nowadays. The car comes only out in the open when I take it for a drive. The rest of the time it is standing dry in a garage of the apartment complex I live in.
It is not perfect though. A small dent in the left door, the grey trim has been painted black in the past, this is partly loose now, and some other small stuff. But the main thing is, for 99,5 % rust free.  ;D

Cor

Gefeliciteerd  ;) is die van mij een broekie, net 26 Jr oud :spinsmile:

richardwbb

Dat is knap gedaan Rens
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Rens

Toen ik de 100NX in 2010 kocht zat er een roestplekje op het kofferdeksel. In april 2013 heb ik dat laten fixen, waarbij de achterruit eruit is gegaan.
https://forum.nissan100nxclub.nl/project-100nx-rijders/rens-witte-100nx/msg214114/#msg214114

Helaas was er iets mis met de combinatie lak en lijm, en moest de ruit er voor de tweede keer uit. In juni 2013 is er toen provisorisch wat aan gedaan.
https://forum.nissan100nxclub.nl/project-100nx-rijders/rens-witte-100nx/msg215771/#msg215771

In maart 2014 is alles definitief aangepakt, en zag alles er strak uit.
https://forum.nissan100nxclub.nl/project-100nx-rijders/rens-witte-100nx/msg220965/#msg220965

Tot gisteravond. Onder het raamrubber zie ik blaasjes te voorschijn komen. :-/

Eens zien hoe, wanneer en waar hier iets aan gedaan kan worden.

Rooky

The dreaded car cancer, a never ending battle.

HarriePekel

Oops.. direct goed aanpakken :(

Blue zijn voorruit gaat er de 3e volgende maand uit, duimen  ???
eigenaar 100NX AIRTOP (cabrio)

richardwbb

Dat is wel jammer Rens bij mij laat de lak los op die plaats en dan dat rubber van de achterruit terugplaatsen dat kan gewoon helemaal niet dat rubber is droog en verhard, kan jij je raamrubber nog eruithalen en terugplaatsen?
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Rens

Dit raamrubber is er in 2013 nieuw ingekomen, en volgens Robin/staartbek was de enige manier om dit er fatsoenlijk in te krijgen door de ruit eruit te halen en dan met rubber terugplaatsen. Nu moest de ruit er toch al uit, dus dat scheelde.

Rens

Deze week is de auto weer goedgekeurd. Eerstvolgende keuring oktober 2023  8)

Rens

Nou, mega-update...  :P

Rens

Volgende update. Van de 14 inch velgen kon de TÜV geen goedkeur vinden, dus is er een gloednieuw setje 15 inch onder gekomen, met net iets bredere banden.
De rest zijn kleine dingetjes: missend kapje op de pluspool, carterpan vochtig van olie, koplampen te laag afgesteld.

En de inspiratie voor de nieuwe velgen op de voorgrond. Hoogglans zwart met zilver, mooie combinatie...   8)

Rens

De TÜV is tevreden nu, de auto is goedgekeurd. Aanstaande maandag wordt de auto hier aangemeld. :-)

Rens

Het duurde ff, vanwege drukte en ontbrekende papieren (Kentekenbewijs Deel 2) en mijn vakantie aan de Moezel, maar sinds een week heeft de auto een witte kentekenplaat.

Zelfs een groene sticker  :P