Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Rens witte 100NX

Gestart door Rens, 09 mrt 2010 - 21:59

Vorige topic - Volgende topic

Knight100nx

Rens heeft de set van mij overgenomen, toen ik ze door piet en jeroen onder mijn auto heb laten zetten leek het mij heel ingewikkeld, maar na dat ik ze er zelf weer onderweg heb gehaald is het eigenlijk heel eenvoudig, alleen veel werk.

luc2572

Ok, dan ga ik ook maar weer eens rondkijken :)
De standaard hoofdremcilinder kan het gewoon hebben?

Rens

ja, want de schijfremmen die eronder komen zijn voor een 1.6.

luc2572

Die komen onder een Duitse nx vandaan dan? Kun je dan ook de std handremkabels houden?

Rens

Nee, die moeten ook vervangen worden, maar de passende heb ik ook :)

Rens

Vandaag heb ik de remblokken vervangen, volgens mij was het nodig... :P

Knight100nx

Aah joh, dat kon nog wel ff, heb met minder gereden :P (ook minder ijzer trouwens :P)

sturmtrooper

Deze vallen idd nog mee ik heb ze vorige maand vervangen omdat hij tot het metaal kwam

themacpie

ahum... als je op het metaal zit ben je te laat en draai je de schijven zelf in de soep... dus in dit geval: netjes op tijd vervangen!!!
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

sturmtrooper

Schijven die erop zitten zijn al verrot moet ik ook nog FF nieuwe voor fixen

Rens

Nog maar eens een update hier.

Afgelopen maandag de auto weggebracht voor onderhoudsbeurt en APK. Hierbij bleek dat er teveel speling zat op het wiellager rechtsvoor. Dit is woensdag vervangen, en daarna was het een eitje. Weer een jaar doorrijden. ;D
Ook is de remvloeistof vervangen, en zijn de remklauwen uit elkaar gehaald en schoongemaakt.

Binnenkort zal ze weer in winterslaap gaan.

luc2572

Rens

Vandaag heb ik de tank volgegooid, banden gecheckt, accu afgekoppeld en de schorsing geregeld. Rust voor de witte dame, na 5.500 km dit jaar...

Jelte

Nissan 100 NX 1.6    2012-2017
Volvo 440 1.8i          2017-2018
Nissan 100 NX          2018-heden

Rens

En ze is weer wakker, met een lichte grom: https://www.youtube.com/watch?v=GruyaKqM5YU

Ook gelijk een flinke poetsbeurt, waarbij ik een deuk in de deur ontdekte...  :boos:

Even uitlaten: