Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Rens witte 100NX

Gestart door Rens, 09 mrt 2010 - 21:59

Vorige topic - Volgende topic

Pietjuh

En nu aan de achterkant GTI achterveren monteren, die zijn 1 centimeter korter en stugger. Zo heb ik altijd rond gereden. 40-40 op een 1.6 heb ik nooit mooi gevonden, lijkt het nog steeds of de auto opstijgt.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

themacpie

mooi mooi mooi,

Is idd een wat stuggere sportieve vering die je nu hebt, maar blijft soepel om mee te rijden! dat ga je snel gewoon worden qua bochtenwerk enzo ;)
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

Rens

De combinatie van deze banden met deze veren en de GTi-stabi achter maken de auto in bochten inderdaad veel sneller. :)

@Piet: Eerst maar eens deze veren eronder, kan ik altijd nog op zoek naar GTI-veren als het niet bevalt. ;)

Rens

En deel 2. Een aantal dagen inweken met WD40 heeft vooral de moeren van de endlinks goed gedaan, die kwamen zo los. De bouten van de veerpoot aan het ashuis (of hoe dat ding ook heet) boden wat meer weerstand, maar ook die gingen los.

Standaard en verlaging

Gemonteerd

Uiteindelijke plaatje

Met nu ook andere veren aan de achterkant is wel te merken dat het geheel wat stugger is. Maar niet te veel, het is geen stuiterbak geworden. :)

En nog de 51.000 km gepasseerd.

themacpie

WOW, dat ziet er een pak beter uit ;)

Jelte

Idd! ik sluit me aan bij Gert!
Nissan 100 NX 1.6    2012-2017
Volvo 440 1.8i          2017-2018
Nissan 100 NX          2018-heden

Knight100nx

Ik weet nog een mooie upgrade, achter schijfremmen monteren van een duitse 1.6 ofzo (zit je ook niet met die remkrachtverdelers)

Knight100nx

Rens

Ipv met een originele 100NX zit ik nu met een vette 100NX. :P :roll:

themacpie

ach Rens, met een goeie ontvetter los je dat probleem zo op  :P

Rens

Heb ik wel heel wat liters nodig, zo vet als die is. ;D :roll:

Rens

En als we nu toch bezig zijn, het logo op de motorkap. Al paar keer heb ik er een opmerking over gehad, en ben er 20 minuutjes mee bezig geweest.
Vóór

Na

Pietjuh

CiteerIk weet nog een mooie upgrade, achter schijfremmen monteren van een duitse 1.6 ofzo (zit je ook niet met die remkrachtverdelers)

Als je de 1.6 remverdeler gebruikt (niet dat wat jij bedoelt) kun je de 2.0 remmen achter gewoon monteren zonder de remventielen (die jij bedoelt) Dit komt doordat de 1.6 standaard op de achterste remleidingen al reduceer ventielen heeft zitten.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

Knight100nx

DJ Ramonski

Netjes. En volgens mij heb je nog steeds een originele NX. Hij staat nu toch weer op de originele hoogte t.o.v. het asfalt ;-)
Koos NX-Loos
Nissan 100NX 1.6 SLX+ E2 (1993)
Honda Civic 1.4i Jewel (1998)