Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Een nieuwe start

Gestart door Belg, 30 jun 2009 - 01:15

Vorige topic - Volgende topic

Mojo

What the hell man, loop je nou weer onzin te verkondigen?

Klandizie: het hebben van klanten
Clandestien: Bijvoeglijk naamwoord dat verboden betekent en in het geheim gebeurt

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Belg

Heb me net een opel corsa 1.2 met 45 pk aangeschaft. Kleur, appelblauw zeegroen. En dus een dikke bak. Kunnen we eindelijk de saxo'tjes aan de lichten eens wat eer aan doen..
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

michxtreme

t is dan niet van toepassing op deaze thread maar....
:pics:
The only limit is your own imagination

Belg

Ben hem net gaan halen. Pff, het gaat wennen worden. Maarja, op het moment nog even genieten van de nx tot de slOpel is ingeschreven..
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

richardwbb

Citaat van: Mojo op 24 sep 2010 - 10:06
What the hell man, loop je nou weer onzin te verkondigen?

Klandizie: het hebben van klanten
Clandestien: Bijvoeglijk naamwoord dat verboden betekent en in het geheim gebeurt

In het land der blinden is Eenoog koning.

n.b. Als ik het een keer niet onderbouw, is het ook niet goed.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Belg

Nest,

batterij was vrijdag al plat van de Corsa. Ik startkabels gepakt, 100nx gestart. Rood op rood, zwart op zwart. KNETTERKNETTER KNETTERKNETTER. Hah, rood op de corsa is dus de min-pool. Ja godverdomme rotte Duitse rommel. Ach, de 100nx heeft niets. Datascan aangehangen, ecu geeft geen fouten, dynamo nog steeds mooi 14,3V, geen lampjes die branden of net niet branden. Enkel de batterij is wat gaan koken haha, heeft wat last gehad van "vochtverlies". Die batterij zijn levensduur is dus ineens ingekort met 50%..
Bij de Corsa was de dynamo mooi aan het smeulen, maar hey, zelfs die werkt nog.
Nooit meer kijk ik naar kleurtjes maar naar wat op de batterij staat. (Het was donker en was 100% overtuigt dat ROOD = PLUSPOOL). Ik ben blij dat er niets erger stuk is, als ik wat rondsnuffel op internet... Kapotte dynamo's, doorgebrande kabels, ECU's due verrot zijn.

Achja, die twee batterijen zijn gewoon even wakker geschud door dat ze kortgesloten zaten. "Elektriciteit zoekt altijd de korste weg", en dat is nu eenmaal doorheen de startkabels dus lijkt mij dat de rest ven het systeem hier niets van heeft moeten ondervinden.

michxtreme

ik hoop inderdaad voor jou dat er geen zekeringen of kabels doorgesmolten zijn in beide auto's. ook niet op de langere termijn.

Belg

Citaat van: michxtreme op 17 okt 2010 - 14:58
ik hoop inderdaad voor jou dat er geen zekeringen of kabels doorgesmolten zijn in beide auto's. ook niet op de langere termijn.

100nx vliegt uit elkaar dus zien we dan wel, en corsa interesseert me geen moer :P

Belg

Ach, heb er eens een foto van gemaakt. Rij er nu.. euhm, anderhalve maand mee. Zelfs nog geen onderhoud aan gedaan hehehe..

Achja, in het begin schaamde in me wel voor er mee rond te rijden maar ja, dan reken je het prijsverschil uit en kom je uit op 900 euro per jaar goedkoper dus..

michxtreme

goedkoop autootje voor erbij toch ;) wel ff een ander kleurtje geven :P

DJ Ramonski

Het kleurtje zou me inderdaad wel storen :P Maar verder een lekker goedkoop en goed autootje zo'n Corsa :)
Koos NX-Loos
Nissan 100NX 1.6 SLX+ E2 (1993)
Honda Civic 1.4i Jewel (1998)

Belg

Citaat van: michxtreme op 20 nov 2010 - 18:50

Ander kleurtje geven is dan weer niet goedkoop :p

EDIT: Over de 100nx. Dit weekend heb ik het interieur zo goed als er uit gehaald... Enkel nog vanachter de speakerhouders (schroeven zitten goed vast en men schroevendraaiers die ik heb willen niet goed pakken op de schroeven) en dan nog het tapijt van de bodemplaat en vanvoor het volledige dash.

Vraagje had ik nog over hoe ik de voorste gordelhouders moet losmaken met name aan de b-stijl, dus bovenaan.

Roestplekken: tjaaa, de wielbakken dan weer he. Plekken die ik eerst niet kon zien zijn toch rot. Zal volgend weekend wat foto's maken. Toen de koffer er uit was dacht ik: wow, dat ziet er nog mooi uit, is ook zo, maar als je dan ook de zijkanten aan de achterbank er uit hebt kun je je hoofd in een gat steken en kom je tussen de buitenbeplating en de binnenbeplating en daartussen is het niet mooi meer..

Op de bodemplaat was in een hoekje wat roest te bespeuren. Dit door een menselijke fout. Ik heb al zo veel lopen verkondigen. Combineer geen rvs met gewoon staal. En ja, wat lag er in dat hoekje, 3 kleine rvs schroefjes (wrs door 1 van de vorige eigenaren verloren, lag onder het tapijt), DE rvs schroefjes zagen er nog als nieuw uit, de bodemplaat wat krokanter, maar het lijkt me niet door en door te zijn...

Verder hoop ik niet nog meer eigenaardig spul tegen te komen als heel het tapijt er uit is en het dash..

Belg

Citaat van: Belg op 21 jan 2010 - 10:37
ja, zinkspray, ik weet het, maarja, dat is niet zo een geweldig spul. koud verzinken (spray dus) is gewoon een laagje zink dat je er over spuit terwijl thermisch verzinken echt samensmelt met het staal, je krijgt dan  een soort staal-zink legering. maar het is niet zo erg gesteld met mijn auto hoor, hij is nog hard, op enkele oppervlakkige plekjes na.Maar goed, ik zal de volgende keer het dan ook maar eerst in de zinkspray zetten, het zal toch iets helpen. De wielkasten binnenin zijn al volledig behandeld, en dat is net de plek die het snelste roest bij de nx

Was heel men topic eens aan het lezen.. Ja, "volledig hard, op enkele plekjes na" I Wish ja ;D

Ginko

Citaat van: Belg op 20 nov 2010 - 19:15
Citaat van: michxtreme op 20 nov 2010 - 18:50

Ander kleurtje geven is dan weer niet goedkoop :p
Inderdaad,  en zo vind je hem makkelijker terug op de parkeerplaats  ;D

Citaat van: Belg op 20 nov 2010 - 19:15

Vraagje had ik nog over hoe ik de voorste gordelhouders moet losmaken met name aan de b-stijl, dus bovenaan.

Misschien heb je wat aan mijn  ::) ::)  How-to

http://www.nissan100nxclub.nl/forum/index.php?topic=5100.0