Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Een nieuwe start

Gestart door Belg, 30 jun 2009 - 01:15

Vorige topic - Volgende topic

Belg

Citaat van: Ginko op 20 nov 2010 - 20:21
Citaat van: Belg op 20 nov 2010 - 19:15
Citaat van: michxtreme op 20 nov 2010 - 18:50
goedkoop autootje voor erbij toch ;) wel ff een ander kleurtje geven :P

Ander kleurtje geven is dan weer niet goedkoop :p
Inderdaad,  en zo vind je hem makkelijker terug op de parkeerplaats  ;D

Citaat van: Belg op 20 nov 2010 - 19:15

Vraagje had ik nog over hoe ik de voorste gordelhouders moet losmaken met name aan de b-stijl, dus bovenaan.

Misschien heb je wat aan mijn  ::) ::)  How-to

http://www.nissan100nxclub.nl/forum/index.php?topic=5100.0

Nette how-to. Het is dus gewoon zoals ik had gedacht, schroevendraaier er tussen en heffen. Maar was niet zeker en ja, gordels zijn toch een belangrijk ding in de wagen :P
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

richardwbb

Die schroeven gaan beter los en minder snel dol met een verloopje daarvoor op je ratel. Zo een bitjeshouder zeg maar die zijn los te krijgen bij een speciaal zaak. Je moet wel ff net het juiste bitje er in doen, ze lijken allemaal net niet goed te passen ;)
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Ginko

BTW,  VERGEET NIET TE KNOPEN!!!!    :P :P

Mits je de gordels nog wilt gebruiken.  anders heb je kans dattie helemaal het mechanisme inrolt.

Owja,  en thnx... heb me best erop gedaan  ;D

Belg

Citaat van: Ginko op 20 nov 2010 - 21:21
BTW,  VERGEET NIET TE KNOPEN!!!!    :P :P

Mits je de gordels nog wilt gebruiken.  anders heb je kans dattie helemaal het mechanisme inrolt.

Owja,  en thnx... heb me best erop gedaan  ;D

Zal het niet vergeten;)
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

Knight100nx

valt opzich wel mee hoor, heb afgelopen zomer ook andere gordels geplaatst en het enige wat ik heb gemerkt dat als ze niet zo hangen als dat ze in de auto doen (dus als je ze in handen hebt en een beetje schuin) dan rollen ze niet uit maar onder de juiste hoek werken ze gewoon prima.

richardwbb

Als die helemaal opgerold is, echt helemaal, dan dat eerste stukje krijgen wil nog wel es frustratie opleveren, maar het kan inderdaad zonder knoop. Ik vind het pokkedingen die Nx gordels.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Belg

hmm, het deel van het dashbord rond de teller en rond de linker verwarmingsopening lijkt mij niet los te willen.
Heb alle schroeven los en hij komt vrij los enkel net boven de verwarmingsopening. Bij de howto zag ik dat die gewoon geklikt zit dus trok ik wat en nu heb ik een kleine barst... Is er een speciale techniek dat die gewoon loskomt? Heb er al langs achter proberen aan te komen maar er zit te veel in de weg. Ook het dingetje van de verwarming wat gedraaid zodat ik beter kon trekken maar hij wil maar niet lossen :-\

Nuja, als jullie dadelijk zeggen dat het gewoon trekken is dan wil ik al op voorhand vragen als iemand dat deel nog op overschot heeft want ben bijna zeker dat het gaat breken  :P

Gouke

ik heb 'm laatst nog los gehad, ik moest ook voor mijn gevoel net te veel kracht zetten maar dat ging wel goed  :P

volgens mij als je het schroefje onder los hebt, de bovenkant een beetje omhoog drukken en dan richting de achterkant van de auto trekken...
Nissan 100nx 2.0 GTi rood. Een echte.

Belg

Citaat van: Gouke op 03 jan 2011 - 19:13
ik heb 'm laatst nog los gehad, ik moest ook voor mijn gevoel net te veel kracht zetten maar dat ging wel goed  :P

volgens mij als je het schroefje onder los hebt, de bovenkant een beetje omhoog drukken en dan richting de achterkant van de auto trekken...

Nuja, ik heb er al een kleine barst in getrokken  :P Ach, we trekken als het morgen terug licht is wel wat harder en als dat e ruit is kunnen we verder met het volledige dash... En dan rest nog al het dikkere staal wat onder het dash zit en de kabelboommeuk.

Enn, ook heb ik de bekabeling voor de zetelverwarming gevonden, is wel nice dat die er is. Enkel een originele zeteverwarmingunit en verwarmingselementen vinden, dat wordt een hele klus denk ik.

Belg

En zo ziet hij er momenteel uit... :-[

Gaatje, 1 van de zovelen..

Binnenkant.. net langs de wielkast, kutplek dus

Ja, krijg me stuur weer niet los en op me goede GTi stuur ga ik niet met de hamer kloppen... komt wel in orde:p

Linker achter wielkast. Op het eerste zicht lekker roestvrij (buiten de speakerhouders dan) maar als je je hoofd door het dikke gat steekt en kijkt naar de bovenkant van de wielkast, ziet het er daar maar mooi goor roestig uit. Wederom hier, kutplek want je kan er moeilijk bij.

En rechts valt het weer goed mee, buiten dat ene gaatje waar de stootstrips zitten..

Gouke

je kan je kunststof onderdelen beter los trekken als ze niet zo koud zijn ;)

en mijn stuur zat ook goed vast, met een kleine poelietrekker die je andersom zet wil het vaak wel
Nissan 100nx 2.0 GTi rood. Een echte.

Belg

Met de haardroger er maar wat op blazen dan, anders gaat dat kunststof rond de teller verder barsten (ben er niet meer aan begonnen, heb het wat druk..)

Belg

Zo, deed mijn motorkap eens open en tof, mijn blok is aan het corroderen. Allemaal witte poeder op het aluminium. Als het alu al aan het corroderen is wat moet het staal dan aan het doen zijn. Staat thans in een garagebox en koude lucht bevat véél minder vocht dan warme lucht. Ik vindt het gek.
Eigenlijk is het niet enkel op het blok maar ook de dynamo, versnellingsbak...

richardwbb

Ik ken het.

Ik heb alles zeer geduldig gepoetst tot het alu er weer netjes uit ziet. Dat gaat al meer dan een jaar goed, waarmee ik bedoel dat het alu er nog als nieuw uit ziet en niet weer gelijk wit uitslaat.

Het helpt wel als je de oxide weghaalt. Hoe alu precies oxideert en wat het verschil is met normale roest, weet ik niet uit te leggen.

Kan zijn dat je het alu niet meer netjes glanzend krijgt en dat het vlekkerig is geworden. Ik zou niet met een staalborstel beginnen.

Oh enne, het kleppendeksel van de GTi is ook alu, die oxideert niet zo snel, hoe dat zit weet ik ook niet.

Zeurdoos

Was het oxideren van alu niet alleen maar oppervlakkig en ijzer rot echt weg of bedoelde je dat verschil niet ries ??