Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Een nieuwe start

Gestart door Belg, 30 jun 2009 - 01:15

Vorige topic - Volgende topic

Belg

Net nadat ik men 100nx heb gekocht heb ik ook hier een account aangemaakt. Dat is ondertussen al bijna een jaar geleden. Nog steeds heb ik -ik weet, het klinkt raar- nog geen ene kilometer met men auto gereden. Technisch is hij thans volledig in orde, zou direct door de keuring komen (ofja, in Nederland apk).
Maarja, wat financiele tegenslag en dus een hoop miserie. Vooral de verzekering die tussen de 1200 en 1600 ligt valt zwaar tegen. Maar nu is het bijna zo ver, in augustus weer lekker geld verdienen met vakantiewerk en EINDELIJK eens alles in orde maken... Soms vraag ik me af als het dat wel waard is, zoveel geld en je hebt nog niet gereden, heb al vaak gedacht hem te verkopen, maar langs de andere kant, deze wagen had mijn vader vroeger (hij had wel een 1600) en ik heb met hem daar leuke tijden mee beleefd.

Door het jaar heb ik wat kleinigheidjes gedaan, hier en daar werkte een lampje niet, de originele boxen waren zo kapot dat ik die maar eens heb eruitgehaald (deze zomer infinity composetje erin gooien) en ook maar eens nieuwe banden erop gezet.

Vandaag ook al zeker gestart met het spuiten van mijn interieur in het brons, heb nog maar 2 dingen gespoten (testen), namelijk het klepje aan je contact en het klepje aan je versnellingspook.
Ik vind het er goed uitzien, zeker omdat ik dit nog niet ben tegengekomen. Die keuze kwamen eigenlijk nadat ik had beslist dat er zeker Tenzo R velgen op komen te zitten in het brons.

De wagen staat nu dus eigenlijk al een jaar stil in de garage (heb hem wel af en toe eens buiten gereden, wat laten draaien en terug binnen), vrij van regen. Het jammere is dat ik in september verhuis naar Bree (dichter bij de Nederlandse vrienden!) en daar is geen garage. De wielkasten zijn roestvrij maar hier en daar heb ik wel een roestplek, vooral dan aan de randen van de wielkasten. Ik hoop maar dat dit nog een jaar regen kan overleven, want het behandelen en volledig wegwerken van de roest is nog niet meteen betaalbaar.

Morgen ga ik nog eens bekijken wat ik eventueel nog zou kunnen spuiten.

Wat ik al zeker deze zomer zou willen bereiken zijn de volgende dingen:
_inschrijving, keuring en verzekering (vanzelfsprekend)
_opwaarderen interieur (Spuiten en originele zetels zelf met leer bekleden)

en als de dingen wat meezitten:
_Infinity audiosysteem
_pioneer headunit (p700bt ofwel de nieuwere p800bt)

hier het verloop (28_01_10)
pas gekocht:




Een eerste keer de spuitbus op het interieur gezet, wou toen nog een brons-wit-zwarte kleurencombinatie. (ondertussen niet meer :P)



Dit is ook een grote ergernis:


Zo, onderhoud moet natuurlijk ook regelmatig gebeuren:




Eindelijk van die rode overtrekken verlost, mooie originele lederen zeteltjes:





We gaan eens iets proberen, het concept:



Het roest is voor een eerste keer goed weggewerkt: (moet opnieuw gedaan worden, nl. kleurverschil, dus gaan we op een keer maar eens de hele auto opnieuw spuiten)



SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

Zeurdoos

Nou suc6 met je plannen ;) en met de auto natuurlijk

grover

Jammer dat je nog niet kunt rijden. Het is nogal een kostbare hobby, dat autorijden.
Moet je de verzekeringspremie in één keer voldoen dan? Of mag dat ook in termijnen?
Voor de rest  een leuke auto, veel plezier met het opknappen enzo.

Aphelion

Zonde man dat hij zo stil staat. Het ziet er uit als een mooie GTI.  Zeker niet een jaar stil laten staan buiten; of op zijn minst een 'sok' er overheen.
Nissan 100nx 2.0 GTi 1992

haagshopje

ben je nog jong dan dat je verzekering zo hoog ligt??? ik betaalde 32 euro per maand aan de nx..

Zelf met de allrisk verzekering die ik nu heb op me nieuwe auto kom ik nog niet eens op 600 per jaar

twinturbo

Dat is niet zo leuk dat je er niet mee kan rijden. Wat betreft die verzekering. Ik sta ook bij mijn moeder verzekerd met mezelf als hoofdbestuurder. Maar dan betaal hier nog steeds zoveel. Alleen als je zelf niet als hoofdbestuurder opgeeft wordt het goedkoop. Maar dat is illegaal. Hoop voor je dat je het geregeld krijgt.

DJ Ramonski

Nette NX zo op het eerste gezicht. Gewoon netjes opknappen en niet veel aan doen. Een originele Witte GTI heb ik altijd wel mooi gevonden :)
Koos NX-Loos
Nissan 100NX 1.6 SLX+ E2 (1993)
Honda Civic 1.4i Jewel (1998)

grover

Novorox is een chemisch goedje wat de roest schijnt te stoppen, maar wat weg is geroest komt er natuurlijk niet door terug. En roestplekken behandeld met novorox ziet er niet uit, maar je stopt wel even de roestduivel.

PartyPeter

Citaat van: grover op 02 jul 2009 - 22:32
Novorox is een chemisch goedje wat de roest schijnt te stoppen, maar wat weg is geroest komt er natuurlijk niet door terug. En roestplekken behandeld met novorox ziet er niet uit, maar je stopt wel even de roestduivel.

Tectyl :D
Audio: Kicker DS600.2 Compo; 4 x JBL GTO series; Caliber Sub
Looks: 60/40 verlaagd; japstyle einddemper

saili_gogo

leuk leuk een nx gti in belgië  :P mja dat autorijden is idd duur  :-\ en dan nog de benzine altijd  :P Ik hoop dat je het allemaal rond krijgt en er in augustus de straat mee op kunt.
They call NISsan MOtorsport NISMO, so they should call HOnda MOtorsport ... ???

Belg

Heeft iemand van jullie dit al eens gezien: http://www.youtube.com/watch?v=vHuSX49dY7k ?

Ik ben de laatste dagen nogal veel aan het zoeken over car PC's (had tijdens men maand Frankrijk -gewoon op bezoek bij me vader- toch tijd genoeg) en kwam op youtube op iets heel interessants neer.

Ik weet dat de pc in het filmpje een 'gewone' car PC is die via USB aan de (ben de naam vergeten) grijze connector in je zekeringenkast onderaan het dash wordt verbonden. Het enige probleem is dat ik dit programma enkel in het Russisch kan vinden (ofja, toch al de website, het programma zelf niet; www.nissanalyzer.ru).

Heeft iemand dit programma al eerder gezien, en zo ja, in een andere taal?
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

lucus

wel heel erg vet, als dit uitgezocht kan worden dan ga ik hier ook eens meer in verdiepen, moet dit als ict-er toch voor mekaar kunenn krijgen...
Renault Twingo 2 diesel.
85 pk en 200Nm koppel.
Verbruik: 3,7L op 100 Km
Lachen aan de pomp :)

Belg

Citaat van: lucus op 03 aug 2009 - 07:16
wel heel erg vet, als dit uitgezocht kan worden dan ga ik hier ook eens meer in verdiepen, moet dit als ict-er toch voor mekaar kunenn krijgen...

In principe moet dit vrij simpel zijn. gewoon die connector aansluiten aan je (car)pc met een nissan consult kabel (hier: http://www.lightinthebox.com/index.php?main_page=advanced_search_result&inc_subcat=1&search_in_description=0&light_select=0&keyword=nissan+consult bestaat ook in de usb uitvoering (had gistere een verkoper, maar niet opgeslagen), wat handiger is aangezien niet veel pc's meer com-poorten hebben.)
Het programma waarvan ik de link doorstuurde gebruikt een onderliggend programma: namelijk conZult dacht ik (programma uitgebracht voor de 300zx, maar er zijn talloze scan programma's voor nissan; check de website van scantools, google).

Het enige is dat die Russische versie er WOW uitziet, maar dit is enkel maar een skin.... veronderstel ik
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

Belg

#13
hier nog een beter filmpje waarmee je duidelijk ziet wat allemaal mogenlijk is:
http://www.youtube.com/watch?v=sNM08BRliSE


en hier ook de site met usb kabel plus software: http://www.blazt.biz/index.php
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

lucus

das wel ff genoeg info :) toch maar eens even uitpluizen hoe die data nou werkt :)
Renault Twingo 2 diesel.
85 pk en 200Nm koppel.
Verbruik: 3,7L op 100 Km
Lachen aan de pomp :)