Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

De Nissan 100Nx 2.0 van richardwbb

Gestart door richardwbb, 05 sep 2009 - 02:04

Vorige topic - Volgende topic

richardwbb

Citaat van: SpitFire op 31 aug 2010 - 19:19
denk dat die verandering van motorgeluid tussen je oren zit  ;D

Dat kan niet, de dokter heeft daar bij mij gekeken en het enige dat hij aantrof was een 9 Volt batterij en hij gaf aan dat er verder niets is gevonden ;)

Ik had vandaag de kans om er speciaal op te letten en nu ga ik wel twijfelen aan het motorgeluid, de snerp zou ik omschrijven als dat deze iets lichter klinkt en het zware geluid iets voller. Dit alles wel met lek flexibel stuk, ik luister naar de vlammetjes in de pijp...

Deze:

Wat mij wel opviel, ik had Chris mee naar zijn garage, zijn Datsun staat nu met niet werkende koppeling bij mij. Alle olie liep uit dat cylindertje dat de arm bekrachtigt van de koppeling. Deze zit buiten op de bak gemonteerd en na ff kijken op nissanparts4u.com blijkt het een cup ring te zijn welke het binnen 20 kilometer helemaal heeft begeven. Hoe ik dat cylindertje uitelkaar haal is mij minder duidelijk.

Voor geintresseerden:
http://nissan4u.com/parts/cherry/el_n10/1981_1/type_45/power_train/clutch/illustration_2/

Het gaat om onderdeel 4 en als iemand weet hoe je 9 er uit haalt, hoor ik dat ook graag! :)

Hij reed dus met mij mee terug en de auto is nog steeds opvallend vlot. Er stapt wel even een kilo of 65 als het niet meer is ;D in. Hij stapt uit en ik ga tanken, 34 liter, 52 euro. Normaal tank ik rond de 46 euro. Ik rij weg en denk bleh er is weer wat weg. Toen ging ik luisteren en was mijn 9 Volt batterij ineens leeg (maar ik had je bericht nog niet gelezen) maar wat ik wel merkte is dat ik een blok achterin had liggen van een kilo of 25. Het gewicht van de benzine (0,72 - 0,78) ligt tussen de 24,5 en 26,3 kilo.

Met de Arnhem meet nam ik even 2 keer 2 remschijven in ontvangst, dat viel ook heel erg tegen. Die dingen wegen tegen de 6 kilo per stuk.

Wat ik dan niet begrijp is dat de fun begint als de meter net onder de kwart is gezakt. Normaal tank ik op een kwart zodra ik met de auto de stad in ben en dat is vrijwel dagelijks.

Echter, de remschijven gingen er ook weer uit en ik kon merken dat ze er niet meer lagen, maar er was geen fun te bekennen. Dat ik een extra passagier niet echt opmerk zal dan wel met mijn goede karakter te maken hebben  :D

Waar ik dus op blijf steken is dat de fun toeneemt terwijl dat gewichtsverschil maar 6 euro, 4 liter, 3 kilo kan zijn geweest.

Maar daar ga ik ook extra op letten want bij thuiskomst de laatste verkeersdrempel, klapte de auto net wat te hard door de achterwielen, er ligt een blok achterin, waar het gewicht goed van verdeeld is.

4 remschijven zijn enorm irritant in vergelijking. Ik ga nu maar kijken wat een klotsend en lichter blok doet.

Voor de mensen welke nog lezen:
Ik ben niet de enige welke merkt dat de auto steeds leuker wordt om te rijden met bijna lege tank. Sommigen hebben mij gezegd dat de topsnelheid ook hoger komt te liggen, dat testen ze uit op de dijk hier bijvoorbeeld. Dat is iets wat ik niet durf.  >:D
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

SpitFire

Nissan 100NX 1.6 carb - RIP
Nissan 100NX 2.0 GTI - RIP
Mazda MX3 1.6 - SOLD
Honda Civic 1.5 DXi - RIP
Mitsubishi Carisma 1.6 LE

..::=> No Past - No Future - No Problems <=::..

Belg

Of het je nog interesseert, heb vandaag foto's gemaakt van me standaard GTI kofferbak en reservewiel haha :P kijk in me project.
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

richardwbb

Verhip, er is een keer of 15 gestemd op de poll. Dat zien ik nu pas. En de kleur ''anders'' heb gewonnen. :P

Dat is mooi, want ik heb de hittebestendige verf er al voor besteld. Kon echt geen kwastblik vinden, maar wat ik ga doen is eerst met zwart kwasten (komt ook reiniger bij) en daar antraciet op spuiten en dan nog eens hittebestendige lak er over.

Nu nog even uitvinden hoe ik die poll weer uit beeld krijg :P
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

keesissan

pics doen het niet allemaal rich

Datsun 120a FII grijs 1978
100NX 1600 E2 met SR20DE swap matzwart 1993
100NX 1600 E2 black 1995==>sold
100NX 1600 U9 rood 1992==>sold

richardwbb

keesissan

Datsun 120a FII grijs 1978
100NX 1600 E2 met SR20DE swap matzwart 1993
100NX 1600 E2 black 1995==>sold
100NX 1600 U9 rood 1992==>sold

100nx driver

leuke wielen, ik zou hem nog wel een paar cm extra naar beneden schroeven ;D

michxtreme

staat er netjes bij hoor :) vind een GTI met leuke velgen en beetje verlaagd echt al dik genoeg zo 8) houden zo!
The only limit is your own imagination

richardwbb

Citaat van: keesissan op 08 sep 2010 - 21:30
nice

Dat vind ik een waar woord.

Citaat van: 100nx driver op 08 sep 2010 - 21:34
leuke wielen, ik zou hem nog wel een paar cm extra naar beneden schroeven ;D

Ik heb lang zitten wikken en wegen voor deze velgen, ik kon ook ''gewone'' velgen krijgen met praktisch nieuwe banden van een gemiddeld merk. Deze banden kan je lang mee doorrijden, komen nog door de APK, maar veel is het niet, dus ik zie wel wat ik de winter doe. Ik had wat dingen gelezen over semi-slicks maar nog niet echt aantrekkelijk geprijsde gevonden. Aangezien winterbanden 2mm extra profiel schijnen te hebben en hard slijten op warm asfalt, denk ik er over om daar eens 2 lekker op te rijden en kijken hoe hard het wil gaan als het weer mooi weer word :P

Ik zat te denken om hem nog 12mm te laten zakken voor, dan staat de schroefset op nul zeg maar, maar dan weet ik ook zeker dat ik in elk geval een paar parkeerplaatsen kan schrappen, want dat moet met een drempel met een hellingshoek van 45 graden, wat je koppeling al niet fantastisch vind en dat er afklappen zit je ook op de grond met de lip en dan nog sommige drempels die zo hoog zijn dat als je er afrijdt alle auto's daar een kuil maken want je klapt nog even op steentjes die bewust plat zijn gelegd en die zitten tegen het ''afgezaagde'' asfalt dus dat wordt gewoon een groter gat.

Volgens mij wil je gewoon wat spuit en plamuurwerk Wout! :)

Citaat van: michxtreme op 08 sep 2010 - 21:53
staat er netjes bij hoor :) vind een GTI met leuke velgen en beetje verlaagd echt al dik genoeg zo 8) houden zo!

Vind ik ook, mensen kijken nu er al naar en dat vind ik wel de kracht van een nette wagen, glanzend, strak uiterlijk en een beetje wat is dat dan voor auto reactie. Leuk toch, het is wel geen Skyline maar als ik over de auto vertel aan de buren vinden ze het toch wel heel dik :P

Nu maar hopen dat ik geen buurman krijg met een Skyline o.i.d. Er staan wel elke week 5 dikke
Mercedessen, maar dat is afmeting past net op de parkeerplaats en dus lekker een andere klasse :)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oh enne, over het geluid met lege tank, ik weet heel zeker dat die nu met lege tank lichter geluid maakt en het joepie jee sneller effect was er nu niet, maar wel een hele lichte detonatie. Dus vermoeden bestaat hier dat ECU dat toch beetje terugregelt (maar knock error code krijg ik nog steeds niet, terwijl die dat wel kan, misschien is die sensor oud en ongevoelig of het maakt nog niks uit wat ik nu hoor. Blok schud echt mini minimaal, maar dat zie je ook heel goed met gepolijst deksel en lantaarnpaallicht er op. En dan hoor je plip plip. (Plip is plop maar dan heel zachtjes). Dus hoe dan ook moet ik terugstellen en mijn brandstofpomp vertrouw ik niet meer en het moment waar Nissan zegt dat is een knock code, ligt bij mij vooralsnog best wel hoog dan. (Nog een gare sensor? :P) Ik weet het niet. We zoeken verder :D

Rens

Gouke

staat er netjes bij, subtiele tuning hou ik wel van
Nissan 100nx 2.0 GTi rood. Een echte.

SpitFire

die poll kun je zelf niet weghalen, dat moet een van de mods voor je fixen...

Nissan 100NX 1.6 carb - RIP
Nissan 100NX 2.0 GTI - RIP
Mazda MX3 1.6 - SOLD
Honda Civic 1.5 DXi - RIP
Mitsubishi Carisma 1.6 LE

..::=> No Past - No Future - No Problems <=::..

Mojo

Gedaan :)

EDIT: Lol, sessie check error

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

~*Angel*~

Nissan 100NX 1.6 carb '92 Zwart
Nissan 100NX 2.0 '92 zwart
Ms- design, 17" TSW Black Ice.