Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

De Nissan 100Nx 2.0 van richardwbb

Gestart door richardwbb, 05 sep 2009 - 02:04

Vorige topic - Volgende topic

richardwbb

Citaat van: Rens op 08 sep 2010 - 23:43
Ziet er netjes uit.  :)

Dank je Rens, dat vind ik ook van jou Nx

Citaat van: Gouke op 09 sep 2010 - 08:33
staat er netjes bij, subtiele tuning hou ik wel van

Ik wil ook niet meer anders. Mede daarom struikel ik over te veel nieuwere modellen en er mist van alles dat ik graag wil en er zit van alles op dat ik niet wil :P

Citaat van: SpitFire op 09 sep 2010 - 09:53
die poll kun je zelf niet weghalen, dat moet een van de mods voor je fixen...

Citaat van: ~*Angel*~ op 09 sep 2010 - 22:23
Mooie foto's rich

Dank je Rachel! Mooie Golf lampjes heb jij en zeer origineel motorkap, mooi!

Nu nog ff me poll ompollen.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Belg

Netjes toch. De GTi kit... eigenlijk 1 van de vetste kits voor de 100nx. Verder ook mooie gave lak
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

richardwbb

Citaat van: Belg op 11 sep 2010 - 02:48
Netjes toch. De GTi kit... eigenlijk 1 van de vetste kits voor de 100nx. Verder ook mooie gave lak

Ja ik vind het ook een hele mooie kit, ik was zelf ook niet van plan om een kit te gaan samenstellen of een complete aftermarket te nemen, kosten spelen daar ook in mee, maar ze zijn er wel Nx met aftermarket kit die gewoon zo goed staan, dat het eigenlijk kunst is.

Verder is de neus en de achterklep gespoten en is de rest van de auto ook al een keer gespoten, maar te donker. Te veel zwart bij de lak gemengd en dat kon hij niet doen, want dat houdt niet goed. In elk geval had hij daar enigzins gelijk in want onder de sideskirts en sierstrips kwam ik flarden verf en vernis tegen welke ik even netjes heb moeten maken, anders rot het later alsnog los maar dan daar waar het zichtbaar is.

Er zit dus kleurverschil in, maar dat is na een jaar kennelijk een stuk minder geworden en het mooie is wel dat daardoor de neus van bovenaf een stuk lichter is geworden en naar beneden donkerder gespoten. Vervolgens gepolijst en volgens mij ook niet te zuinig vernis gebruikt en de kwaliteit van de metallic verf moet ook goed zijn geweest, dat was wel ff beter dan de andere lak met zonlicht en van dichtbij. Verder heeft hij nog wat spuittruukwerk toegepast, zo heeft hij de bumper iets booskijkerachtigs gedaan, soms, heel soms zie je onder een bepaalde hoek dat het daar net ff dikker in de verf is gegaan en de spuiter gaf zelf ook kuchend aan dat hij het wel even beter zou spuiten dan hoe het in de fabriek gebeurt en dat vind ik dus ook. :P
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Dagobert

Leuke foto's richard ! Vind die rooie achterlichten tog ook wel wat hebben.

richardwbb

Citaat van: Dagobert op 12 sep 2010 - 12:34
Leuke foto's richard ! Vind die rooie achterlichten tog ook wel wat hebben.

Dank je. Ik vind de achterlichten ook een stuk beter zo. Je brengt mij op een idee, hoe kan ik de auto nog meer import uitstraling geven.

patrick100nx

staat erg netjes,, mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt? met een filter zeker? ;)

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

richardwbb

Citaat van: patrick100nx op 12 sep 2010 - 17:48
staat erg netjes,, mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt? met een filter zeker? ;)

Je bedoelt de achterlichten?

patrick100nx

ja idd,,

Thnx, dan zal ik is even zo'n busje aanschaffen ;)

Mojo

Waar heeft Patrick dat voor nodig? ???

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

ries19

jah :P lijkt me niet dat ie dat op ze lampen gaat spuiten whaha :P zou wel krisis zijn.
Wie mooi wil zijn moet pijnlijden en wie laag wil zijn moet omrijden.

Ginko

Zo Richard, volgens mij is je topic nu weer wat actiever geworden  ;D

btw leuke fotoshoot

patrick100nx

voor mijn achterlichten idd ;) moet eerst mijn led lampen zien te maken, ,  dat zal wel weer even duren.. dus dan maar de standaard lichten tijdelijk verleuken..

voor de rest richard, ,  het valt mij op dat we dezelfde lak hebben ;D

michxtreme

maar jullie hebben dan ook allebei prachtige nxjes patrick en richard :) antra vind ik op de 100nx echt een mooie kleur.

zijn trouwens goed gelukt ja die achterlichten!
The only limit is your own imagination

Dagobert

Richard,niet mijn idee voor home build achterlichten stelen heh !
Heb niet voor niks bij jou die achterlichten afgenomen hehe :P

Tja rode achterlichten is US import,en wat ik verder ken bedenken is running lights bijvoorbeeld.
Eventueel nog soort van bestickering ?

richardwbb

Citaat van: ries19 op 12 sep 2010 - 23:06
jah :P lijkt me niet dat ie dat op ze lampen gaat spuiten whaha :P zou wel krisis zijn.

Dank je voor de subtiliteit in je opmerking :P

Citaat van: Ginko op 13 sep 2010 - 09:18
Zo Richard, volgens mij is je topic nu weer wat actiever geworden  ;D

btw leuke fotoshoot

Dank je wel Ginko! Beetje activiteit in mijn topic wordt hier ten zeerste gewaardeerd. Ik zal vanavond even de foto's van het RVS pijpje monteren plaatsen.

Citaat van: patrick100nx op 13 sep 2010 - 10:23
voor mijn achterlichten idd ;) moet eerst mijn led lampen zien te maken, ,  dat zal wel weer even duren.. dus dan maar de standaard lichten tijdelijk verleuken..

voor de rest richard, ,  het valt mij op dat we dezelfde lak hebben ;D

Prima toch! Ik heb lang gezocht naar AL0 kleur Nx nadat die total loss was. Want dat was de allermooiste standaard kleur voor een Nx. Toen kon ik kiezen of een gare 1.6i in die kleur, goed in de lak maar roest op de balken of een GTi in een kleur welke ik niet mooi vond op de foto, maar na een grondige poetsbeurt viel dat wel mee. Buren met Mercedessen begonnen ineens complimenten te geven. De rode Nx vonden ze een leuke autootje, deze was toch even beter, mooi dik, mooie spoilertje achter, mooie mistlampen en een volwassen kleur welke beter bij mij zou passen. En dat laatste is ook zo, geen kindjes van 5 meer die mama mama roepen en wijzen naar mijn auto. (Gebeurde regelmatig hier, dat ik mij afvroeg wat er aan de hand was)

Voor mij part maakt iedereen zijn achterlichten rood, witte knippers hebben vele ook, of verlaging, dezelfde velgen zal je niet snel hebben, maar die passen we ook vrijwel allemaal aan. Op een meeting is onderscheid altijd leuk maar mochten meer mensen zwarte velgen kopen met zilveren sterren, grijs interrieur prefereren boven zwart ;D, zwarte raamband plakken, spiegels in kleur spuiten en de logo's er afhalen, dat maakt mij niets uit.

Citaat van: michxtreme op 13 sep 2010 - 11:31
maar jullie hebben dan ook allebei prachtige nxjes patrick en richard :) antra vind ik op de 100nx echt een mooie kleur.

zijn trouwens goed gelukt ja die achterlichten!

Dank je michxtreme. Ik kan even niet voor de geest halen wat jij met de achterlichten hebt gedaan maar rood op geel zal ook goed staan. Spuit de hoekjes maar vast iets donkerder, ik mag dat gaan bijspuiten, want ze worden inderdaad weer wat oranje op de hoekjes. Ik denk dat het zonlicht dit doet, zon staat er ook prima op elke dag zoals mijn Nx geparkeerd staat.

Citaat van: Dagobert op 13 sep 2010 - 12:27
Richard,niet mijn idee voor home build achterlichten stelen heh !
Heb niet voor niks bij jou die achterlichten afgenomen hehe :P

Tja rode achterlichten is US import,en wat ik verder ken bedenken is running lights bijvoorbeeld.
Eventueel nog soort van bestickering ?

Mooi wel :P Ik ben nog lang niet zover om achterlichten grondig te customizen, veel benodigdheden zijn hier niet en er zijn punten aan deze Nx, flinke klussen eigenlijk, nog even belangrijker, want het plaatwerk moet er echt netjes op komen natuurlijk.

Stickers wil ik er niet op hebben, ik ben straks lid van 3 clubs, per 1 januari 2010 meld ik mij ook aan bij NCN. Wat betreft de runninglights zou ik het wel leuk vinden, maar dat wordt ook een lange baan project bij mij. Dagrijdverlichting zie ik wel zitten, maar dat moet dan wel heel, heel netjes er op komen, twee bakkies met tiewraps er onder ga ik mooi niet doen. Heb je de dagrijdverlichting van Patrick gezien? Dat ziet er goed uit! ;)