Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

100nx 1600i 16v Opmaken

Gestart door ReplayGiino_, 29 jan 2011 - 22:54

Vorige topic - Volgende topic

ReplayGiino_

Heej, Sorry !! het is al LAAANG geleden dat ik hier nog even een update heb gedaan, ik ga hier weer wat meer proberen achter te zitten, m'n auto staat momenteel nog steeds in de grondverf.
Klaar om geslist te worden.

Alleen de deurklink van de bestuurderskant en de pasagierskant moeten eens in de grondverf komen (die was ik vergeten), een deel van de deur van de bestuurder moet ook nog een klein laagje grondverf krijgen.
Alleen de klink van de bestuurderskant (zoals je ziet op de foto) moet nog gedemonteerd woorden.

Mijn sierstrip die afgebroken was (die op de bestuurdersdeur hing) heb ik al gelijmd en een matje aan de onderzijde gehangen, deze moet ik alleen nog een beetje proper glad schuren, een kunststof primer aanbrengen en dan de grondverf. ik ga de sierstrips gedemonteerd laten wanneer ik de lak aanbreng, dan heb je geen vieze 'lakophooping' die tegen de sierstrip hangt ook 'rattestjette' genoemd bij ons. Maar de sierstrips worden wel samen met de wagen mee gespoten zodat alles in 1x in de lak en vernis staat.
Daarna dubbelzijdige tape aanbrengen en op hun eigenlijke plaats kleven =p

En dan mijn verdere plannen :

- Uiteraard m'n grondverf volledig slissen (gaat een van deze dagen gebeuren.)
- Lak + vernis aanbrengen/spuiten (dit doe ik zelf, maar wel in een spuitcabine)
- Verlagen minstens 5cm
- een volledige (zo open mogelijke) uitlaat
- cilinderkop spuiten
- rode bougiekabels
- K&N-filter
- interieur opknappen + zetelhoezen (liever volledig nieuw interieur)

[mocht iemand iets hebben liggen om me verder te helpen, pm me maar ; het grootste nadeel is dat ik in Nederland niets kan ophalen, of verzenden, of ergens op een bepaald punt (in provintie Antwerpen) afspreken]

Leuke extra's mocht het geld er zijn :

- een nieuwe header (rvs) of een spagetti
- nieuwe velgen (die ik gebruik tijdens de zomer)
- volledig nieuw (leer) interieur

ReplayGiino_

Ik heb nog een vraagje.

Ik vind dat ik een rare header heb :p
Ik wilde even kijken wat er onder dat 'hitteschild' zat over m'n header en ik vond een 2-1 header, normaal is het een 4-2-1 of 4-1 maar een 2-1 heb ik nog niet veel gezien (niet echt een 2-1 maar, .. je ziet wel op de foto's :)

Hier komen 2 uitlaten in zoals je dus ziet

Is dit 'normaal' (waarschijnlijk wel) maar toch, ik vind het vreemd, hoe komt het dat het zo'n 'appart' systeem is? :p

ParaChris

Hebben ze allemaal, dus je hebt niks raars ;)

ReplayGiino_

Citaat van: ParaChris op 20 jun 2011 - 10:08
Hebben ze allemaal, dus je hebt niks raars ;)

Ok, gelukkig, ik dacht dat m'n header gemuteerd was haha.
Weet iemand misschien of er een header van een andere auto op past of een header die een 'mooier' uiterlijk bied?

ParaChris

Dat weet ik ook:P

Alle GA16 headers passen, staan er genoeg op ebay! (Sentra, sunny, nx, primera, almera)

Tweedehands is er bijna niet aan te komen!

ReplayGiino_

Citaat van: ParaChris op 20 jun 2011 - 13:31
Dat weet ik ook:P

Alle GA16 headers passen, staan er genoeg op ebay! (Sentra, sunny, nx, primera, almera)

Tweedehands is er bijna niet aan te komen!

Dank je !! =)
haha, 2dehands, dat ik daar niet op gekomen ben :$

ParaChris

Ja gaat wel moeilijk worden tweedehands hoor!

Vanaf ebay ben je ongeveer 150 euro kwijt voor een nieuwe ;)

ReplayGiino_

Citaat van: ParaChris op 20 jun 2011 - 13:52
Ja gaat wel moeilijk worden tweedehands hoor!

Vanaf ebay ben je ongeveer 150 euro kwijt voor een nieuwe ;)

2dehands vond ik er geen, niet op '.be' of '.nl'

ReplayGiino_

Ik ga morgen eens kijken, misschien ga ik zelf een bumperspoilertje maken, dan kan m'n vader (die erg handig is met polyester) er een malletje van pakken en die dan in polyester vervaardigen, ofwel gewoon het exemplaar dat ik maak (waarschijnlijk van plaatstaal) eronder hangen, ik zie wel, dan een uitlaat ga ik misschien ook zelf maken, een header word lastiger, ik vind echt nergens een header GA16 ofzo op 2dehands, ebay of kapaza? dan de verlaging ben ik mee bezig, paar 'adresjes' even gaan vragen en luisteren, achter prijs en dergelijke.

Maar dit ga ik morgen allemaal even bekijken hoe dat zit met de bumperspoiler en uitlaatlijn :)

Wish me luck! =P

Belg

SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

ReplayGiino_

ParaChris

Belg

SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

ReplayGiino_

Citaat van: ParaChris op 21 jun 2011 - 13:36
gewoon ebay.com

GA16 header :P

ik heb dat gedaan, echt waar :p
Ofwel kan ik gwn niet met ebay werken? (alluwel het mij vrij logisch leek allemaal hoe het werkte, zoals op kapaza en 2dehands maar bon :p)
bedankt! =)

Belg

Citaat van: ReplayGiino_ op 21 jun 2011 - 21:36
Citaat van: ParaChris op 21 jun 2011 - 13:36
gewoon ebay.com

GA16 header :P

ik heb dat gedaan, echt waar :p
Ofwel kan ik gwn niet met ebay werken? (alluwel het mij vrij logisch leek allemaal hoe het werkte, zoals op kapaza en 2dehands maar bon :p)
bedankt! =)
wrs ebay.be genomen? dan vindt ge het idd niet..