Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

100nx 1600i 16v Opmaken

Gestart door ReplayGiino_, 29 jan 2011 - 22:54

Vorige topic - Volgende topic

themacpie

is idd soepje op e-bay... als je ebay.be neemt krijg je lang niet alles, anderzijds als je ebay.com neemt krijg je zelden Belgische (lees duitsland, nederlandse,... items)
dus best de beide eens doorpluizen  ;)
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

ReplayGiino_

Citaat van: themacpie op 21 jun 2011 - 22:25
is idd soepje op e-bay... als je ebay.be neemt krijg je lang niet alles, anderzijds als je ebay.com neemt krijg je zelden Belgische (lees duitsland, nederlandse,... items)
dus best de beide eens doorpluizen  ;)

Op die manier ^^
Ik heb vandaag trouwens efkes gaan checken of ik zelf een spoiler voor m'n bumper kon maken, zo'n klein lipje onder m'n bumper, snap je.

En ik dacht, als ik nu eens 1 maak van traanplaat? ik heb hier nog een plaat van 2 of 2,5 meter op een 3 meter staan, daar van wel een lipje uit gesneden worden he :p
En dan polier ik die helemaal op ofwel spuit ik deze zwart :p
Wat denk je?

themacpie

Spoiler moet van zacht buigzaam materiaal zijn!!!
Zo'n traanplaat snijdt iemand de benen over als je die toevallig onder je auto krijgt.

Daarga je zeker op afgekeurd worden, misschien zelfs een boete krijgen!

ReplayGiino_

Ooohwjaaaah .. op die manier :(
Bad idea

ik heb al andere ideetjes ^^ komt in orde!!

ReplayGiino_

Heb vandaag weer even wat gewerkt aan m'n autoo'ke se :p

M'n 3de stoplicht is gemonteer, met dank aan 'themacpie' die mij deze verkocht heeft :
De overgedraaide boutjes heb ik eruit gesleurd, met veel prutswerk!!
Daarna de boutjes uit het deel dat vervangen word door het stoplicht gedraaid, deze waren nog in goede staat zonder roest en dergelijke.
Kleine aanpassingen die ik heb moeten uitvoeren omdat deze boutjes ietsje anders waren dan die uit het 3de stoplicht, het 'voetje' van de boutjes uit het 3de stoplicht zijn iets kleiner en dunner.
Maar niets wat ik niet kan! ;)
En daarna heb ik gewoon alles met een heet lijmpistool het hele goedje vol met lijm gespoten.

Sorry voor de slechte kwaliteit, heb een andere gsm gebruikt, 5mp's maar geen flash en auto-focus vandaar..

Het oude boutje licht ernaast (of wat er van overblijft) + een lijmstaafje dat ik gebruikt heb om het te 'plakke'

Hier zie je ook dat de voetjes verschillen in maat (de boutjes met draad zijn nog 2 andere uit de strip zonder stoplicht, het afgebroken boutje is het origineel van het 3de stoplicht)

Het eindresultaat van m'n 3de stoplicht : gemonteerd.

Dan een roestplek onder een sierstrook (die ik er vergeten afhalen was na het breken van de strip op m'n deur die toen afgebroken was) heb ik een nieuw plaatje in gelast, vergeten foto's te nemen maar heb een paar fotoo's van het plaatje dat erin gelast en bijgeslepen is, even opruwen, plamuren en grondverf erover 'spritsen'/spuiten

themacpie

héhé, zelfde schroeftuukje gebruikt als ik dus  :D

ReplayGiino_

Citaat van: themacpie op 22 jun 2011 - 21:53
héhé, zelfde schroeftuukje gebruikt als ik dus  :D

i gues so, heb jouw advies opgevolgd ook eh! ;)
Bedankt trouwens, het staat echt bangelijk knap :p
Dat geeft direct een heeel ander uiterlijk (langs achter alleen dan maar toch) ik ben er zeer gelukkig over :p

themacpie

euh, je verkoopt je NX ?????????
hoe komt dat zo?

en als je verkoopt zet je hem best effe in een verkoop topic met foto's en info!

ReplayGiino_

ik heb m'n 100nx niet verkocht, ben het niet meer van plan ook niet, ben blij dat ik de verkoop gestopt heb.
Hy gaat volgende dinsdag echt opnieuw in de lak, (volledige schildering behalve de targadakjes) de originele Antraciete kleur. ik zoek nog wel 2 antraciete targa's omdat de mijne super verduurde/versleten rubbers hebben en ik bang ben op lekkage's en omdat deze 'mooi' verroest zijn.
De targa's zijn niet perse dringend... =)

ReplayGiino_

Ik zal even een paar fotoo's erbij zetten van wat ik ondertussen gedaan heb..

mijn motorkap, linker voorspatbord, binnenkant deuropeningen, kofferklep, linkerdeur, voor + achterbumper en spoiler in de grondverf gezet, een nieuwe raam laten steken, ondertusse heb ik de grondverf geschuurd en moeten de bumpers en spoiler nog gedaan worden, dit alles na mijn uren op het werk, het zijn elke dag lange dagen die ik 'klop' Zucht* =)

M'n oude raam (ik heb geen foto van de kapotte) maar dit is de oude:

En dit is de nieuwe :

MET zonneband  [;D ghahaa] en volledig nieuwe rubbers en dergelijke rondom.

Fotoo's van m'n achterklep, bumpers en spoiler volgen nog, morge ofzo =)
Maar ik ga nu slapen, ben best moe, ciao

themacpie

twinturbo

ReplayGiino_

jha, ben er stiekem ook blij om! =)
Ik kan niet wachten tot ik ermee kan rijden!

Nog een aantal fotoo's van de 'werken' die ik nog gedaan heb tijdens mijn 'afwezigheid'.
vandaag heb ik van 5u tot iets na 9u grondverf aan het slissen geweest, het eenige wat me nu nog rest te doen is mijn voor+achterbumper slissen en m'n vleugel/spoiler.
Dan kan hy afgeplakt en gespritst of gespoten worden =P.
Ik kan niet wachten tot hy in z'n nieuwe lak blinkt!!

Daarna volgt het interieur nog, die word opgefrist, eventueel nieuwe zetels en bank erin, nieuwe radio + boksen, woofer en speekers enz. inbouwen en dan de verlagingsveren eronder schroeven.
Later komen er nog andere velgen kopen, maar dat kan evn wachten, ik heb geen geld met hopen dus  ^-^.

Uitdeuken + plamuren en ontroesten kofferklep:

Uitdeuken +plamuren achterflank (onder kofferklep) :

Hoezo : wazige foto  :)

Linkerdeur uitgedeukt + geplamuurd (linkerflank is wel weer gelijk in de grondverf gezet) :

Deuren L+R (binnenkant proper gemaakt) :

De bumpers in de grondverf :

Spoiler in de grondverf:

Mooi ontvet en klaar voor de lak (momenteel even opgeborgen onder plastic-folie in afwachting tot de andere losse stukken ook klaar zijn voor de lak)

Allemaal niet veel indrukwekkends maar toch laat ik het even zien =)

[[ Voor zij die geïntereseerd zijn, de wagen schuur ik met een P.80 of P.180 om te plamuren (P.80 voor 'diepere' deukjes te plamuren, P.180 voor kleinere en zachte deukjes), daarna met een P.240 voor ik grondverf zet of spuitplamuur en P.400 machinaal en dan met een P.500 (SIA-SOFT schuurpapier) met de hand volledig schuren voor de lak en vernis. Om nat in nat te spuiten bewerk ik het onderdeel voor met een P.320 ]]

Marous

Leuk om te zien dat je er gelijk weer zo druk mee bent (en dus blijft natuurlijk ;) )
Good to have you here ;) nice work!
~I'm in love with my car~

ReplayGiino_

ja, nu hy op m'n werk staat kan ik er goed aan doorwerken he =)
Al het matriaal en machines ter mijn beschikking dus =)
En hy staat droog en beschut ^^