Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

100nx 1600i 16v Opmaken

Gestart door ReplayGiino_, 29 jan 2011 - 22:54

Vorige topic - Volgende topic

Knight100nx

Citaat van: ReplayGiino_ op 30 jan 2011 - 12:31
Haha, jha ik heb er veel uurtjes, daagjes en weken in gestoken. en nu staat hy te wachten op de spuitplamuur :).
Zou de motorblok ook nog graag beetje 'verwennen' maar dat mag niet van m'n pa, moet hem eerst afwerken en klaarmaken om te rijden, daarna stilletjes aan de motorblok een beurt geven :)

haha zo hoort dat, prioriteiten stellen xd

ReplayGiino_

ik studeer carrosserie op school met goed materiaal dus ook op een vrij hoog niveau en zo kan ik dat op m'n 100nx toepassen ;)
Lassen is niet zo moeilijk, je las apparaat afstellen zodat hy netjes last zonder gaten te branden vind ik moeilijker ;)

ReplayGiino_

Gaten die geboord waren door de vorige eigenaar om de rechter achterflank uit te deuken (waarvan de plamuur begon te barsten, scheuren en zelfs eruit vallen) fotoo's van deze plamuurplek enz volgen nog ;)

michxtreme

mooi werk hoor! daar staat straks weer een mooie NX die weer jaren de weg op kan :) en die km-stand wil helemaal niks zeggen als die goed onderhouden is.
The only limit is your own imagination

ReplayGiino_

neen, ik ga de blok ook eens onderhanden nemen en dan is hy weer zo goed als nieuw
Misschien zelfs beetje beter ;)

Marous

~I'm in love with my car~

patrick100nx

Dit vind ik echt super werk!!! :D, Echt respect voor je werk man

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

ReplayGiino_

hartelijk bedankt, dit zien jullie blijkbaar niet echt veel he wel? :)

patrick100nx

er zijn er wel meerderen hoor,, ;)

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

Mojo

De meeste mensen verkopen, of brengen hun auto naar de sloop als die krokant is. Dat is hier (als in Nederland) nou eenmaal hetgeen wat ingebakken (lol @ woordgrap) zit.

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

twinturbo

Mooi opknapwerk. Kan nog jaren mee zo.  :D

Rens

Citaat van: ReplayGiino_ op 30 jan 2011 - 13:53
Wat vaker gebeurt is dat de auto eerst opgeleukt wordt met velgen, audio, etc, en pas daarna gaat er wat aan roest en zo gedaan worden.

ReplayGiino_

achzo ghehe.
neen, ik niet, ik wilde een auto met een 'beetje' werk aan maar jhua het was meer werk dan ik verwacht had. maar dit is voor mij een uitdaging om te zien was ik kan enzo :)
En blijkbaar meer dan ik dacht :) m'n auto hangt nu misschien vol met plamuur maar hy kan weer de baan op.

BTW. bedankt allemaal voor jullie positieve reacties, dit geeft mij eens zoveel voldoening voor mijn prestaties/ afgeleverd werk enzo ^^

ReplayGiino_

Citaat van: Rens op 30 jan 2011 - 15:05
Citaat van: ReplayGiino_ op 30 jan 2011 - 13:53
Wat vaker gebeurt is dat de auto eerst opgeleukt wordt met velgen, audio, etc, en pas daarna gaat er wat aan roest en zo gedaan worden.

Neen, roest is als kanker voor een auto, je gaat toch ook niet eerst naar de kapper, je gezicht helemaal opmaken, je nagels doen, ... om dan naar de dokter te gaan voor je te laten behandelen tegen kanker?
zo zie ik het dus :)
Mijn excuses mocht dit een beetje cru over komen :(

ReplayGiino_

weet iemand welke koppeling het beste is voor de 100nx 1600i 16v? ^^
M'n pa wilt een nieuwe koppeling steken maar mss kan ik vragen voor 'n sport koppeling ofzo of jhua k weet niet :)

Of is het normaal dat de 1600i een 'korte' koppeling heeft?
Dat deze vrij hevig en bruut reageerd?

Greetzz en alvast bedankt voor de tips :)