Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

100nx 1600i 16v Opmaken

Gestart door ReplayGiino_, 29 jan 2011 - 22:54

Vorige topic - Volgende topic

twinturbo

Dat ziet er netjes uit zo. Toch al mooi als je hem zelf strak maakt. Zijn der meer die het laten doen.  ;)

ReplayGiino_

Citaat van: twinturbo op 21 apr 2011 - 19:02
Dat ziet er netjes uit zo. Toch al mooi als je hem zelf strak maakt. Zijn der meer die het laten doen. ;)

ja inderdaad, ik ken mijn wagen praktisch van binnen en dat geeft dan weer een betere 'relatie' of een hechtere band met je wagen dan wanneer je alles maar laat maken, nu hecht ik meer belang aan m'n wagen om hem heel te houden, ik zal dus ook voorzichtiger rijden nu omdat ik niet wil dat er iets gebeurt met m'n auto :p

patrick100nx

Ziet er netjes uit hoor, complimenten voor het werk :) wanneer de lak erop?

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

ReplayGiino_

Citaat van: patrick100nx op 22 apr 2011 - 19:58
Ziet er netjes uit hoor, complimenten voor het werk :) wanneer de lak erop?

Ik had gehoopt dat het deze vakantie al ging gebeurt zijn maar niet dus :(
dus zo snel mogelijk dan maar :) misschien over een paar weekends dat hy helemaal klaar is :)
lak, radio en nieuwe boksen de originele zijn verslete) en een originele radio had ik niet, gekocht met radio, maar nadat hy gekeurd was en we de wagen kregen zat die er niet meer in

ReplayGiino_

Heb net m'n achterklep bekleding aangekregen van Ginko, hartelijk bedankt trouwens!! :)
Btw, prachtige inpak , .. euhm kunsten? jhuaaa zeg maar inpak-kunsten xD
Je bent namelijk niet erg zuinig met tape :p

Het was precies kerstmis ofzo, cadeautje uitpakken ^^
Ben er super blij mee, het hangt er trouwens al tegen, foto's komen over een paar uurtjes, moet nog even weg enzo =(

dus : BEDANKT GINKO, voor de bekleding die bijna nieuw lijkt ! :) ben er zeer blij mee :-)

ReplayGiino_

Zie hier, het prachtige pakje voor mij dat vandaag aankwam !! Met dank aan Ginko !! :p

Nadat ik het uitgepakt had:

Gemonteerd, je ziet het niet duidelijk maar als je weet dat de vorige 100 000 scheuren en barsten bevat begrijp je wel dat ik nu fier ben met deze prachtige bekleding in m'n achterklep (met de vorige schaamde ik me eigelijk  :$) dus daar is geen foto van ghehe xD

Deze vind ik een prachtige foto ^^ Zelf getrokke  ;D

Sexy toch he? :p

Ginko

Whaha ik ben blij dat het compleet is aangekomen  ;D  En tja,  beter teveel tape dan te weinig  ::)

Succes ermee he  ;)

ReplayGiino_

Citaat van: Ginko op 28 apr 2011 - 23:24
Whaha ik ben blij dat het compleet is aangekomen  ;D  En tja,  beter teveel tape dan te weinig  ::)

Succes ermee he  ;)

Haha, ja dat is waar :)
Dank U wel, ik hoop er succes mee te hebben inderdaad :P

ReplayGiino_

Grondverf gekocht in Oké Auto Geel samen met de correcte verharder.
Deze woensdag ga ik beginnen met afplakken, ontvetten en spuiten van de grondverf, dan zaterdag hopelijk slissen van grondverf en dan de lak erop en dan ga ik oefenen voor m'n praktijk en een afspraak maken.

Als ik geslaagd ben, spaar ik voor een setje verlagingsveren en goede schokbrekers
een nieuw interieur kreeg ik van m'n ouders (zetel overtrekhoesjes) zwart met rood of zwart met lichtgrijs.
en m'n velgen ga ik schuren en opknappen en spuiten, een nieuwe volledige uitlaat, ik zou graag een open pijp hebben, nieuwe uitlaatcollector (liefst 4 in1) (-- eventueel zelf maken --).
En dan zou ik ook nog graag mijn motor compartiment opknappen, kleppendeksel spuiten, propere kabels en darmen en dergelijke.
En als het nodig is, de motorblok reviseren.

Maar dit is een jarenplan denk ik, aangezien ik na dit jaar ga werken.

Maar ik zal hier zeker nog fotoo's posten om de nieuwsgierige fan's op de hoogte te houden :p xD

twinturbo

Veel succes met spuiten. Mooie plannen heb je. Gewoon rustig aan een nette wagen van maken.

ReplayGiino_

Half afgeplakt voor de grondverf (ik weet het ik heb door de spuitplamuur geschuurd maar dat was express, nu staat hy strak en daarvoor niet wegens omstandigheden xD) alleen op m'n rechter spatbord vooraan en m'n rechterdeur.

Vanaf hier nergens meer erdoor dus

En nog een mooie foto van de koplamp ^^

Hy is inderdaad stoffig maar wat wil je dan, he's under construction ^^

Ik had net nog met een P240 geschuurd en dan ben ik begonnen met de randjes en de kantjes af te plakken, morge ga ik de rest allemaal onder stoppen met plastic-folie, de banden en velgen met matras-overtrek doeken xD en de grond ook samen met de verpakking van Ginko, karton.

Eventuele mensen intresse in mijn sleutel? xD (ik vind de ronde marmer sleutelhanger wel leuk =])

ReplayGiino_

Hy is net afgeplakt met papier plakband en plastic-folie :)
De bande stop ik morgen onder met de doeken zoda ik hem nog kan verplaatsen zodat ik overal rond de wagen kan en overal goed aan kan. als je even kijkt naar de fotoo's van m'n koffer, als je dit zelf thuis ook doet zorg dan dat je de naden achterin ook afplakt anders komt daar ook grondverf en schrik je je een bult wanneer het koffer opengaat en je lak of plastic kapjes onder de grondverf en nevel hangt :)

Hier zie je de bovenkant van de dorpel aan de rechter deur, de plakband heb ik niet tot vast tegen de dorpel geplakt, dit is om nog wat nevel onder de plakband te laten gaan zodat de grondverf eindigt in het niets en geen directe en duidelijke rand is die je dan achteraf nog moet weg slissen, als je dit ook moest proberen, zorg dat je ver genoeg slist en dat je plakband genoeg opening heeft om 'naar binnen te nevelen'
En wie bang heeft voor 'nevel', de nevel schuurt sneller en gemakkelijker vlak weg dan een randje van de plakband

(binnenkant deur)

Morge na de middag zet ik de grondverf, 's avonds kom ik 9/10 weer met een update en fotoo's dus zeker nog eens langs komen ! ;)
Mss dat m'n vriendin fotoo's trekt terwijl ik aan het werk ben :)

richardwbb

Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Knight100nx

Goed bezig hoor, en dit doe je allemaal gewoon thuis? niet bang voor stof in de lak of word de lak wel in een spuitcabine er op gespoten?

ReplayGiino_

neen, de spuitplamuur en grondverf doe ik thuis. (en in de spuitplamuur had ik zelfs maar 2 stofjes :p)
En de grondverf hoop ik ook zoiets of nog minder :)

Maar voor de lak mag ik een echte spuitcabine 'lenen' zonder kosten alleen maar de lak betaal ik dan (kennis van me) dus daar komt 0,0 stof in :)