Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

100nx 1600i 16v Opmaken

Gestart door ReplayGiino_, 29 jan 2011 - 22:54

Vorige topic - Volgende topic

ReplayGiino_

dankzij een te kleine compressor had ik soms te weinig druk en is het moeilijk om 'correct' te spuiten, in begin lukt het goed, daarna begon hy schraal te spuiten dus moest ik de spuitafstand verkleine en de spuitgangen verkleinen ofwel de snelheid reduceren en de spuitgangen ook minder snel laten zakken.

Ik heb al fotoo's maar alleen van de rechterzijde
De wagen staat opnieuw binnen en kort tegen de rekken met z'n linkerflank en staat praktisch tegen de muur aan met z'n koffer dus daar heb ik nog geen fotoo's van ^^

maar ik kan het kabeltje van m'n GSM niet vinden om de fotoo's op internet te zetten dus dat is helaas voor een andere keer :(

twinturbo

Goed bezig. Ben benieuwd naar het eindresultaat. 

staartbek

www.custompainter.nl
info@custompainter.nl

ReplayGiino_

de fotoo's worden op 'mijn album' gezet, zal een efkes duren maar ze komen er vandaag nog op :)
Het lijkt wel op de spuitplamuur maar het is gründverf ^^

ReplayGiino_

100NX in de grondverf :

achteraan de dorpel ook voor een stuk mee gespoten ;)

mooi de strakke lijn volgen ;) (naftklep heb ik niet mee gespoten, polieren is genoeg)

Achterklep, mooi strak gespoten =D

Sorry van de paal die in de weg staan :(

En hier ga ik de deur nog gedeeltelijk in de grondverf spuiten met de 2 klinken mee, die demonteer ik zodat ik ze overal goed kan spuiten en hopelijk geen plekje mis.

Nog efkes een mooie foto =D

richardwbb

Waarom haal je niet gelijk de strips er ook af en de achterlichten er uit?
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

ReplayGiino_

hoezo, waarom is dat nodig? :)

richardwbb

voor de strips omdat ik weet hoe dat er uit kan zien daaronder straks. achter de achterlichten kan ook roest zitten.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

ReplayGiino_

jha, dat is ook weer waar :)

Belg

Idd, achter de strips blijft ook nog wel eens vocht zitten en daar roest het ook wel eens. Bij mij toch het geval
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

ReplayGiino_

ik heb de strips eraf getrokken, tot mijn groot spijt :(
Er was geen enkel tikkeltje roest te bespeuren maar er trad wel een ander probleempje op :

Hoe repareer je een sierstrip van de 100NX ?? de mijne is namelijk gebroken ='( en ik was nog zo voorzichtig.. =(

Belg

Citaat van: ReplayGiino_ op 12 mei 2011 - 16:05
ik heb de strips eraf getrokken, tot mijn groot spijt :(
Er was geen enkel tikkeltje roest te bespeuren maar er trad wel een ander probleempje op :

Hoe repareer je een sierstrip van de 100NX ?? de mijne is namelijk gebroken ='( en ik was nog zo voorzichtig.. =(

Ajajaj... dat is wel kut. Hadden we maar gezwegen dan over dat daar roest kon zitten. Maar, nu ben je wel zeker want er is idd kans dat er roest achter zat. Nu dat ander probleem oplossen, gho ik zou niet met zekerheid kunnen zeggen hoe je hem het beste repareert. Staat er iets in van materiaalcode aan de binnenkant?

Groet
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

ReplayGiino_

om hem te 'plastic' lassen? jha inderdaad, dat kan ik ook doen op school hebben we daar het gereedschap voor, ofwel lijken, schuren, grondverf erover, lak en vernis mss dat dat ook lukt, als ik het goed lijm, dan de lijmresten wegschuren, zodat het vlak is (anders kruipt de lak ertussen en blijf je de scheur zien)

richardwbb

Heb je wel een verfbrander gebruikt? Zo een strip is wel te regelen hoor. Welke is het?

Voor de plakrand van die strip heb je caramelschijven voor, zo heten die dingen echt zeg maar. Niet te lang op 1 plaats, dan fik je de lak weg.

ReplayGiino_

de sierstrip op de linkerdeur.
en jha, ik weet al hoe het op te lossen :)
heb alleen geen tijd dit weekend :( ik ga heel het weekend naar mechelen :)