Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

verbouwing yellowflash 100NX

Gestart door yellowflash, 31 okt 2010 - 18:44

Vorige topic - Volgende topic

Ginko

A thnx.. ik zocht wat op google ivm contrast en vond die er wel goed uit zien. maar deze is meer correct inderdaad.

richardwbb

Nee, je moet een foto maken van het interrieur en die even met Photoshop inverteren ;)

Ook, let op de kleur van je stoelen/ interrieur dat niet veranderd zal worden en zoek daar de kleur bij, dat zou ik doen.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

yellowflash

hmm heleboel leuke ideen en ook handige tips  maar ik ga idd ook nog me stoelen enzo veranderen dus mss maar eve wachten tot dat is gedaan
maar wel om te zien wat andere mensen zouden doen :)
tunne your car to the max or wreck it trying

richardwbb

Oh, dan gaat dat allemaal heel mooi worden als je echt al het interrieur aanpakt. Voor bekleden zijn het dashboard, de deurpanelen en de deurbakken achter een uitdaging zover ik begrepen heb. Maar als je het hemeltje en zo ook aanpakt, dan wordt het zekers mooi, dan is inderdaad de vraag welke kleur goed staat bij geel.

Donkerblauw/paars/heel donker antraciet, bijna zwart, bruin kan ook heel mooi worden maar moet je van houden en is zo jaren 80 bij een auto, anders fel rood, wit, blauw, oranje, groen zelfs maar moet je ook van houden.

de juiste stijlvolle kleur lijkt mij niet makkelijk te vinden. Het lijkt mij een combinatie van donkergroen/zwart/blauw/paars. Rood met zwart kom je ook wel mee weg. Ik ben benieuwd.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

yellowflash

ja me 2 ben ook benieuwd hoe het gaat worden zat zelf een beetje te denken aan blauw vanwegen de neon en me zwart met blauwe rand vloermatjes  keuzes keuzes

maar nog eve een ander vraagje tussen door weet iemand of het normaal is dat de nx 1.6 injectie best lang duurt vor die in zijn vermogen komt ? die van mij krijgt hem pas rond de 3.5 en 4 duizend toeren ... zow niet iemand een idee waar door het zouw kunne komen ?

richardwbb

Oeh dat is wel een punt, de vloermatjes en dat soort afwerkpuntjes, dat zijn nogal primaire kleuren.

Onderhoud denk ik... Zelf begin ik met de vonk optimaal maken, injector cleaner, bij oliewissel doe ik er zo een 10 minuten stationair middeltje bij en dan aftappen, wat ook echt helpt is dure olie...

Ook je eigen rijgedrag haalt iets uit met de motor, kies de juiste brandstof, ik rijd momenteel op witte pomp en moest onderweg ff tanken, zag ik 7 cent de liter verschil, dus ik sta net 20km in het rood, doe er 3 liter Esso bij en het rijdt meteen merkbaar beter.

Ontsteking even goed laten stellen op een meeting, ik zou Redline MT90 in de bak gooien, tenminste als je van plan bent olie te wisselen in de bak (Redline is te krijgen in Nederland). Je vacuum moet goed zijn, kies een juist luchtfilter, ga voor de buis of plaats een K&N of soortgelijk drop in filter, als je lekkerij hebt op het deksel of bij ontstekingshuis, repareer dat.

Rijd veel km's en gebruik het gaspedaal wijselijk, dus niet gas geven en het van de auto verlangen, gas geven en op gevoel de auto het zelf laten doen!

Bandenspanning omhoog, 2,5 bar is echt niet weinig, al je wielen opkrikken en ronddraaien, desnoods een remrevisie doen zodat je zeker weet dat dat niet meer aanloopt, geen grote zware velgen (hoewel dat nauwelijk merkbaar is op een 1.6)

Nou dat was het wel weer zo een beetje met de publieke geheimen ;)

En als dit allemaal in orde is, ander spruitstuk en downpipe ;)

p.s. je luchtmassameter kan ook wat oud zijn je lambda kan op zijn, dat is met Datascan te zien. Goed gebruik, vervang je thermostaat, die wil wel slecht zijn en zijn de kosten niet, gebruik NGK bougies en niets anders, hoewel Beru twinspark zeer goed werkt op de 1.6 terwijl da tjuist afgeraden wordt, onder geen beding Beru of Bosch 4 spark er in doen, rijdt bagger.

Nog wat extremer, je temp sensor, je EGR schoonmaken, geen lekkende uitlaat/ flexibel stuk.

etc.  :D

yellowflash

hehe thx  heb weer een mooi lijstje om aan te werken  ;D
hij moet denk een groote beurt krijgen zowie zow dus als het geld er is maar meteen alles in 1 keer doen XD maar in welk toeren gebeid hoort ie eigenlijk zijn vermogen te krijgen ?  want heb somige
nxjes gezien dien rond de 3 duizend toeren al met piepende banden weg rijden

michxtreme

Met 3000 toeren wegrijden levert inderdaad een van de twee effecten:

- Je rookt bandjes
- Je sloopt je koppelingsplaten
The only limit is your own imagination

Ginko

Citaat van: yellowflash op 11 nov 2010 - 13:18
hij moet denk een groote beurt krijgen zowie zow dus als het geld er is maar meteen alles in 1 keer doen XD maar in welk toeren gebeid hoort ie eigenlijk zijn vermogen te krijgen ?  want heb somige

Vermogen om te bewegen daar heb je geen extra toeren voor nodig   :P  Ik kan in ieder geval makkelijk op de koppeling wegrijden  ;D

michxtreme

Citaat van: Ginko op 11 nov 2010 - 15:44
hehe thx  heb weer een mooi lijstje om aan te werken  ;D
hij moet denk een groote beurt krijgen zowie zow dus als het geld er is maar meteen alles in 1 keer doen XD maar in welk toeren gebeid hoort ie eigenlijk zijn vermogen te krijgen ?  want heb somige

Vermogen om te bewegen daar heb je geen extra toeren voor nodig   :P  Ik kan in ieder geval makkelijk op de koppeling wegrijden  ;D

rij jij een diesel ofzo :P? beetje gas bij geven heeft je blokje wel graag hoor :p

anyway, lekker wegrijden doe ik meestal met 1500-1700 toeren. dan gaat t ook zonder horten of stoten.
The only limit is your own imagination

Ginko

Citaat van: michxtreme op 11 nov 2010 - 22:43
Citaat van: Ginko op 11 nov 2010 - 15:44

Vermogen om te bewegen daar heb je geen extra toeren voor nodig   :P  Ik kan in ieder geval makkelijk op de koppeling wegrijden  ;D

rij jij een diesel ofzo :P? beetje gas bij geven heeft je blokje wel graag hoor :p

Ik beweer ook niet het tegendeel  ;D   maar om alleen te bewegen zijn geen extra toeren nodig  ;D

sta vaak zat in stoplichtrijen dus dan heeft het toch geen zin om harder te gaan

richardwbb

Met onderhoud komt je laag weer terug.

Haal jij in zijn 5 in op de snelweg of is dat geen doen?

Bij 1500 toeren moet die al kunnen trekken.

Ginko

in welk toeren gebeid hoort ie eigenlijk zijn vermogen te krijgen ?  want heb somige

Maar heb jij het gevoel dattie inhoudt bij het optrekken?  en pas wakker wordt bij hogere toeren?  Dat had ik ook bij m'n oude wagen namelijk. Ondertussen heeft die wagen daar  (Bijna) geen last meer van  ;D

richardwbb

Het komt vanzelf goed, gewoon alles bij langs gaan, gaat allemaal heel lang mee. :)

Wat heb je er aan gedaan Ginko, ik begreep ontsteking stellen en wat nog meer?

yellowflash

Citaat van: Ginko op 12 nov 2010 - 09:15
in welk toeren gebeid hoort ie eigenlijk zijn vermogen te krijgen ?  want heb somige

Maar heb jij het gevoel dattie inhoudt bij het optrekken?  en pas wakker wordt bij hogere toeren?  Dat had ik ook bij m'n oude wagen namelijk. Ondertussen heeft die wagen daar  (Bijna) geen last meer van  ;D
ja hij houd echt in hij word pas wakker bij de 3000 a 3500 toeren soms wel ltr  :-\ en in halen met de 5 gaat maar moeizaam moet eerder trug schakellen dan dat ik in de 5 ga in halen :'(