Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

verbouwing yellowflash 100NX

Gestart door yellowflash, 31 okt 2010 - 18:44

Vorige topic - Volgende topic

yellowflash

hoi iedereen ik had even een vraagje, ik heb niet echt heel erg veel verstand van auto's maar snap wel een hoop wat er hier gezegd wordt :) ik wilde mijn auto wat meer power geven altijd leuk natuurlijk  >:D maar ik zit nu met 2 vragen  1 hoe duur zou het zijn als ik een turbo er op laat zetten  (dit omdat ik graag wil dat het goed gaat en ik niks verpruts ) en 2 ik weet niet zeker wat voor soort motor ik heb. de man van wie ik hem kocht zei dat het een injectie is maar vind het erg lijken op een cab motor, any tips hoe ik hier achter kan komen ?

alvast bedankt :)
tunne your car to the max or wreck it trying

michxtreme

Wat betreft een turbo op een GA16, vraag 100nx driver, hij kan jou daar vast meer over vertellen.

En om te kijken of de motor een injectie of carb is kun je eens naar je luchtfilter kijken (dus die zwarte doos op je motorblok).
Rechthoekig = injectie
Rond = carb

Verder kun je uiteraard nog aan de stootstrips zien, zijn ze niet meegespoten? Dan is het een carb, terwijl meegespoten meestal een injectie is (tenzij de auto een nieuwe spuitbeurt heeft gehad).

Mocht je het daar nóg niet aan kunnen zien, dan kun je het nog aan de tellers zien in het interieur. Een carb heeft de benzine en temp. meter omhoog wijzen en de injectie een kwartslag gedraaid.

Ohja en een carb heeft een zwart interieur, injectie een grijs... en zo kunnen we nog wel ff doorgaan :P desnoods heb je de RDW nog waar je t aan de kW's kunt zien :P
The only limit is your own imagination

Mojo

Wat betreft je vraag over Turbo:

Turbo-setups voor de GA16DE komen niet vaak voor, alhoewel er op het GA16forum waarschijnlijk wel e.e.a. te vinden is. Het grootste struikelblok is het uitlaatspruitstuk, die zul je niet snel kant en klaar vinden.

Het is zeker te doen, alleen kost zoiets tijd en (veel) geld. Maar als je het doet, dan ben je een van de weinigen. Wouter (100NX Driver) is er ook mee bezig, misschien, als je echt geinteresseerd bent, kun je hem eens aanspreken?

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Ginko

En zoals veel wordt aangewezen. Als je een 100NX sneller wilt hebben kan je ook overwegen om een 2.0 blok erin te zetten.

100nx driver

een SR20 heeft meer potentie om hard te gaan en hogere vermogens te scoren dan de ga16 motor.

maar er zijn genoeg mensen die de uitdaging nemen om de ga16 motor sneller te maken.
daarbij is de juiste turbo keuze vrij belangrijk, snel opspoelen en boven in ook nog goed druk.
een mitsubishi TD04 of Garrett t25 zijn geschikt voor deze motor.

verder is het nog belangrijk hoe je de boel fatsoenlijk af wilt gaan stellen om vermogen te halen.
aan de originele ecu valt weinig te doen, maar bv met een megasquirt PNP ecu of een hele conversie naar een sr20 ecu met nistune oid.

dus als het goed wilt doen gaat het als snel een paar 1000 euro kosten en heb je zeker aardig wat kennis van zaken nodig.

DJ Ramonski

Wat is het bouwjaar van de auto? 1993 en verder is de kans namelijk groot dat je een injectie hebt. Daarvoor was het carb. Nu zou het wel nog kunnen zijn dat je auto pas in 1993 op kenteken is gezet terwijl hij uit 1992 stamt. Het beste is om te kijken naar je luchtfilterbox. Dan weet je het 100% zeker. (Of er moet al een andere luchtfilter op zitten)
Koos NX-Loos
Nissan 100NX 1.6 SLX+ E2 (1993)
Honda Civic 1.4i Jewel (1998)

Jasper

Bij een carb zit de toerenteller links terwijl die bij een injectie rechts zit.
Nissan 100NX 1600i
VPB voor + achter
GTI stabilisatorstang
CAI Green Storm
Demperset Weitec
Preventive maintenance does the trick

yellowflash

a bedankt jongens weet nu in iedergeval zkkr dat het een injectie is :) en denk wel dat ik de uitdaging aan ga om mijn blok sneller te maken houw wel van een uitdagin  ;D ow en om eve de braag te beantworden hij komt uit 1994
nu heb ik nog meteen een vraag hij heeft nu al best veel gelopen al over de 220.000 dus is er niet een kans dat me blok het niet meer aan kan de druk of zal dat wel mee vallen ?

richardwbb

Ik heb er 1 met ratelende ketting met 232 duizend en me andere ging dood op drijfstanglagers op 195 duizend. Dat laatste hoef jij je geen zorgen om te maken begreep ik van Pietjuh, drijfstanglagers op de GA16 slijten echt bijna niet.

Wat wel veel voorkomt, defecte thermostaat, defecte temp sensor, defect ontstekingshuis, defecte motorsteunen, bakolie nog nooit vervangen, carterpan nog nooit los geweest (dan ligt er zwarte drab onderin) en kleppendeksel even lichten om te kijken hoe vies/ schoon het is is ook geen gek idee.

Vacuum slangen vervangen, zeker als dit nog niet is gebeurd, brandstofdrukregelaar controleren (heb je brandstofdrukmeter nodig wat de meeste mensen niet hebben) injector cleaner er eens in gooien, ontsteking en stationair stellen.

Dat is wel een leuk lijstje om mee te beginnen.

Zo uit je plannen maak ik op dat je Datascan wel wil en een goedkope timing gun. Dan kom je vanzelf bij gereedschap terecht als haakse slijper, tap set, goede garagekrik (dus niet dat 3 tientjes ding) 4 bokken ipv 2, poelietrekker, momentsleutel en nog gekker motorsteun en motortakel. Die laatste 2 wil je met name met de SR20 wel heb ik gemerkt ;)

Mocht je ook flink willen ontroesten, kan dat al een reden zijn samen met de distributie en of waterpomp en of oliepomp vervangen en dat soort uitvoerige klussen kan die takel ook erg van pas komen.

Het is maar net waar je heen wilt er mee.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Mojo

GA blokjes zijn bijna onverwoestbaar. Zonder olie, koelvloeistof, met zand in het blok, suiker en moertjes e.d. blijft hij gewoon doorlopen. Duurt lang voordat hij uiteindelijk de geest geeft.

Kilometerstand hoef je je geen zorgen over te maken.

Maar ALS je toch voor turbo gaat, dan kan je net zo goed het hele blok reviseren. Veel valt er niet te reviseren, maar je kan denken aan nieuwe lagerschalen (Juist in Kees), betere koppakking... Oh, dat was het wel zo'n beetje :P.

Zolang je de turbodruk niet te hoog maakt, moet het wel goedkomen.

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

yellowflash

haha thx voor de tip mojo ;) maar ik moet hem toch eerst laten keuren dus tot die tijd gaat er nog eve niks veranderen :)

yellowflash

zow eve een kleine update van wat kleine dingetjes die ik heb gedaan  
-openlucht filter trug geplaatst
-sport uitlaatje gemonteert
-look like xeon lampjes in me koplampen
-kleppen deksel eve gelicht (zag er nog netjes uit niks smerigs tegen gekomen behalve de olie)

ook maar eve meteen een paar fototjes

mijn engine bay met de openluchtfilter

mijn sport uitlaatje

mijn xeon effect lampjes )zoet het denk niet echt goed zal nog wel een keer een beter posten)

had mijn neon ook aan gepast zodat hij door het rooster om hoog scheen dus die er oko maar meteen eve bij

dus al een kleine start gemaakt hoop nha de keuring helemaal goed te beginne

Ginko

Ricardo

Leuk die neon, heb hier thuis ook nog 2 buizen liggen nog steeds eens monteren  :$

Heb je van die goedkope namaak xenon shit der in of daadwerkelijke goede ? Ik had eerst ook zoeits der in maar zag der echt geen reet mee.

Succes verder.....

Nog ff een filmpje maken van hoe je uitlaat klinkt  >:D
the only way is sideway

[img ]http://[/img]

richardwbb

Zweet die niet nou iets op het deksel?
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily