Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

♡ Nistang ♡ ~ the break up.. ♡

Gestart door Marous, 28 aug 2010 - 18:36

Vorige topic - Volgende topic

Marous

Citaat van: michxtreme op 21 feb 2011 - 07:07
@Ginko en dan mag je nog blij zijn dat de auto niet mee de fik in is gegaan (als dat uit je NX kwam :P ) , snap ook niet waarom mensen niet even de moeite nemen ff er een zekering tussen te hangen of gewoon ff ander draad halen

Daan geweest, Jan was hem al voor. Dus Daan dacht wat hij kan, kan ik ook. Ik begin ineens 'rook! Daan, se auto staat in brand!' Ye roepen. Hij is wel zo hard geschrokken dat ie t gelijk afgeleverd heeft. Maar ja, toch liever voorkomen dan genezen volgende keer.. t is allemaal goed.afgelopen gelukkig ;)
Ginko was net op dat moment even gereedschap halen.
We dachten heel even dat het einde Nistang was
~I'm in love with my car~

Marous

CO is nu hoger dan 2 weken geleden. Oude sensor gaat er dus zsm in..
Help.. zijn er nog punten om de CO naar beneden te krijgen? Ik heb tijdens de keuring niet het slangetje tussen dat zwart-oranje object losgehaald.
Ben er helemaal ziek van letterlijk..
Help!

Ginko

Marous

Citaat van: Ginko op 22 feb 2011 - 11:43
Standaard uitlaat terug?

Ja, die heb ik nog dus is idd te proberen :) Tnx!

Knight100nx

heb je standaard luchtfilter?

ik had met de apk ook een te hoge co, maar met standaard luchtfilter was het goed

Ginko

Ja die is nog standaard.  En volgens mij ook een tijdje niet vervangen

Marous

Citaat van: Ginko op 22 feb 2011 - 12:38
Ja die is nog standaard.  En volgens mij ook een tijdje niet vervangen

Voor t laatst april jl. Te lang geleden dan?

Ginko

Nee,  als hij schoon is laat hij meer lucht door.  Dus kans op meer Co2.

Mojo

CO waarde is NIET de CO2 waarde :P. Hoe meer lucht aanwezig, des te minder schadelijke gassen er in de uitlaatgassen zitten.

Kat zit ertussen?
Hoe zit het met je bougies? Heb je die al gecontroleerd op rijklopen?

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Marous

Citaat van: Mojo op 22 feb 2011 - 14:50
CO waarde is NIET de CO2 waarde :P. Hoe meer lucht aanwezig, des te minder schadelijke gassen er in de uitlaatgassen zitten.

Kat zit ertussen?
Hoe zit het met je bougies? Heb je die al gecontroleerd op rijklopen?

Rijklopen? Geen idee wat dat is..
Bougies en kabels zijn ook april jl. Vervangen, zagen er perfect uit zei de keurmeester.
Gaat echt om CO.

Dacht eerst ook CO2 omdat Jan dat zei. Maar op kladblaadje keurmeester staat echt CO..

Mojo

Ja, en als de motor te rijk loopt (teveel benzine t.o.v. de benzine/luchtmengsel), dan wordt je uitstoot ook automatisch hoger.

Op de bougies uit zich dat als een zeer donkere kleur van de elektroden. Mochten ze de goede kleur zijn, dan kun je het mengsel al bijna uitsluiten.

Maarruh, in de tijdspanne van 10 maanden kan veel gebeuren hoor! Dus dat alles er vorig jaar goed uit zag, wil niet zeggen dat dat het nu nog steeds doet!

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

richardwbb

Volgens mij is er echt iets kapot hoor zoals een lambda. Verder weet ik niet zoveel van carbs daar kan in de regeling ook nog wel een en ander niet goed gaan.

Hoeveel CO heb je met stationair en met last (moet er op staan vermeld)
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Pietjuh

CiteerVolgens mij is er echt iets kapot hoor zoals een lambda

Lambda was niet dood, heb ik vorige keer gecontroleerd. Echt super was tie niet, maar er zat nog wel wat leven in.

Maar wat was je CO (want dat is het) waarde nu dan? Dat is toch wel essentieel om te weten.

Kom anders maar es een keer met die wagen deze kant op, dan gaan we wel kijken waar het aan ligt.

Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

Marous

Citaat van: Pietjuh op 22 feb 2011 - 17:14
CiteerVolgens mij is er echt iets kapot hoor zoals een lambda

Lambda was niet dood, heb ik vorige keer gecontroleerd. Echt super was tie niet, maar er zat nog wel wat leven in.

Maar wat was je CO (want dat is het) waarde nu dan? Dat is toch wel essentieel om te weten.

Kom anders maar es een keer met die wagen deze kant op, dan gaan we wel kijken waar het aan ligt.

Super lief! ;D

2x zoveel als maximaal toegestane hoeveelheid.. zat nu op 0,989%...

Marous

Gaat daan eindelijk over de afsluitdijk heen xD