Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

♡ Nistang ♡ ~ the break up.. ♡

Gestart door Marous, 28 aug 2010 - 18:36

Vorige topic - Volgende topic

sexylexie

Ricardo

the only way is sideway

[img ]http://[/img]

Marous

Citaat van: Ricardo op 22 feb 2011 - 18:56
Citaat van: sexylexie op 22 feb 2011 - 18:42
weet nog wel een garage :P

Bedoel je deze : http://www.depopulier.com/ ?

Daar heb ik wel eens onderdelen gehaald xD heb hun kaartje nog in de auto liggen xD
~I'm in love with my car~

Marous

Citaat van: sexylexie op 22 feb 2011 - 18:42
weet nog wel een garage :P

Superlief :) maar zoals gewoonlijk heb ik helaas niet heel veel geld om naar de oorzaak te zoeken.. maar begin wel neiging tot te krijgen :P
Zit momenteel wel beetje met de handen in het haar.. ben er gewoon niet lekker van..

richardwbb

Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Marous

Net met pap gebeld. Die zegt dat er nergens in de wet staat dat.. ja t sloeg er eigenlijk op dat niet alle bougies vast hoeven te zitten. Dat ik er voor de keuring 1 los kan trekken, en het CO gehalte dan ook weer goed moet zijn.
Pietjuh vertelde gisteren al dat als ik 1 vacuümslang in het bijzonder los trek, hij ook flink naar beneden vliegt.

Zit nu dus te denken om zo iets even te doen, en daarna rustig te gaan zoeken waar het aan ligt..
Misschien om geen argwaan te wekken even de oude uitlaat eronder. Geen idee of ze er in zullen stinken dan..

Mojo

Hoe bedoel je, bougies losmaken, en dat ze niet vast hoeven te zitten?

Ik bedoelde dat je even moest kijken wat de kleur ervan was :P.

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

richardwbb

Het is een heel lastig probleem als je zelf niet met zekerheid kan vaststellen wat het niet is.

Drachten is ver weg.

Als Lex ons kan zeggen of ze bij die garage wel vaker een 'hikkende carb' door de CO gekregen hebben, dan zou ik dat zeker als een optie gaan zien Marous!

Of anders gezegd als het mijn Nx was moest die weer volgens de specificaties lopen motorisch en ja ik heb ook wel eens kunst en vliegwerk toegepast met de APK.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Marous

Citaat van: Mojo op 22 feb 2011 - 21:34
Hoe bedoel je, bougies losmaken, en dat ze niet vast hoeven te zitten?

Ik bedoelde dat je even moest kijken wat de kleur ervan was :P.

Hihi! Ja, dat gaan we van de week ook even doen ja ;D Vonden we hier een goede tip ;)

Marous

Citaat van: richardwbb op 22 feb 2011 - 21:35
Het is een heel lastig probleem als je zelf niet met zekerheid kan vaststellen wat het niet is.

Drachten is ver weg.

Als Lex ons kan zeggen of ze bij die garage wel vaker een 'hikkende carb' door de CO gekregen hebben, dan zou ik dat zeker als een optie gaan zien Marous!

Of anders gezegd als het mijn Nx was moest die weer volgens de specificaties lopen motorisch en ja ik heb ook wel eens kunst en vliegwerk toegepast met de APK.

Feit. Benzine kosten zullen wel gelijk staan aan nakijken ja ;)
hmm.. Toch maar even nader op ingaan bij Lex denk ik zo..
Nog even, en ik ben helemaal overtuigd xD
(auto's in nabije omgeving werden altijd door eigenaar/vrienden opgeknapt. Ben opgevoed met de tekst "In een garage beginnen ze eerst met de meest onlogische zaken. Weggegooid geld dus". Moet even over die drempel klimmen geloof ik)

Jasper

Zou het niet aan een slecht/oude katalysator kunnen liggen? Tank eens een paar keer 98 met carb cleaner.
Nissan 100NX 1600i
VPB voor + achter
GTI stabilisatorstang
CAI Green Storm
Demperset Weitec
Preventive maintenance does the trick

Marous

Carb cleaner is er de 12e nog in gegaan. Gaat bijna elke 3-4 maanden wel een fles in door al dat gestotter, mocht het weer te gek worden.. Daan vroeg al aan me of het daar niet aan kon liggen xD
Garage zegt dat er niets mis is met de katalysator.. Pietjuh beaamde dat deze vrijwel nooit problemen geeft.. Maar ja, je weet maar nooit..

.. Zucht ..

Allemaal even tussendoor, alvast onwijs bedankt voor alle reacties tot nu toe!!

Marous

Vergeet door alle commotie helemaal te vertellen dat het linker dak gisteren vervangen is xD Sorry.. nog geen foto van.. Maar veel veel veel beter!! ;D

Rens

Ik denk dat de meeste wel weten hoe een dakdeel eruit ziet.  ;D

Marous

Citaat van: Rens op 22 feb 2011 - 22:30
Ik denk dat de meeste wel weten hoe een dakdeel eruit ziet.  ;D

1-0 xD