Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

♡ Nistang ♡ ~ the break up.. ♡

Gestart door Marous, 28 aug 2010 - 18:36

Vorige topic - Volgende topic

Pietjuh

Het klopt inderdaad dat er een Co stelschroef op de carb zit, maar die gebruik je normaal gesproken niet, aangezien deze voor emissie instelling is. Deze wagen is vorig jaar ook goed gekeurd dus toen was de emissie ook goed.

Het klopt inderdaad dat de electrische mengselklep in de carb wel eens wil sneuvelen, maar het wil niet altijd zeggen dat het gestotter daar vandaan komt, ik heb ze ook wel eens zonder resultaat vervangen.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

Marous

Nou kan ik over de keuring weinig zeggen. Ik kreeg hem met nieuwe apk, werd bij de auto afgeleverd. Heb hem bij een dealer vandaan, die de apk regelde bij zijn goede vriend de buurman die een eigen garage heeft.
We namen de auto mee, en precies 15km verderop knalde de uitlaat er onder uit. Ik begon daar dus ook al steeds meer over te twijfelen.. verder was de verkoper een onwijs vriendelijke man, garantie tot aan de deur maar regelde wel mooi een nieuwe .uitlaat. dus twijfel twijfel of er vorig jaar niet al problemen waren..
~I'm in love with my car~

BlackOut

Kameraad van me heeft een vijverpompje op de uitlaat aangesloten voor de apk...
Die blaast lucht in de uitlaat erbij zeg maar
miss is dat een idee?

Pietjuh

CiteerNou kan ik over de keuring weinig zeggen. Ik kreeg hem met nieuwe apk, werd bij de auto afgeleverd. Heb hem bij een dealer vandaan, die de apk regelde bij zijn goede vriend de buurman die een eigen garage heeft.
We namen de auto mee, en precies 15km verderop knalde de uitlaat er onder uit. Ik begon daar dus ook al steeds meer over te twijfelen.. verder was de verkoper een onwijs vriendelijke man, garantie tot aan de deur maar regelde wel mooi een nieuwe .uitlaat. dus twijfel twijfel of er vorig jaar niet al problemen waren..

Ja, op die manier bedoel ik het niet helemaal, ik bedoelde te zeggen dat de uitstoot ooit eens goed is geweest en je daarom die instellingen niet moet veranderen.

Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.

Marous

Haha, oké, niet helemaal begrepen dus..

Vroeger was alles beter ;D haha!

richardwbb

Citaat van: BlackOut op 24 feb 2011 - 20:03
Kameraad van me heeft een vijverpompje op de uitlaat aangesloten voor de apk...
Die blaast lucht in de uitlaat erbij zeg maar
miss is dat een idee?

Whahaha, ik hoef niet zo nodig een gaatje er bij in mijn uitlaat maar volgens mij werkt dit gewoon!

Citaat van: Marous op 24 feb 2011 - 17:21
Nou kan ik over de keuring weinig zeggen. Ik kreeg hem met nieuwe apk, werd bij de auto afgeleverd. Heb hem bij een dealer vandaan, die de apk regelde bij zijn goede vriend de buurman die een eigen garage heeft.

Zoiets had ik ook toen ik de auto met APK kocht. De CO was ietsje te hoog maar kon nog wel en afgemeld :/ Ik had 0.7 een jaar later.

Wat wel zo is is dat na lang zoeken bleek dat de kat was gesmolten en dus zou die een jaar eerder in dit specifieke geval net iets minder CO moeten hebben gegeven. Wat ik niet echt geloof gezien het gat.

Maar eh, goed leesvoer is dit topic!
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Marous

Citaat van: richardwbb op 25 feb 2011 - 02:13
Citaat van: BlackOut op 24 feb 2011 - 20:03

Maar eh, goed leesvoer is dit topic!

Ja he, haha! ;D niveau is hier ineens heel rap gestegen, weer eens wat anders dan bokkende paarse paarden met een goud randje xD

Ginko

Daarom is Boldy er even bij gekomen om dat allemaal te ontcijferen  xD.

Maar,  er is dus al een hoop gesuggereed en besproken.

Maar heb je sinds de laatste afkeur al dingen veranderd?

Marous

Nope. Probeer vandaag wat eerder te stoppen met werken zodat ik wél wat kan regelen. Ach, die overuren gaan nu gelijk in de Nistang hè :P

Pietjuh

Ik zou eerst maar es even op je vrij zaterdag alle vacuum slangen controleren, liefst even met een andere carb ernaast zodat je kunt controleren of alles juist aangesloten is.
Ik heb ooit ook wel es een carb gehad met hetzelfde probleem, bleken ook 2 slangen verwisseld te zijn.

Ginko

Ik zou Lex dan ff bellen.  Want tijdens het verwisselen van die slangen had jij er een paar al losgehaald terwijl we niet hadden opgelet waar ze nou precies zaten toch Marous? 

Ginko

Tja, zij trok ze los. We hebben Lex gebeld en gechecked welke het was (waren er maar 1 of 2 (max 3??) en weer op het goeie punt aangesloten.

Het zou het niet moeten zijn.

Marous

Ja, zat idd ook te denken om de controle van de slangen uit te voeren naast een andere carb. Die zijn er alleen niet zo veel, maar Lex heeft er idd een :) ben ook bang dat er 1 verkeerd zit..
Ben benieuwd .. morgen zo ie zo langs andere garage, meten en slang lostrekken om te kijken wat het verschil is, en of ik het dan zou halen. Zo niet, ander trucje..

Iig slangen nakijken, dat zeker. Zucht, ga wbb maar weer eens bellen, date even een klein beetje opschuiven. Keuring gaat nu natuurlijk voor de roestbehandeling..

Marous

Niet helemaal in de verwachte volgorde; zijn nu bij wbb bezig in de garage met de roest behandeling ;D
Schade valt mee, echter in rechter wielkast achter (als je gewoon achter het stuur zit) het welbekende gat. Volop foto's aan het schieten, wordt dus vervolgd ;)