Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Nissan 100NX HX-ZG-85 1994

Gestart door MartinD, 17 mei 2017 - 02:05

Vorige topic - Volgende topic

Cor

Top :)
Hopelijk rijdt ie weer snel! En succes met de nieuwe brug!

MartinD

Ik ga aanstaande zondag weer verder met de Nissan. Hopelijk komen we zover dat de wielkuip erin komt.

Helaas is het er zondag niet van gekomen. Ben wel bij de auto geweest.

Maar moest ruimte maken dus andere auto' aan de kant halen zodat de Nissan verder op eigen terrein kon staan. Hij stond er nu half buiten en de overbuurman vondt het erg vervelend worden dat de auto daar stond. Dus om verder gezeur te voorkomen is dit even voor gegaan.

Maar aanstaande zondag misschien nog verder.

MartinD

Oke helaas is voorgaande keren door uiteindelijke andere prioriteiten wisselvallig weer, niet echt iets groots gedaan meer aan de nissen. Maar dit weekend wordt het uitstekend weer en heb niks anders wat geregeld moet zijn. Dus dit weekend gaan we hopelijk flinke stappen maken.

MartinD

Afgelopen zondag eindelijk weer wat kunnen doen.

Helaas wat tegenslagen gehad onderweg en toch nog regen tussendoor.

Maar al met al toch wat bereikt.  :)

We hebben bij de vervangende  achterwielkuip het slechte eruit gesneden. En schoongemaakt. Blauwe verf is om het te beschermen tot volgende week wandt dan wordt het dichtgelast.

We hebben ook al een mal gemaakt voor het nieuwe stuk en een stuk plaat ruim uitgesneden dit wordt volgende keer gebogen en juist op maat gemaakt en erin gelast.

En ik heb ook de linkse zijkant alvast gehalveerd dus die wordt nu ook stukje bij beetje pas gemaakt.

En dat is wat er is bereikt.

Tot de volgende updates.

MartinD

Zo vandaag weer verder gegaan.

Wel veel gedaan vindt ik.  Maar geen laswerk wandt mijn opa moest Nog wat dingen in zijn tuin doen. Dus die gaat van de week het laswerk doen.

Oke de updates

We hebben het voor mekaar om een plaatje perfect passend te maken. Dit gaat mijn opa van de week lassen.

Verders is de chassis balk losgeboord

Verders begonnen met het onder hoekje te maken voor bij de achterbumper

En de balk en achterwielkuip zijn gesplitst dus gaat eerst de wielkuip erin.

[imhttps://myalbum.com/photo/kWntBaUSWwqG/1k0.jpgg][/img]

Mijn opa gaat deze week ook een rotte plek in mijn chassis balk herstellen.

We zijn goed op weg nu. Gaat lekker.  :)

Rens

richardwbb

Ik krijg er sentimentele gevoelens bij, dat is knap werk en zo handig uitgeknipt heb ik nog nooit gezien, dat chassis wordt zo stijver dan origineel lijkt mij!
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

MartinD

Ja bijna alles word ook nog met een verzetje vast gelast. En zoveel mogelijk naden naar beneden zodat geen water in de naden blijft staan.

Kan niet wachten op zondag dan hebben we een hele dag de tijd dus als het weer hopelijk weer meezit dan kunnen we aardig opschieten.

Wordt vervolgd.

Zo intussen is het zondag en zijn we weer volop aan de slag.  :)

Mijn opa is bezig met het plaatje af te lassen en afwerken van de wielkuip

Ik ben bezig geweest met aan de linkerkant alvast een stuk roest weg te halen en nog wat kleine dingen.

En ik ben bezig samen met mijn vader het stuk pas te maken voor de chassis balk dit wordt vandaag er ook nog in gelast.

Nog wat foto's van de balk los

Ik ben later op de dag nog verder gegaan met de dorpel alvast van nog wat roest te ontdoen.
En alvast de hoek die bij het achterwiel komt ook begonnen schoon en kaal te maken. Dit betekent dat ik de binnenste wielkuip stukje eraf heb gepeld + krikpunt wandt die zitten al aan de stukken die ik heb. (dorpel/achterwielkuip.) volgende keer paar puntlasjes losmaken dan is het tussen plaatje en buiten plaatwerk van elkaar af en kan ik alles laag voor laag roestvrij aan de dorpel vastlassen.

Dit stuk lijkt roestiger dan het is. Ik heb het gecontroleerd en alleen het uiterste randje is zwak. Voor de rest is het hard. Volgende keer als het allemaal schoon is gemaakt kan ik laten zien dat het nog redelijk intact is.

De kleuren geven aan wat waar vast moet komen.

Mijn opa heeft het laswerk van het plaatje van de wielkuip klaar en het stukje chassisbalk is ook pasklaar. Dit gaat mijn opa er ook proberen in te lassen als daar tijd voor is van de week. Later kan ik hier dus pas meer over vermelden.

Volgende week vanwege vaderdag geen updates.

Maar de week daarna dan weer wel.

richardwbb

Wow dat is ook geen kattepis wat daar gebeurd is, ga je nog wat ML of hollow section wax of bitumen gebruiken? (ik gebruik het alledrie).
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

MartinD

Ja over het beschermingsmateriaal ben ik inderdaad aan het nadenken wat het best is.

Groetjes Martin

richardwbb

Nou je bent een slimme jongen, dus ik ga er niks over schrijven in dit bericht ;)

MartinD

Zozo mensen morgen ga ik (eindelijk) Verder na 3 weekenden niks gedaan te heb be. Door verjaardagen en familie bezoeken.

Heb er veel zin in.

Ondertussen heb ik ook een storing Met me busje waarmee ik tijdelijk rijd gehad. Uiteindelijk na veel zoeken de storing gevonden de verstuiverringen lekken en de Retourslangen van de verstuivers waren ook echt aan vervanging toe.

De Retourslangen zijn al vervangen verstuiverringen heb ik besteld en binnen. Dus dit ga ik ook zo snel mogelijk vervangen.  En dan kan ik voorlopig gelukkig weer veilig rijden.

Dus wordt snel vervolgt.

MartinD

Zo we zijn weed Aan de slag. Er komen wel wat foto's straks nog.

Eerste paar foto's

Dit stuk wordt zodadelijk schoongemaakt en dichtgelast.

Een klein reepje was te slecht en heb ik eruit moeten halen en ga ik een mooi goed stukje weer in zetten

richardwbb

Goed bezig! Het zit nog achter de bodykit zie ik, dus je lak ziet er dan nog goed uit als de bodykit weer op zijn plaats zit. Die gaten van de bodykit zijn ideaal om er ML of iets vergelijkbaars in te doen.

Hier had ik een dorpel waar zo een groot gat in zat dat de digitale camera er in kon. Wat je kunt zien is dat de roest op de 'bodem' ligt, nu begrijp ik dat ML in de brand vliegt bij het lassen, maar het is wel raadzaam om waar gelast wordt, te weten hoe de rest er van binnen uitziet.

Dit is een dorpel waar het gehele ingezette deel is verroest, beide foto's zijn overigens niet van een Nissan 100NX, maar allicht heb je er wat aan. Ik heb dat zelf gelast en dat viel mij niet mee.

Deze foto is van mijn Nissan 100NX, daar zie je de ML liggen, dat ging op een garagevloer wel weg met een plamuurmes, maar er iets onder hebben is toch beter.

MartinD

Dankjewel voor de tips er gaat zeker te weten een roest bescherming komen.  Maar dit doe ik zoveel mogelijk al waar ik bij kan maar inderdaad ben ik voorzichtig met brand enz.

Dus ook dat krijgt een vervolg.