Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Nissan 100NX HX-ZG-85 1994

Gestart door MartinD, 17 mei 2017 - 02:05

Vorige topic - Volgende topic

MartinD

Jazeker inderdaad.

En me zusje vondt het ook echt super gaaf.

De auto rijdt verders goed.

Even nog wat vraagjes.

Is deze wagen al bij de club bekend of niet.

Is 20 jaar van dezelfde eigenaar geweest en daarna ingeruild bij de garage waar ik de rode 100nx heb gekocht.

Onderhoudsboekje staat propvol.

De wagen loopt zeer goed ondanks zijn hoge km stand van maar liefst 330xxx km

De motor loopt zelfs beter dan die vanandere mijn blauwe.

Wel heeft de wagen een probleem met de versbellingsbak hij wilt na zijn acbteruit moeilijk in zijn 1e versnelling dit, had de verkoper al aangegeven.

Wat denken jullie zit dit in het nechaniek of het probleem in de versnellingsbak zelf?

Wandt normaal schakeld alles goed en gewoon soepel behalve van achteruit terug naar 1 dus.

sturmtrooper

De versnellingsbak zou ik zo niet weten, ik heb zelf het probleem dat die niet altijd in zijn achteruit wil, eventjes koppeling opnieuw intrappen en dan pakt die hem wel, maar als deze bij memo automotive weg komt moet je niet te veel aantrekken van wat de verkoper heeft verteld, want dat is wel zo'n grote flapdrol

MartinD

JaDankjewel voor je reactie

En dat wat jij zegt van niet altijd in zijn achterruit wil dat is normaal, omdat als het tussentandwiel niet helemaal dezelfde snelheid heeft als de rest of de tanden net anders staan dan pakt die hem niet. en inderdaad als je even koppeling intrapt pakt die meestal wel.

Heb bij de blauwe versnellingsbak compleet uit elkaar gehad en weet dus wel hoe het er van binnen uitziet.

En heb ook nog reserve bakken liggen dus.

Maar was gewoon benieuwd mss dat het gewoon met olie te maken heeft of mechaniek moet gesmeerd worden maar dat zoek ik nog wel uit.

HarriePekel

Je zou ruimte kunnen hebben op 1 van de busjes omdat je precies de andere hoek in wilt met de pook, maar kan ook synchronisatie zijn of de motorsteun achterin.
eigenaar 100NX AIRTOP (cabrio)

MartinD

Oke ik ga dit nog verder controleren. Uiteindelijk.

Maar heb eerst nog tal van andere klussen staan voordat deze aan de beurd komt. (Niet dat ik nietniet gemotiveerd ben om te beginnen)

Maar heb nog veel werk staan dat nu eerst af moet.

Zoals motorwissel renault scenic 2  motorwissel + apk fiat seocento + fiat Doblo februari apk moet nog slotenset wisselen en voorraam schade herstellen. Enz. Dus nog druk genoeg deze

Hier ben ik in de avonduren dus zoet mee. Dus nog druk genoeg.

MartinD

Er wordt volop gewerkt aan de HX-ZG-85

Vandaag was het met name een plan maken, en stukken pas gemaakt om er in te lassen.

En nog bezig wat slechte stukken eruit te halen.

Vanmorgen nog  eventjes bezig geweest met mijn Nissan.

Ik heb de achterwiel bak er compleet uit. En ben bezig de vervangende die er in komt pas te maken. En ook gelijk tijdig de dorpel aan het pas maken.

Grootste uitdaging word het achterste stukken balk voor het achterwiel. Daar is het rot tussen de chassis balk en de het buitenscherm  en we proberen zoveel mogelijk van het buitenscherm te laten zitten en het binnenwerk te vervangen.

Heb helaas nog geen goeie foto's nu.

Het is wel heel wat werk zo. Maar uiteindelijk gaat het goedkomen.

themacpie

knap dat je dit allemaal zo aanpakt!!! petje af man!!!!
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

MartinD

Vanmorgen

Mijn op is hier een stuk erin aan het lassen boven het achterlicht.

Na het lassen en gladstrijken.

Binnenzijde

Plamuur

Voorlopige eindresultaat

:)

Nog een ander plekje bij het rubber ook gelast.

Deze is ook afgewerkt maar helaas geen foto meer van gemaakt.

Verder met eruit halen binnenkuip

En toen werd het al weer donker.

En ondertussen is mijn vader bezig geweest.

Het stuk wat pasklaar wordt gemaakt is al een heel stuk verder maar helaas was het al donker.

Ik heb ook de voorkant schoongeborsteld met een staalborstel en in een roestbeschermende verf gezet. Maat helaas ook daar foto's van vergeten te maken dus dat komt morgen.

Ik houd de stukken om de achterlichten over dus als iemand schade heeft op zijn achterhoek onder en boven het achterlicht (links en of rechts) . Stuur me dan maar een bericht dan kan de u het overnemen als u het nodig heeft.

luc2572

Flinke klus, maar je pakt het wel meteen goed aan zo te zien!

MartinD

Vandaag ook nog weer wat gedaan.

Helaas aan de auto zelf niet echt opgeschoten.

Aan het stuk wat erin moet komen wel. Maar helaas gaat de tijd zo hard allemaal.

Heb wel een paar foto's maar helaas niet heel veel omdat er veel slijpspetters rondvlogen. Was ik uiteindelijk vergeten later nog foto's te schieten.

Maar gelukkig is er nog pasen. Wel jammer dat er slecht weer is voorspeld.

Hierbij een foto van de voorkant in antieroestbeschermende verf. Is niet helemaal dezelfde kleur maar moet later nog gescheurd worden en dan met originele kleur worden overgespoten.

Mijn opa heeft ondertussen weer een stukje gerepareerd aan de constructiebalk gedeelte binnen.

Ik houd dit stuk over iemand interesse voor bijv. Achterschade.

HarriePekel

Ziet er goed uit  ;)
Beter meteen goed doorpakken, kun je jaren vooruit weer. :D

MartinD

Ik vraag mij zo af.

Is het niet te regelen met de club en een fabrikant om dorpels en achterwielkuipen op reproductie te laten maken en dakraamrubbers.

Ik zie zoveel 100nx en die naar de sloop gaan door de rotte achterwielkuipen. En snap ook wel dat er voor veel mensen geen andere optie is. Zeker als je er ook geen inlasstukken voor kunt kopen. Ik heb geluk gehad dat ik destijds een best nog goeie op de sloop tegenkwam waardoor ik herstelstukken had. Als ik die niet had gehad, dan had ik echt niet geweten hoe de auto te herstellen.

HarriePekel

Heb je al bij nissan gevraagd om plaatmateriaal dan? Alhoewel ik meestal met gewoon plaat werk, en zelf de krommingen etc er in sla of knip en buig.
Ook voor een reproductie zal de fabrikant toch eerst een voorbeeld moeten hebben om een mal te maken, kosten zitten dan gauw in de duizenden euro's al. :(

MartinD

Oke toch nog een kleine update. Gisteren.

We zijn verder gegaan met de dorpel en achterwielkuip pasklaar maken en daarmee zijn wij een heel eind gekomen  foto's doe ik vanavond plaatsen.

MartinD

Vandaag weer wat onderdelen voor mijn 100nx project/projecten gescoord bij Cor ook een actief lid van het forum.

Ben er heel blij ermee.  :spinsmile: