Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Nissan 100NX HX-ZG-85 1994

Gestart door MartinD, 17 mei 2017 - 02:05

Vorige topic - Volgende topic

MartinD

MartinD

:D update woensdag 24 april 2019

Toch nog even een uurtje aan de slag geweest aan de wielkuip.

Ik heb een randje verder afgelast en een beetje hier en daar afgeslepen en weer bijgelast waar nodig.

Orgineel versus zelf namaak

Wat vinden jullie ik ben zelf erg tevreden met de vergelijking. Het lijkt gelukkig veel op elkaar.

Zo vrijdag avond verder afwerken met slijpen enz.

Ik ga alles pas goed afplamuren en opnieuw spuiten als het in de auto is gelast omdat als ik dat nu zou doen laat alles toch weer door de hitte van het lassen los.

De blauwe nissan op de foto waarmee ik het vergelijk is van mijn vader. Een ander project.

Sorry voor de wazige foto's mijn autofocus op mijn mobiel is defect. Zal volgende keer een andere camera meebrengen.

Tot de volgende update

Zeurdoos

richardwbb

Lekker hoor sleutelen onder beschutting (dak). Ik hoop dat de leden eens een technische vraag stellen, ook al weten ze zelf de weg al. Nu is dat wel erg van mij dat ik dat zeg want ik heb achterstand met mijn project topic.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

MartinD

Oke het is allemaal even anders gelopen.

Maar het komt allemaal goed.

Donderdag gaat mijn vader me nissan naar me loods verplaatsen.
En heb vanaf maandag 13 mei
2 weken vrij geregeld.

En ga aan een stuk doorklussen. Aan de nissan.

Dus hopelijk komt het laswerk ver af en het liefst helemaal af.

MartinD

Update mijn 100nx is verplaatst naar me hobbyloods.  :) helaas geen foto's van transport wandt dit heeft mijn vader verzorgt en was ik zelf niet bij.

Vanaf zondag en of maandag gaan we van start met de rechter zijkant verder klaar te maken.

Inmiddels (16-5-2019 ) ben ik verder aan de slag gegaan.

Ik heb de wielbak nu in de auto grofweg pas gemaakt.

Bij de eerste keer passen kreeg ik de wielbak er niet in. Hij bleef op verschillende plekken steken.  ???

Zoals jullie kunnen kreeg het binnenscherm niet conpleet recht erin.

Ik moest hierdoor een beslissing nemen. Uiteindelijk heb ik besloten alvast het gedeelte van het achterscherm onder de strip eruit te slijpen. Dit moest toch al een keer los om de complete dorpel erin te kunnen zetten.

En toen kreeg ik de wielbak wel in de carroserie gepast  :D

Ruwweg past het nu. Moet nog paar puntjes hier en daar bij werken en dan kan het geheel worden vast gezet.

(het zeil is nu tegen stof van mijn buren dat het er nog oplicht)

Nog een keer de vergelijking

richardwbb

Guus welke gisteren op de meeting was zou dit moeten zien, hij zei een forum account te gaan maken. Die is lasser en apk man.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily