Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Daydreams Project Bob

Gestart door Daydream, 25 jul 2012 - 23:20

Vorige topic - Volgende topic

Daydream

Nee, inderdaad. Zijn er overbruggingsmethoden om 'm tijdelijk dicht te maken? (Ducttape?) Ik moet van 't weekend namelijk echt mijn auto gebruiken..
It's just a ride ~ Bill Hicks

Knight100nx

Ducttape is wel een aardige oplossing denk ik, of je gaat het hechten met tywraps

Daydream

twinturbo

Die ligt wel heel erg ver open. Vorig jaar heb je het hoesje toch wel mee vervangen? Als je het dichtkrijgt met ducttape niet te lang mee blijven door crossen. ;)

Daydream

Ik (Thomas en ik) heb vorig jaar de hoes meevervangen ja. Beetje raar dus. Maar goed. Het plan is om 't voor de APK wel allemaal te fixen ja. Ik zal mijn creatieve plak en/of hechtskills eens uit de kast halen :P

richardwbb

mss zat die te strak (uitgerekt) dan zat die aan weerskanten in elk geval goed vast. Mogelijk kleine beschadiging er in gehad en scheurt zo weg.

Voordat je gaat plakken ik snap dat je blijft rijden, klodder wiellagervet er in, niet te veel je ductape valt er weer sneller er vanaf

Dat is toch niet die kineet die ik aan je verkocht heb? Zaten wel goede hes klemmen bij, maar ik heb dus ook zulke hoezen.

Universele van Spidan past ook goed.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Daydream

Citaat van: richardwbb op 27 feb 2013 - 21:26
mss zat die te strak (uitgerekt) dan zat die aan weerskanten in elk geval goed vast. Mogelijk kleine beschadiging er in gehad en scheurt zo weg.

Voordat je gaat plakken ik snap dat je blijft rijden, klodder wiellagervet er in, niet te veel je ductape valt er weer sneller er vanaf

Dat is toch niet die kineet die ik aan je verkocht heb? Zaten wel goede hes klemmen bij, maar ik heb dus ook zulke hoezen.

Universele van Spidan past ook goed.

Is wel de kineet die je aan mij hebt verkocht :) Ik meende dat Thomas iets zei over een tie-wrap omdat de klemmen (of 1 klem) niet bleef zitten, maar het kan zijn dat we uiteindelijk wel een klem erop hebben gekregen, dat kan ik me niet meer herinneren. Als er inderdaad een tie-wrap omheen zit heeft die waarschijnlijk iets te strak gezeten :P Ik zal morgen eens een rondje Eindhoven doen langs de automateriaalzaak voor wat wiellagervet. Reservehoes ligt nog ergens in de garage.

Fijn zo'n forum / club, met al die tips  ;D

richardwbb

Hmmzz, nou ja 35 op Ebay incl verzenden.... mss dat ik zelf eerst ff andere hoesjes haal, die kineet zelf is gewoon normale kwaliteit.... Denk ik. Ze moeten er nog onder bij mij.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Daydream

Misschien dat jij de klemmen wel goed vast krijgt ;)

richardwbb

Een gewaarschuwd mens telt voor twee, heb nog een Spidan ergens slingeren met klem

Daydream

Zo. Ik heb even inkopen gedaan ;D

De buit: momentsleutel, doppenset (Die wilde ik :P), tie wraps, oliefilter en lagervet. (die had ik nodig  :D)

Knight100nx

Moment sleutel wil ik ook nog altijd hebben, net als wringstaaf om heel erg vast zittende bouten los te krijgen

http://www.toolstation.nl/shop/Automotive/Gereedschap/AmPro+Wringstaaf+verchroomd+met+kniegewricht+12+610+mm/d230/sd3193/p77549

richardwbb

Ohh heet dat een wringstaaf. Ik heb mijn wielmoersleutel gebruikt bij bouten die een slagmoersleutel ook niet meer los trekt en me compressor is goed genoeg.

Daydream

Zaterdag ga ik - onder toeziend oog van stiefvader (op advies van moeder..''Straks komt die auto naar beneden!'' Is dat OOIT tegen een van jullie gezegd?  :D)- bij de garage van Thomas provisorisch mijn homokineethoes repareren en dan ook meteen maar de olie + oliefilter verversen, als ie toch op de assteunen staat is dat net zo makkelijk.

Maandag een afspraak staan voor een APK, niet om 'm er door heen te krijgen, want dat komt ie niet met die hoes, maar om te kijken wat er allemaal nog moet gebeuren. De APK is in de aanbieding, dus waarom niet? ;) Dan heb ik nog 2 weken om 't samen met Thomas op te knappen :)

Oh, en aangezien ik toch de garagesleutel van Thomas heb, houd ik zaterdag meteen maar een garagesale ;D  >:D Dus, als je nog random onderdelen nodig hebt van een GTI, of wat voor auto dan ook eigenlijk, die kan ik waarschijnlijk wel vinden   :P
(Grapje, Thomas..) :P