Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Daydreams Project Bob

Gestart door Daydream, 25 jul 2012 - 23:20

Vorige topic - Volgende topic

Daydream

Vandaag even gereden met mijn nx'je. Ik trok op bij het stoplicht, ik dacht ''wat trekt ie langzaam op'' Slaat af, ik dacht, nog een keer, heeeel traag optrekken, slaat ie weer af..

De auto stond nog in de 3e versnelling  :P :$

Ik had al allerlei scenario's bedacht dat de remmen aanliepen, maar vooralsnog lijkt mijn eigen onoplettendheid vooral het probleem te zijn  ;D

Overigens ben ik inmiddels expert in het supervoorzichtig nemen van drempels en kuilen, met mijn supercoole verlaging :-X   Daar moet maar snel iets aan gedaan worden.

De homokineet komt een dezer dagen binnen :)

It's just a ride ~ Bill Hicks

Sa_Reno

Oeh.. Bestel dan ook maar alvast een koppeling :-)

Neh, veel plezier!
Nissan 100NX 1.6 Injectie 1993
Renault 19 16V Cabriolet 1994

twinturbo

Goed bezig. Met dat gesleutel dan. Proberen om op te trekken in zijn 3 is wat minder fijn. ;)

baum

heej lotte, die foto waar thomas aant belle is, belde ik toen?:P
toen ik op de sloop stond haha

Daydream

Dat zou goed kunnen Joey :)

OT: de homokineet is inmiddels binnen. Het wachten is op de remblokjes!

Daydream

En de remblokjes zijn inmiddels ook binnen! Volgende week grote klus-dag met Thomas. :)

patrick100nx

dan zeg ik alvast succes ;D

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

ParaChris

Daydream

Haha  :D Mijn auto lokt wedstrijden bij het stoplicht uit. Elke keer als ik vooraan sta 'moet' ik een wedstrijd doen met opgeschoten mennekes in een oud barrel (Lees: VW Golf en aanverwanten) een wedstrijd doen. En aangezien mijn auto zo vlot rijdt, win ik met enige regelmaat. Heerlijk  ;D

Daydream

Nou, dat is al weer snel over met het lekker rijden :( Vandaag hoorde ik een raar geluid, dus even langs Thomas gereden. Daar merkte hij al - afgezien van de rammel- dat er mogelijk iets was met de accu/dynamo, omdat de auto na 5 minuten met de lichten aan al niet meer lekker wilde starten.. Ik ben naar huis gereden, wil net inparkeren, en laat 'm afslaan, waarna de auto niet meer start  :'( Gelukkig half in het parkeervak, en niet ergens midden op een kruising...

Andere dynamo is al geregeld door Thomas, dinsdag even kijken wat nu het probleem is...

Daydream

Zo. Daar ben ik weer. Gisteren bleek dat Bob waarlijk was opgestaan, want hij startte gewoon weer toen Thomas met de nieuwe dynamo klaarstond.  ???  Ik werd van allerlei onkunde beticht door Thomas, waar ik niet schuldig aan ben :-X , maar het probleem leek in ieder geval opgelost. Binnenkort de accu maar eens door laten meten.

Vandaag in de snoeihete zon een poging gewaagd aan het vervangen van de homokineet, de remblokken en de schokdempers. De homokineet vertikte het om vast te tikken over het ringetje heen. Na veel gevloek en een serieuze verwonding aan Thomas' kant (Je moet ook niet op je hand hameren...) hebben we de hulplijn ingeschakeld, in de vorm van de Buurman. Deze constateerde een vervormd sluitringetje en heeft hem met veel liefde bijgevijld en gebogen. Na wat ferme tikken van de Buurman zat de homokineet dan op zijn plaats. Hoera!

De remblokjes zijn ook vervangen, hierover is eigenlijk weinig bijzonders te melden.

Overigens deed de auto vandaag hetzelfde, moeilijk starten, in mindere mate. Mogelijk toch de startmotor die een beetje aan 't einde van z'n latijn is?

De schokdemper er aan één kant wel vanaf gehad, het zijn inderdaad Weitec dempers met Weitec verlagingsveren, maar wel achterveren aan de voorkant. In verband met het dreigende noodweer echter maar weer vastgedraaid, het vervangen van de veren is iets voor een volgende keer.

De auto rijdt nu in ieder geval weer lekker :)

twinturbo

Toch handig zo'n buurman. Mooi dat ie weer een stukje verder opgeknapt is. Die achter veren die voor zitten wordt wel vaker gedaan. Dan gaat ie voor 60 ipv 40 mm omlaag.

Daydream

Dat is misschien leuk in Dubai, waar ze niet aan drempels doen, maar niet in Eindhoven, waar om mijn straat uit te rijden ik al een keer of 7 het gevaar loop mijn ondertrein er onderuit te schrapen :-X

Knight100nx

35/35 is me al laag genoeg :P