Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Daydreams Project Bob

Gestart door Daydream, 25 jul 2012 - 23:20

Vorige topic - Volgende topic

twinturbo

Wie laag wil zijn moet omrijden. ;D Gisteren nog met wouter meegereden in zijn almera die op de grond ligt. Drempels zijn een drama. Ik pas daar ook voor hoor. ;)

Daydream

Ik heb een verzoekje :) Ik heb een filmpje gemaakt van de ratel die af en toe (?) te horen is.

http://youtu.be/d3BOxE4LSwM

Ik weet dat de geluidskwaliteit niet denderend is, maar misschien kan iemand mij vertellen wat die ratel is. Ik hoor de ratel al als de auto stationair loopt, en als de snelheid/toerental omhoog gaat, gaat de ratel ook sneller. Motortemperatuur en toerental zijn normaal, hij rijdt niet anders dan normaal, houdt niet in, merk eigenlijk niets anders behalve die ratel. Het klinkt eigenlijk een beetje alsof ik een diesel rij  :-X

Anders, zou iemand die naar de Eindhovenmeet komt dan eens willen luisteren?
It's just a ride ~ Bill Hicks

~*Angel*~

Nissan 100NX 1.6 carb '92 Zwart
Nissan 100NX 2.0 '92 zwart
Ms- design, 17" TSW Black Ice.

Daydream

:( Hoe is dat bij jou opgelost? En welke lagers betrof het bij jou?

Daydream

Als het de lagers zou betreffen, dan zou de auto het geluid toch niet af en toe maken? Want ik hoor het geluid af en toe... ???

~*Angel*~

Hier wordt gezegd dat het de nok as lagers zijn die moeten gesmeerd worden
Ik heb er een ander motorblok in gekregen.
Nissan 100NX 1.6 carb '92 Zwart
Nissan 100NX 2.0 '92 zwart
Ms- design, 17" TSW Black Ice.

Daydream

Update!

1. De ratel is op mysterieuze wijze verdwenen, uiteraard 1 dag voor de meeting, zodat ik nog niet weet wat het probleem was. Maar goed. Het is weg en de auto rijdt lekker :D
2. De veren aan de voorkant zijn vervangen door andere veren. Niet meer kruipend en schurend over drempels heen, maar nog wel de mooie look. Hoera! Voor foto's van het klussen, zie het nabespreektopic van de Klus&BBQ-meeting, voor & na foto's volgen binnenkort.
3. Binnenkort (deze week?) komen er veerpootbruggen voor en achter op. Ook is het plan om nog een keer de stabilisatiestang te vervangen.
4. Het mechanisme van mijn raam aan de bijrijderszijde is kapot, met als gevolg dat het raam er ongeveer uitvalt als je op het knopje drukt. Afblijven dus, tot 't gemaakt is :P

Pietjuh

Aan zo'n filmpje kun je weinig horen, rammels die er af en toe zijn komen doorgaans door los zittende hitteschilden van de uitlaat.
De lagers die er bij Rachel uitgelopen zijn waren de drijfstanglagers. Hier heb je bij de 1.6 eigenlijk nooit last van, op een enkele uitzondering na dan. Bij een 1.6 klinkt het wel heel erg anders.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

Smurfb

Lang lang lang, niet op het forum geweest. Maar dit is natuurlijk de eerste waar ik ging kijken.

Pff wat een gebreken heb je snel gekregen zeg, niet normaal. Maar het doet me goed dat je bezig bent met het opknappen en dat zelfs een nieuwe voorbumper op het lijstje staat. Wat zal dat hem mooi staan zo'n nieuwe lak/bumper voor.

Maar hoe gaat het verder met jullie? Nog veel plezierige km's kunnen maken?

Bart

2011 > 20XX - Nissan 100NX GA16DE 1996
2010 > 2011 - Peugeot 107 1.0l 2010
2009 > 2010 - CitroA«n ZX 1.4i 1

Daydream

Ik zal maar eens een nieuw bericht plaatsen.  :$

Het lassen van het gat in de wielkast + het beugeltje van mijn uitlaat + kokerbalken staat in de planning voor de komende weken.

Als mijn WA+ verzekering een maand ''oud'' is wil ik eens laten kijken naar mijn voorruit, daar zit steenslag op.

Verder rijdt 'ie heerlijk :D

(Wel gruwelijk onzuinig met de kou en gladheid de afgelopen periode, in combinatie met de veelal kleine stukken die ik rijd, maar goed,  1 op 7.5 mag geen naam hebben, ahum)

richardwbb

thermostaat vervangen als onbekend is wanneer ooit
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Daydream

Heel cryptisch Richard. Kan daar een How-To van gemaakt worden? ;D

(Wanneer ooit? Wanneer ? Normaal rijdt 'ie 1 op 10 in de stad, en 1 op 20 op de snelweg)

richardwbb

Ehr, vast wel maar het is vooral DHZ :P vriendje :P :P
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Jelte

Thermostaat vervangen kan ik zelfs  ::) ::)
Nissan 100 NX 1.6    2012-2017
Volvo 440 1.8i          2017-2018
Nissan 100 NX          2018-heden

Daydream

Ik bedoelde meer een How-To voor het ontcijferen van cryptische boodschappen ;D

En vriendjes zijn overrated  :P 

Ik zal er eens naar laten kijken. *doet intelligente bril op en gaat op zoek naar haar werkplaatshandboek*  8)