Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Rens witte 100NX

Gestart door Rens, 09 mrt 2010 - 21:59

Vorige topic - Volgende topic

Rens

Polijsten van van het derde remlicht met een Dremel ging goed, het ziet er nu weer toonbaar uit.  :)

richardwbb

Met een Dremel? Heeft Dremel ook polijstpasta? Vertel, vertel
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Rens

Het is een Dremel die ik al 15 jaar heb of zo. Volgens mij zat er bij aankoop al een potje met rode prut erbij, en een rond zacht ding om op de Dremel te doen. Ik neem aan dat dat rode spul polijstpasta is. Ik zou het anders ook niet weten.  ???

richardwbb

Ik gaat maar eens ff mijn ogen spitsen op polijstpasta van Dremel, want die nep Dremel die ik hep, die bevat dat niet.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Rens

De stilte in de auto toch maar eens verbroken en een radio aangeschaft. Niks bijzonders, een Kenwood KDC-BT40U :)
Alleen nu eens die luidsprekers analyseren, en tot een redelijke geluidskwaliteit komen. In de deuren zitten de standaard speakers, naast de achterbank links en rechts 2 Pioneers (weet alleen niet hoe oud, de kapjes erop zien er niet echt modern uit) en in de hoedenplank nog twee redelijk zware jongens van Boschmann, die echter weer aan die twee Pioneer speakers vastgeknoopt zitten. Of dit laatse wel is zoals het hoort... ::)

Knight100nx

had ik ook bij m'n vorige NX, er zaten 4 speakers op elkaar aangesloten en werkte ook nog eens goed :P maar hoort niet zo

Rens

Zie alleen wel dat er de laatste 10 jaar veel veranderd is met betrekking tot autoradio's  :o  Vroeger was de toonregeling een knopje voor lage tonen en eentje voor hoge tonen, maar kom nu net tot de ontdekking dat er tegenwoordig veel meer mogelijk is. :P RTFM, zullen we maar zeggen. Is gelukkig weekend nu  ;D

Knight100nx

hehe, stelt nie zo heel veel voor hoor met een doorsnee radio, denk dat die hele uitgebreide een ramp zijn om in te stellen :P

richardwbb

Je hebt 6 luidsprekers en 4 uitgangen op je radio. (lijkt mij) Dus je zou de hoedenplank speakers een eigen versterker kunnen geven en het is natuurlijk de vraag of je dat nodig vindt. Zelf heb ik een radio in mijn auto zitten omdat ik anders een gat in mijn dashboard heb of de passagier klaagt :P

Je zou ook de 4 kleine speakers op dezelfde uitgang parallel kunnen zetten en de 2 grotere op de andere 2 uitgangen, dat is het meest logisch en kan die het hardst vanwege je fader.

Als je een ingenieusere radio hebt, dat weet ik niet. Ik ben van het oude spul ;)

p.s. Als je toch bezig bent, kan je ook nog zelf wat dikkere bekabeling leggen die draadjes van de Nx zijn wel zo ontzettend dun, daar kan zelfs die standaard 2,5 Watt RMS Clarion speaker niet goed op als je het mij vraagt :P

Rens

Ja, die draadjes naar de achterspeakers zijn idd erg dun.  :P

Rens

Zo dun als de draadjes die ik vroeger gebruikte bij mijn modelspoorbaan.  ::)
Ik heb net eventjes provisorisch de Boschmanns via gewoon electriciteitskabel aangesloten, en wat een verschil. Toch maar extra kabels trekken dan. Vraag mij alleen af hoe dik ze moeten zijn. Vanuit de radio tot aan de iso-stekker is dikker dan die flutdraadjes van Nissan, maar ik neem aan dat superdikke kabels in dit geval dan niet nodig zijn. gelijke dikte of iets dikker is dan toch genoeg, lijkt me.

Dropjeslover

Als je toch kabels gaat lopen trekken kan je misschien beter gelijk een versterker setupje maken. JBL GTO ovaaltjes in de deuren, gewone fatsoenlijke 10cm speakertjes naast de achterbank en t geheel aansturen met een klein compact versterkertje onder je bestuurder/passagiersstoel. Signaalkabels van de autoradio pakken, dat is gewoon goed signaal en dik genoege kabels. En dan 10mm2 naar de speakers (als je niet 500w wilt blazen)
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Nissan 100nx 1.6 1991 (wit)
Nissan 100nx 2.0 1991 (zwart)
Nissan 100nx 2.0 1992 (antraciet)

Rens

Ik denk dat ik dan geen speakers naast de achterbank doe. Die Boschmanns komt wel goed geluid uit als de kabels ernaar toe van goede kwaliteit zijn. Een tip voor een aardig versterkertje?

Zeurdoos

Citaat van: Dropjeslover op 03 apr 2010 - 15:58
10mm2

WTF hoe dikke kabels leg jij dan , 2,5mm2 is al dik hoor ::)