Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Rens witte 100NX

Gestart door Rens, 09 mrt 2010 - 21:59

Vorige topic - Volgende topic

patrick100nx

Kijk!! jou kasten zie er ook nog top uit,, zo hoort het :D. Goed opgelost dat roestige randje

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

Rens

Dank je. Ik hoop ook nog jaren plezier te hebben van deze NX.  ;)

Rens

Dat roestige stuk dat met bouten vast hoort te zitten, hoe zit dat aan de bumper vast? ik was eerst van plan om dit stuk te ontroesten en van nieuwe verf te voorzien, maar aangezien ik bij het niet-zichtbare gedeelte de stukken roest er zo aftrekken kan, lijkt me een nieuwe/andere balk beter. Lijkt wel oftie een tijdje met z'n neus in de Noordzee heeft gehangen.  :P

Rens

Citaat van: richardwbb op 13 mrt 2010 - 21:25Wanneer gaat de reclame banner op de achterkant er af? :P
Vandaag dus.  ;D

100nx driver

aah chrome kentekenplaathouders, die dingen zijn echt fout :P

richardwbb

Dat roestige stuk metaal zit aan de bumper vast met een stuk of 10 moertjes steek 10, de tapeinden willen ook wel breken, je moet ff met mazzel zo'n ding zien te vinden, als er 1 of 2 tapjes breken is dat niet zo'n ramp.

Ik zou zeker overwegen of het mogelijk is om dit spul aan de bumper te laten zitten,in de bumper zitten ook nog 2 stukken metaal voor aan de spatschermen en die moeten wel heel blijven voor het netjes kunnen sluiten van het geheel.

SR20DE heeft dit metaal nieuw gehaald bij Nissan, die weet vast wel wat dat mag kosten.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Rens

Gisteren kwam ik thuis en toen hing dat afdichtrubber half eruit. Het randje waar het rubber op moet vastzitten is gedeeltelijk weggevreten. Over een paar jaar zal het toch wel eraf moeten omdat ik van het onzichtbare gedeelte zo stukjes af kan breken.

Rens

Vandaag weer eens wat van de sloop gehaald. Een nieuw rubbertje voor de interieurverlichtingsschakelaar rechts, complete schakelaar links (heb al een paar keer het licht laten branden terwijl de auto geparkeerd stond en het zoemertje het niet deed) en de touwtjes van de hoedenplank iets langer gemaakt zodat deze ook de achterklep volgt als deze compleet openstaat. Verder nog een extra schakelaar en wat kleinkraam. Achtereenvolgens van een Primera P10, Sunny, Almera en een zeldzame NX met staaldak. Handig dat dat soort kleine dingetjes hetzelfde zijn  ;D

richardwbb

Ja mooi he die originele hoedenplank in de Nx ;D
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Rens

2 vragen:

Tijd voor nieuwe vacuumslangetjes?

Met welk gereedschap kan je die bovenste boutjes van de bumper loskrijgen? Ringsleuteltje is niet erg effectief, en de dopsleutelset die ik heb kan niet overweg met dat lange uitstekende ding.  ::)

Zeurdoos

Ja die slangen zijn zeker aan vervanging toe maar doe ze wel meteen allemaal en niet alleen die er slecht uit zien ;)

100nx driver

voor de bovenste boutjes heb ik extra lange doppen

Rens

Citaat van: Zeurdoos op 16 mei 2010 - 18:45
Ja die slangen zijn zeker aan vervanging toe maar doe ze wel meteen allemaal en niet alleen die er slecht uit zien ;)
Ja, dat had ik al begrepen, in totaal iets van 5 meter.  ;)

Zeurdoos