Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Rens witte 100NX

Gestart door Rens, 09 mrt 2010 - 21:59

Vorige topic - Volgende topic

Rens

Nou ja, met dat winterweer van de afgelopen maanden zou een verdwaalde ijsbeer mij niet verbazen...  ;D

empire

als die echt maar zo weinig heeft gelopen moet  het interieur als nieuw zijn check de stoel van de bestuurder de wang van de instap die moet als nieuw zijn ,maar voor die prijs denk ik niet dat je een slechte koop doet en welkom terug geen foto van je oude nx? kan me niet direct voorstellen wie je bent ;)
nissan maxima v6 2.0/sold citroen c5 en chevy monza
http://www.2dehands.be/winkel/wheels_and_more

Rens

Foto's van mijn oude NX zijn in mijn voorsteltopic te vinden, met meer info: http://www.nissan100nxclub.nl/forum/index.php?topic=2134.0

De 100NX staat op de oprit. Het is een auto die 19 jaar toch veel buiten heeft gestaan, dus roestvrij is hij niet. In de kofferbak heb ik bij de wielkasten voor een groot deel de bekleding losgehaald, en waar ik ook kijken kon, geen roest!!! Dat is al een pluspunt. Kokerbalken, onderzijde van deuren, ook allemaal ok. Alleen achter de spatborden voor is wat roest te zien, ik denk dat daar in de zomer het beste de spatborden los moeten. Verder nog wat kleine deukjes en plekjes die wat nadere inspectie behoeven. Het interieur ziet er netjes uit. Alleen de linker wang van de bestuurdersstoel ziet er een beetje bobbelig uit, net of aan de binnenzijde de vulling ongelijkmatig is.

Dan technisch. de motor loopt als een zonnetje. De vriendin van de garagehouder heeft er een half jaar in gereden, en die gaf ook aan dat de auto eerst opnieuw ingereden moest worden, zo traag was deze. Ik heb nog het originele kentekenbewijs deel II uit 1991 meegekregen. De eerste eigenaresse was op het moment van kopen 76 jaar oud, in 1991. Van een oud dametje geweest dus  ;D Alleen niet altijd binnen gestaan. Belangrijkste is echter, het is geen roestbak, en het technische gedeelte is in orde. :) Foto's volgen later nog.

Rens

Met het belabberde weer toch nog maar wat foto's gemaakt:

Zeurdoos

richardwbb

Kijk ook even naar eventuele roest achter de deurscharnieren zeg maar, onder het spatbord voor de  a stijl nog zeg maar zit een soort van metalen samenkomst punt waar het beter voorkomen dan genezen is qua roest.

Ik zie dat ie een tik heeft gehad, die van mij heb ook een scheve knipper en mistlamp is er nog erger aan toe, hierdoor vond ik kreukels in het chassis onbehandeld, dat had heel snel gatenkaas geworden. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Wanneer gaat de reclame banner op de achterkant er af? :P
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Rens

Spatborden moeten er sowieso af deze zomer. Rondom de deurscharnieren is wat te zien, dat was me al opgevallen. Mja, die nummerplaathouder, die gaat er nog wel eens af. ;)

Zeurdoos

@Richard voor kant is recht hoor maar denk dat de kentekenplaat een heel klein beetje scheef zit ;)

Knight100nx

het viel mij anders ook direct op dat het rechter zijknipper scheef zit, en het is ook te zien onder het knipperlicht daar is wat kunststof verbogen

Rens

Bumper zit er scheef op, dat is te zien aan de lijn rondom de motorkap, en bij de linker koplamp. Ook de aansluiting bumper-linker spatbord loopt onderaan niet in een rechte lijn. Mijn buurman heeft een Opel GT uit de jaren 70, die is wel handig met oude auto's. Als het technische gedeelte zich net zo houdt als dat van onze 13 jaar oude Primera, betekent dat dus 1 keer per jaar olie verversen en APK bij een plaatselijk garagebedrijf.  :)

Verder zal ik eens een lijst maken van dingetjes en dingen die gedaan moeten worden. Oh ja, de cylinders van de kofferbakklep zijn een beetje zwakkies, maar ook dat is een bekend euvel.  ;)

DJ Ramonski

Toch zit het links voor niet helemaal lekker idd. Hoop voor je dat het alleen de bumper is die er scheef op zit en niet door oude schade ofzo. Onder het knipperlicht zit namelijk een knobbeltje in het kunststof van de bumper.

Wel gaaf: de strips glimmen gewoon nog :D
Koos NX-Loos
Nissan 100NX 1.6 SLX+ E2 (1993)
Honda Civic 1.4i Jewel (1998)

Rens

Als het weer eens wat beter is, ga ik er eens op mijn knieën voor zitten. Nu heb ik er niet echt zin in ;)

En welke strips bedoel je? De grijze sierstrips? Die glimmen nog. Ben ook blij dat ze grijs zijn, een witte NX met witte strips lijkt me nogal, uhm, erg wit.  :P

Mijn vrouw is niet zo gecharmeerd van de kleur, de gele vond ze mooier.
Toch nog eens proberen of alledrie de kids op de achterbank passen (11,10 en 6 jaar).  ;D

Mark B

Zier er goed uit hoor. Echt netjes 8)

Rens

Hoe meer je kijkt, hoe meer je ziet...
De regen van de afgelopen dagen heeft in ieder geval geholpen om 2 kleine lekkages te vinden: 1 klein gaatje in de sponning links van de kofferbak, en de kitlaag van het rechter achterlicht dicht niet meer goed. Op beide plekken eerst maar eens een klodder vaseline gesmeerd, is waterafstotend.  ;D  De rechter voordeur begint van binnenuit te roesten, er verschijnen wat kleine bobbeltjes op de lak, voor onderaan. En ik weet nog niet wat ik kan verwachten als de spatborden eraf gaan. Ik zal dit weekend eens een paar foto's maken van het gedeelte waar de deurscharnieren aan vastzitten en hier plaatsen, zodat er wat deskundigen naar kunnen kijken  ;)

Zeurdoos

Zal ik dit topic verplaatsen naar de projecten ??