Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Project Sareno.. 02-06-2012 Einde.....

Gestart door Sa_Reno, 24 jan 2010 - 13:56

Vorige topic - Volgende topic

Sa_Reno

Weggooien??

Er staat een kliko in wijk bij duurstede.. daar mogen ze in!! ;D

Nissan 100NX 1.6 Injectie 1993
Renault 19 16V Cabriolet 1994

ries19

je ben er wel dagje mee zoet heb 1 koplamp de onderste beugeltjes er af gezaagd want die zaten in de weg :P altans ik heb ze ingekort dus kan ze neit meer verkopen ook.
Wie mooi wil zijn moet pijnlijden en wie laag wil zijn moet omrijden.

Sa_Reno

alles ligt open bij me..

Je hebt pm

black mirror

mooi werk zo  ;D
aaltijd leuk om ook schade gevallen
op te lappen zo te zien wordt deze weer
super strak  ;)

ALLE ONDERDELEN DIE DEZE AUTO VERLIEST ZIJN VAN UITSTEKENDE JAPANSE KWALITEIT.

Sa_Reno

Ik hoop het wel ja.

Dit weekend een bodykit geritseld, PU 'rubbers' en Ries19 is ook wat spul armer binnenkort.

TimTube

Lekker bezig met dit projectje!

Sa_Reno

De auto is donderdagavond teruggebracht. De koplamp past weer waar hij hoort en het spatscherm zit weer recht.

Sindsdien een paar kleine dingen gedaan:

Bougies vervangen
Rotor en kap vervangen
ff op het fietsie benzine gehaald :-)
Brandstoffilter vervangen

Ook ben ik begonnen met het roestvrij maken en beschermen van de delen die achter de achterbumper verdwijnen. Daarbij zijn de bouten van de uitlaatsteun afgebroken. Ik zal eens kijken of ik die kan uitboren en opnieuw kan tappen. (fotos volgen).

De achterbumper en skirts zijn binnen.

Vanavond wat geld overmaken naar Ries voor de schijven en als het goed is komt hij van week nog even langs voor een bakkie. Bij dat bakkie komen weer 2 deuren, GTI klauwen en andere koplampen.

Nu ga ik een poging doen om draagarmen los te krijgen.. Die krengen zitten goed vast en onder de tectyl

Sa_Reno

Ik heb niet zo heel veel fotos gemaakt maar hier een indruk.

Voordat ik de achterbumper er op ga zetten wilde ik eerst alle losse roest verwijderen en de rest stoppen. Alle roest heb ik zoveel mogelijk verwijderd, ook aan de andere zijden van het metaal en vervolgens ingespoten met roestomvormer. Daarna alles in de tectyl gezet.

Scherm RA, schoongekrabd en ingespoten met roestomvormer:

Achter het hitteschild schoon en ingespoten:

Vulpijp behoorlijk geroest:

Vulpijp in de tectyl(op de foto lijkt er nog roest te zijn maar dit is schaduw):

ook tectyl na behandeling, wellicht maak ik alles nog netjes met Tectyl 190... :

Hier ook weer een behoorlijke bult.. Ik heb hem maar ingespoten..

Hitteschildje behandeld. Achterzijde met tectyl, voorzijde met hittebestendig zwart:

Overzichtje van de puinhoop:

Vieze tegenvaller. Ik heb wat weggesneden en erachter is het nog redelijk hard. Meteen wat roestomvormer erin. Hier heb ik echt geen ervaring mee en zal ik Grover eens lief voor aan moeten kijken...

Dit is ook erg zonde. De neus is gerepareerd en nu kom ik dit tegen. Blijkbaar heeft er iemand in het verleden de kap dichtgegooid terwijl er nog gereedschap tussen lag. Ik heb dit deel overigens nog op de donor zitten. Is dit los te vervangen? Ik geloof dat ik puntlasjes zag zitten..

Oh ja, en natuurlijk mijn nieuwe bumper:

ries19

lekker bezig man :P ik ga morgen en dinsdag ook lekker aan de slag met tectyl

Sa_Reno

Thx. Geef je me nog een seintje wanneer je kan?

Oh ja, uit jouw project.. zijn dat de S2000 skirts?

ries19

geloof het wel. iemand wilde ze op ze corado proberen maar lukte niet zou te veel werk worden :Pdus mocht ik ze voor weinig hebben maar ze zijn wel s2000 als goed is. voorbumper ook.

DJ Ramonski

Volgens mij heeft Wouter die balk al een aantal keer bij Nx'en verwijderd en er op nieuw ingezet.
Koos NX-Loos
Nissan 100NX 1.6 SLX+ E2 (1993)
Honda Civic 1.4i Jewel (1998)

Sa_Reno

Citaat van: ries19 op 28 jun 2010 - 00:06
geloof het wel. iemand wilde ze op ze corado proberen maar lukte niet zou te veel werk worden :Pdus mocht ik ze voor weinig hebben maar ze zijn wel s2000 als goed is. voorbumper ook.

Tja... helaas niet origineel meer maar ook ik kom met een S2000 voorbumper en skirts (skirts heb ik al).

Citaat van: DJ Ramonski op 28 jun 2010 - 00:24
Volgens mij heeft Wouter die balk al een aantal keer bij Nx'en verwijderd en er op nieuw ingezet.

Ik zal eens vragen hoe hij dat gedaan heeft. Ik slijp hem sowieso van de donor af.

ries19

dat gaat wel lukken tog je kan hem bestellen op ebay hoor. maar volgende dilema :P
neej geen dilema. heb je aankomend weekend tijd kom ik ff pakketservice spelen. kost je wel een bak koffie. pik ik even de ford van pappa want ander krijg ik de deurtjes niet mee:P

Sa_Reno

Tuurlijk.. Je mag zelfs wel 2 bakkies...  :P