Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Project Sareno.. 02-06-2012 Einde.....

Gestart door Sa_Reno, 24 jan 2010 - 13:56

Vorige topic - Volgende topic

Sa_Reno

Hi,

Ik weet niet of dit de goede plek is om te posten maar dat hoor ik dan wel :-).

Al 3 jaar heb ik een Rode 100NX in de garage staan, in erg slechte staat. Ik heb er destijds dan ook niet veel voor betaald. 1.6Carb, SLX uitvoering geloof ik (electrische ramen en spiegels en stuurbekrachtiging). De veerpoothuizen achter zijn gerepareerd.

Omdat ik de laatste jaren in zwaar weer gezeten heb, heb ik er geen tijd/geld voor gehad en omdat ik nu nog steeds geen geld heb voor een andere auto maar wel voor wat onderdelen wil ik hem toch afmaken.

Hier heb ik wat hulp bij nodig. Voor tips en truuks en wat onderdelen.

Het meeste kan ik zelf wel doen maar ik heb wat vragen.

Wat moet er gebeuren:

Voorbumper vervangen nog aanschaffen
Misschien spatbord lv vervangen nog aanschaffen
Achterbumper opnieuw monteren Binnen
Sloten en handgrepen rondom vervangen Binnen
1 spiegel vervangen Binnen
4 velgen vervangen Binnen, maar niet best
grote beurt en apk
Deuren vervangen ivm rotdeukjes Binnen
Nieuwe accu Binnen
Koppeling Binnen

Buiten dat ik wat onderdelen nodig heb, heb ik voornamelijk vragen over het verwijderen/vervangen van de voorbumper. Heb je daar echt zulk klein gereedschap en handjes voor nodig? Ik heb elke bout los gehaald die ik kan vinden maar nog steeds zit hij vast (aan de spatborden vermoed ik).

Verder zijn onderdelen welkom, ik heb geen groot budget en kleur is nu nog niet belangrijk. Op termijn (na de zomer vermoed ik) wordt hij toch gespoten.

groeten,
Sander

Edit, wat vóór foto's gevonden:

Nissan 100NX 1.6 Injectie 1993
Renault 19 16V Cabriolet 1994

Mojo

Hoi Sander,

Ik heb een tijdje geleden een mooie How-To geschreven hierover:

http://www.nissan100nxclub.nl/forum/index.php?topic=2494.msg128579#new

Als je het op deze manier doet, dan hoef je ook niet het stripje wat in de voorbumper zit los te halen, en dus hoef je ook niet al die boutjes los te halen.

Het klopt dat de voorbumper aan de spatborden vastzit, het handigste is dan ook om meteen allebei de spatborden ook los te halen. Je hebt dan waarschijnlijk wel even wat extra hulp nodig.

EDIT: Overigens heb ik dit topic even verplaatst.

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

100nx driver

wekom hier, een aardig lijstje om bezig te gaan.

Sa_Reno

Hey, dat is top!

Volgens mij ben ik al best wat van de bouten en kuntstof doppen kwijt (paar jaar geleden he...)

kan ik die weer ergens vinden?

Sa_Reno

Citaat van: 100nx driver op 24 jan 2010 - 16:52
wekom hier, een aardig lijstje om bezig te gaan.

Dankjewel! en ja, idd maar volgens mij goed te doen.. het is niet echt moeilijk werk en ik heb de ruimte..

twinturbo

Welkom. Voorbumper er alleen afhalen kan. Maar dan moet je in je spatborden 5 moertjes per kant loshalen waar je lastig bij komt.

Zeurdoos

Valt wel mee hoor je moet alleen genoeg verleng stukken voor je ratel hebben ;D

Sa_Reno

tja, de linker moet er toch af.. de rechter hou ik er liever op ivm beschadigen..

Ik ben net even met hem bezig geweest maar ik moet hem eerst van zijn plek af zien te krijgen ;-)

remmen zitten muurvast en de accu was leeg. morgen regel ik een andere accu en dan verplaatsen..

staartbek

als je hulp nodig hebt is het wel even handig om te weten in welke  regio je iemand zoekt om te helpen..
verder veel succes met je project

www.custompainter.nl
info@custompainter.nl

Sa_Reno

Met hulp bedoelde ik eigenlijk advies, maar ik zit in Wijk bij Duurstede (Utrecht).

Morgen eerst die kar van zijn plek af krijgen en omhoog zetten.

De echte hulp zal met de koppeling nodig zijn.. (denk ik)

Mojo

Lol, nu echt verplaatst dan XD

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Sa_Reno

Verplaatst?

Het is nog steeds een project hoor.. Pas bij de koppeling gaan we om hulp vragen  ;)

Mojo

Hmm, okay, aan de titel was het niet als zodanig te zien. En aangezien er een vraag in stond over het loshalen van de voorbumper, dacht ik dat het hier thuishoorde. Dan zet ik hem gewoon terug :)

Knight100nx

misschien ff de titel aanpassen? want vind dit niet echt een titel voor in een project pagina.

foto's zou ook wel leuk zijn (leuk om het verloop van het project te zien)

Sa_Reno

Zodra ik hem van de plek kan rollen maak ik fotos.. ;)