Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Project Sareno.. 02-06-2012 Einde.....

Gestart door Sa_Reno, 24 jan 2010 - 13:56

Vorige topic - Volgende topic

Aphelion

Nissan 100nx 2.0 GTi 1992

Sa_Reno

Pff, weer wat maanden verder en eigenlijk is er nog niet veel gedaan  ::)

De garage was een rotzooi en ik kon nergens bij maar.....

Mijn zwager heeft nu ook een 100NX gekocht en nu zal ik wel moeten ;-)

Deze week gaan de bumpers eraf als ik het juiste gereedschap weet te bemachtigen, mijn ratels zijn te groot.

Ook ga ik zoeken naar 4 stalen velgen zodat ik hem beter kan rollen, heeft iemand in mijn regio die toevallig liggen? (wijk bij duurstede/utrecht)?

Nissan 100NX 1.6 Injectie 1993
Renault 19 16V Cabriolet 1994

Sa_Reno

Vandaag het een en ander los gemaakt aan de voorkant van de auto.

Ik twijfel echter of hij wel helemaal recht is (heeft harde zijwaartse tikken op het rechter voorwiel gehad). De wielen lijken niet gelijk te staan, het ene wiel valt dieper in de kas dan de andere.

Ook heb ik bij de koplampen verschillende speling aan de bovenzijde. Rechts kan ik mijn vingers goed tussen de koplamp en "balk" (die vooraan van links naar rechts loopt) steken en links niet.

Hoe kan ik het controleren of hij krom is?

100nx driver

meten=weten

met een rolmaat kan je bijvoorbeeld gewoon diagonaal meten of de voorkant nog wel recht is.
bv de afstand tussen schokdemper en bumper montage punt.

en bekijk vooral het subframe en de draagarm aan die kant

Sa_Reno

Ik heb wat diagonale metingen gedaan en het is veel belovend. Hier en daar heb ik wel wat twijfels, op 1 van de onderstaande fotos laat ik dat zien.

Hoe dan ook, ik heb de auto dit weekend voor het eerst in 3 jaar gestart. De accu was overleden maar met startkabels liep hij meteen!

De "Vóór" fotos kon ik niet zo snel vinden maar hier wat plaatjes van gisteravond:

En door onderstaande twijfel ik een beetje of hij ergens krom is. De deur sluit niet aan op het dashboard. Ik kan alleen niets vinden dat daar ook op wijst.

lucus

zag dat je in wbd woonde, ik woon daar ook :)
gaat nou ineens iedereen 100nxjes kopen daar? :P
ik ben de mijne dan wel kwijt, maar niet vergeten, als je hulp nodig hebt pm me maar, wie weet kennen we mekaar wel ..
Renault Twingo 2 diesel.
85 pk en 200Nm koppel.
Verbruik: 3,7L op 100 Km
Lachen aan de pomp :)

Sa_Reno

Ik weet het, ik zie je auto regelmatig staan op de zandweg.
8)

Sa_Reno

Vanavond weer even bezig geweest.

Alle delen met schade zijn eraf:

Voorbumper
Spatscherm lv
achterbumper
rechterdeur

Ik plaats zsm weer wat fotos en zaterdag over een week gaat hij de brug op om te kijken of er echt geen verborgen schade is. Ook de staat van de vering/rubbers/kogels etc wordt dat bekeken.

Pietjuh

Voor het vervangen van de koppeling heb ik al lang geleden een mooie how to geschreven.
http://www.nissan100nxclub.nl/forum/index.php?topic=21.0

Ook voor kleine en grote beurt heb ik er een geschreven, ik zou zeggen kijk es even in het how to topic.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

Sa_Reno

Dankjewel, dat had ik gezien!

Wat denken jullie van de foto waarbij de deur kiert tov het dashboard? Ik vind dat er sowieso wat vage kieren rond de auto zitten..

Zoals het spatbord rechts dat niet mooi aan lijkt te sluiten op de A-stijl. Of zie ik nou spoken? :-\

grover

Van wat ik aan foto's gezien heb, ook op photobucket, valt het allemaal wel mee.
Je rand linksvoor grenzend aan je binnenspatbord weer een beetje recht vormen en hupsakee weer wat nieuwe delen er op monteren en wie doet je wat.
Die schade die de auto had linksvoor was toch alleen maar dat komplampie en dat deukie in het spatbord?
Of heeft het wiel ook een tik gehad?
Alle 100nx-en hebben hier en daar wel eens een afwijkend kiertje bij de aansluitingen van spatbord naar stijl o.i.d. Daar zou ik me ook niet zo druk om maken. En volgens mij zit er altijd ruimte tussen binnenbekleding van de deur en je dashboard. Even vergelijken met de andere kant, maar ook hier, maak je niet druk, dit is interieur, zit nooit helemaal symmetrisch.

Sa_Reno

Bedankt voor je reactie. De schade was inderdaad alleen linksvoor en daar maak ik me ook niet zoveel zorgen om.

Wel heeft de auto later een paar flinke klappen op de wielen gehad. (zijwaarts, stoepranden) maar dat dashboard zat toen ook al zo vreemd. Volgens een schade hersteller moet het dashboard wel weer recht te zetten zijn.

lucus

ah maar de nx zul je niet meer zien staan op de zandweg :D daar staat nou de witte ford..
en een klap op je wiel, daar zou je dashboard niet van moeten gaan torderen lijkt me..
Renault Twingo 2 diesel.
85 pk en 200Nm koppel.
Verbruik: 3,7L op 100 Km
Lachen aan de pomp :)

Sa_Reno

Lijkt mij ook niet..

Zaterdag a.s. wordt hij opgehaald voor een definitieve controle en pre-apk (tja.. zonder natuurlijk de overduidelijke manken  :P )

Pietjuh

Citeerah maar de nx zul je niet meer zien staan op de zandweg Brede lach daar staat nou de witte ford..
en een klap op je wiel, daar zou je dashboard niet van moeten gaan torderen lijkt me..

dat is wel goed mogelijk hoor, als je wielmontage een opdonder naar binnen krijgt kan deze bij de bodem montage verbuigen en dan gaat je vloer krom staan en dan past niets meer.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape