Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

100nx YellowDuck Project - Einde NX

Gestart door michxtreme, 17 sep 2009 - 22:43

Vorige topic - Volgende topic

patrick100nx

Ik heb dit euvel ook gehad,, en bij mij was het een kwestie van de bak olie te verversen ;),

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

michxtreme

hmm vreemd hij heeft nog geen jaar geleden een grote beurt gehad en daarbij is de vbak olie ververst.
anyway, patrick had jij dat probleem dan ook met je koppeling? deze hier piept en kraakt zoiezo nogal. de koppelingskabel is het in ieder geval niet en de hevel is ook nagekeken.
The only limit is your own imagination

patrick100nx

Ik zou het voor de zekerheid nakijken want als het piept en kraakt dan zou je al snel zeggen dat ie zonder olie zit :o..

Ik heb ook wel een beetje dat ie kraakt met de koppeling intrappen, maar dat is de hevel ;)

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

michxtreme

ja ik bedoel het koppelen en ontkoppelen he, het schakelen piept en kraakt niet echt, alleen beetje als je hem in de achteruit zet maar dats normaal lijkt mij.

michxtreme

zo, de afspraken staan gepland.

26 juni
Onderhoudsbeurt

3 juli
Nieuwe koppelingsset montage

iemand nog tips m.b.t. de versnellingsbak? ik weet niet in hoeverre deze slijtage heeft opgelopen door de slechte drukgroep van de koppeling.

Jeroen330

Citaat van: michxtreme op 22 jun 2010 - 19:49
zo, de afspraken staan gepland.

26 juni
Onderhoudsbeurt

3 juli
Nieuwe koppelingsset montage

iemand nog tips m.b.t. de versnellingsbak? ik weet niet in hoeverre deze slijtage heeft opgelopen door de slechte drukgroep van de koppeling.

Mooi dat je ermee bezig gaat!
Versnellingsbak zou ik gewoon goede nieuwe olie geven (niet té dure hoor, merk je niks van.. Ook niet té goedkope.. 9 euro per liter is netjes) 75w90..
Als je drukgroep slecht is dan heb je vooral slijtage aan je druklager en koppelingsplaat, maar als het goed is dan vervang je die tijdens je koppelingswissel ;)

In elk geval dat je bak schade heeft kun je beter gewoon een andere tweedehands bak plaatsen. Bak openmaken en synchro's ed vervangen kost veel tijd, geld en kennis en is het vaak niet waard als een tweedehands ook goed werkt..

Vooralsnog zou jou bak vást en zeker weer goed zijn werk doen met een paar litertjes 75w90!
Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

michxtreme

Oke thnx voor de tips Jeroen, zal t onze beunhaas erbij vertellen.

Dat verhaal m.b.t versnellingsbak geloof ik wel ja dat ie goed z'n werk zal doen bij 75w90 :) maar omdat ie laatste tijd vaak tandjes heeft moeten poetsen (drukgroep zorgt met een koude motor vaak voor een erg slechte ontkoppeling) in z'n 2 en achteruit weet ik niet of deze nog in goede staat zijn. Overigens is hij verder nooit uit een versnelling geschoten.

Knight100nx

heb het ook een tijd gehad dat ie van 1 naar 2 met z'n tandwielen over elkaar heen gingen maar naar verloop van tijd is dat opgehouden, heb daar overigens niks aan hoeven doen.

maar denk dat je v-bak nog wel goed is

michxtreme

zo, lekker ritje naar duitsland gemaakt vandaag  8) t beestje komt toch nog gemakkelijk richting de 190.  daar even het koppelingssetje opgehaald. morgen krijgt de NX een beurtje :)

michxtreme

Update:

Kleine beurt is gedaan. Olie en oliefilter is vervangen.

Volgend weekend:
Koppelingslager, drukgroep en platen.

ries19

das leuk :P
want als je koppeling nu bijna op is gaat ie wat zwaarder :P
en toen ik net nieuwe koppeling had, ik trapte hem in en ik had het id dat me voet naast me radiateur stond :P dat is ff ander gevoel wat je neit verwacht :P
Wie mooi wil zijn moet pijnlijden en wie laag wil zijn moet omrijden.

Pietjuh

CiteerKleine beurt is gedaan. Olie en oliefilter is vervangen.

Ik weet niet, maar kleine beurt hoort meer bij dan alleen de olie :-)
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

100nx_power

Klopt, maar de rest was nog prima in orde ;) Luchtfilter was al vervangen met de grote beurt in oktober en dr komt zoiezo binnenkort een openluchtfilter op.
We hebben de kleine beurt door een kennis laten doen dus alleen wat echt nodig is is vervangen. :)

Pietjuh

Ja, paar nieuwe bougies en evt rotor/verdeler horen er ook wel bij,
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

michxtreme

hoe kun je deze controleren of ze nog goed zijn (bougies)? of is dit niet te controleren en zeg je: gewoon vervangen?