Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

100nx YellowDuck Project - Einde NX

Gestart door michxtreme, 17 sep 2009 - 22:43

Vorige topic - Volgende topic

100nx_power

Ik heb al gezien waardoor het komt. De uiteinde van de verlagingsveer is niet hetzelfde als bij de originele veer. Het uiteinde zit precies aan de overkant. Dus nu heb ik ff het rubber in de bovenschotel verdraaid waardoor de langste uiteinde van de schotel naar buiten wijst. Maar dan komt het pijltje op de schotel niet overeen met het pijltje op de zwarte deksel. Of is dat gele streepje het juiste pijltje? Want kwam namelijk ook nog een ander pijltje tegen (ingegraveerd).

Morgen gaan we er verder mee.

100nx_power

Die zwarte deksel met schroeven kun je wel lastig draaien doordat die schroevenkoppen tegen de schotel aan komen. Of zit er na de montage meer ruimte tussen? De lager zit goed met het ringetje in de opening.

Pietjuh

CiteerDie zwarte deksel met schroeven kun je wel lastig draaien doordat die schroevenkoppen tegen de schotel aan komen.

Dan heb je zowiezo iets behoorlijk verkeerd gedaan, de zwarte schotel aan de bovenkant moet vrij kunnen draaien.

Heb je de 2 delen van het lager wel juist gemonteerd? De kunstof ring met de hoge rand waar een metalen ring omheen valt?
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

100nx_power

De lager zat inderdaad ook verkeerd. Die zat niet tussen de schotel en de zwarte deksel maar binnen de zwarte deksel... Nu kan hij dus wel vrij draaien.  ;)
Dadelijk nog even de andere demper eruit halen en schotel/lager veranderen. Bedankt voor jullie hulp!  :)

Zeurdoos

100nx_power

De wagen rijdt weer lekker!  :) Uitlijnen is niet nodig want hij trekt niet naar een kant toe en het stuur trilt niet teveel.  
Binnenkort nog de kleine kvs lekkage bekijken.

Done:
- Centrale deurvergrendeling
- Bestuurdersdeurslot vervangen
- Heldere knippers voor
- Remklauwen rood
- 17 inch Dare ST velgen en Minerva banden
- 35 mm verlagingsveren
- Middenconsole + kleine kapjes geel
- Plasma tellerplaten
- Voetverlichting blauw (CCFL)
- LED hemelverlichting/kofferbakverlichting
- Nieuwe pookknop met lederen pookzak

To do:
- Logitech Z-2300 subwoofer aansluiten
- LED instapverlichting
- Voorbumper (onderlip) laten repareren en spuiten (samen met gti skirts en spoiler)
- Heldere zijknippers
- Xenon setje
- Eventueel: spruitstuk, tellerbak geel spuiten, oude set velgen opknappen (wintervelgen)

DJ Ramonski

Volgens mij hoeft een auto niet altijd te trekken of te trillen om te merken of die goed is uitgelijnd. Camber merk je onder normale omstandigheden volgens mij vrijwel niks van, tot dat je na een half jaar naar je bandjes kijkt. Correct me if I'm wrong.

Mijn NX moest ook uitgelijnd worden (zag ik aan de bandjes helaas) maar daar merkte ik zelf vrij weinig van.
Koos NX-Loos
Nissan 100NX 1.6 SLX+ E2 (1993)
Honda Civic 1.4i Jewel (1998)

Gouke

wat ramonski zegt klopt, je kunt het beter even laten controleren.
koste mij 50 euro maar nu weet ik wel dat mn nieuwe banden recht af slijten en je banden liggen sowieso goed op de weg dus kun je weer harder door de bochtjes ::)

en tril in 't stuur heeft alleen met balanceren v/d wielen te maken ;)
Nissan 100nx 2.0 GTi rood. Een echte.

TimTube

Uitlijnen kostte mij maar €35,- (en was door goed bedrijf).

100nx_power

We hebben em pas geleden nog laten uitlijnen voor ongeveer 48 euro, maar toen zaten die veerpootlagers dus nog niet helemaal goed. Het verschil met rijden na het uitlijnen was goed te merken, de wagen trok niet meer naar rechts en het stuur trilt minder. Daarna dus die lagers goed gezet en hebben we geen verschil gemerkt. Maar we zullen het nog even bekijken.

DJ Ramonski

Dat kan kloppen idd. Bij het uitlijnen doen ze meer dan alleen het camber e.d. netjes naar de richtlijnen instellen. Ook caster en toe- en uitspoor worden bijgesteld. Vooral als die laatste niet goed staat, kan de auto naar een kant trekken. Zeker omdat je net nieuwe banden hebt, zou ik het toch even na laten kijken, maar dat is je eigen beslissing :)

Verder ben ik benieuwd naar je instapverlichting :D
Koos NX-Loos
Nissan 100NX 1.6 SLX+ E2 (1993)
Honda Civic 1.4i Jewel (1998)

michxtreme

even telefoontje met de garage gehad, volgens hun zou de auto niet opnieuw uitgelijnd hoeven te worden zolang er niks aan de fuseekogels etc. is losgeweest (we hebben ook alleen de veerpoten er onderuit gehad).

daarbij heb ik gevraagd of hun eventueel ons tegemoet konden komen met een controle op lager tarief maar dit zou weer gewoon vallen onder uitlijnen á +- 50 euro :(

wat zeggen jullie ervan?
The only limit is your own imagination

Gouke

euhm, ik begreep dat hij wel degelijk anders ingesteld kan zijn als je de veerpoot los hebt gehad.

als je het kan missen zou ik de controle maar doen:P 4 bandjes zijn duurder maar ik weet niet wat de rest zegt
Nissan 100nx 2.0 GTi rood. Een echte.

Zeurdoos

2 bandjes ::) want alleen voor is opnieuw los geweest ;)

Dus het is net wat je zelf wil stel hij staat nog wel goed dan is het zonde en als hij echt niet naar links of rechts trekt dan zou ik het niet doen van dan spoort de auto goed en zal hij als het goed is geen banden eten ;D

michxtreme

hmm ja t is even een twijfel situatie..

@ Zeur, poten zijn idd alleen voor nog losgeweest. hij trekt verder absoluut niet naar links of rechts, en trilt niet in t stuur (ook niet bij 120 kmh)
The only limit is your own imagination