Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

100nx YellowDuck Project - Einde NX

Gestart door michxtreme, 17 sep 2009 - 22:43

Vorige topic - Volgende topic

Pietjuh

Kijk maar es onder de auto en vergelijk dat met het verhaal wat ik hierboven neer heb gezet, zeker weten dat dit de kwestie is.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

100nx_power

Volgens mij snap ik het nu wel. Bedankt voor je info. Misschien dat ik zelf morgen eens ga kijken en anders zo snel mogelijk bij een kennis.
Ik heb er wel nog wat mee gereden, hopelijk is het niet al te schadelijk geweest..
Op internet las ik ergens dat je op de fusee(bout) kunt aftekenen zodat je niet opnieuw hoeft uit te lijnen  ???.

100nx_power

Weet iemand toevallig hoe dat precies zit met aftekenen op de fusee? Of is er andere mogelijkheid om de voorste schokdempers los te halen zonder opnieuw uit te lijnen?

Pietjuh

Je kunt de omlijning van je schokbreker op de naaf aftekenen, de onderste bout is namelijk je camber afstelling.

Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.

100nx_power

Citaat van: Pietjuh op 08 mei 2010 - 10:25
Je kunt de omlijning van je schokbreker op de naaf aftekenen, de onderste bout is namelijk je camber afstelling.

Bedoel je de onderste bout van de 2 bevestigingsbouten op de wielophanging? Donderdag of vrijdag ga ik met Richel en Mich de voorste schokdempers ff nalopen en de veren/schotels verdraaien.

Pietjuh

CiteerBedoel je de onderste bout van de 2 bevestigingsbouten op de wielophanging? Donderdag of vrijdag ga ik met Richel en Mich de voorste schokdempers ff nalopen en de veren/schotels verdraaien.

Juist, die bedoel ik. Je kunt de omlijning van de schokbreker op de naar aftekenen en zo de schokbreker weer in de oorspronkelijke stand terug zetten.

Over het omdraaien van de schotels: draai ze niet zomaar klakkeloos om, maar gooi eerst de wagen even omhoog en kijk wat er bij de schokbrekers gebeurd, dan snap je ook wat ik bedoel.

michxtreme

foto's van de momentele montage van de veren vanuit onder:

The only limit is your own imagination

michxtreme

Dropjeslover

Best logisch, er staat ook geen druk op de veren, dus die blijven ook nauwelijks op hun plek zitten. Je hebt immers alleen veren gekocht en geen kortere dempers er bij. Dus, veer even op zijn juiste positie zetten en auto laten zakken, dan wordt ie door het gewicht van de auto wel op zn plek gedrukt :)
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Nissan 100nx 1.6 1991 (wit)
Nissan 100nx 2.0 1991 (zwart)
Nissan 100nx 2.0 1992 (antraciet)

Zeurdoos

Normaal als je verlagings veren monteert horen deze echt niet te kunnen draaien ook niet op originele schokbrekers vallen de veren wel onder en boven in de uitsparing in de schotels ??

michxtreme

ja idd dat hij nu niet kraakt e.d. leek me al logisch omdat ie idd zo geen druk heeft, maar khad ze even geplaatst om te laten zien of de montage goed is

@ zeur
ze vallen wel precies in de uitsparingen van de schotels, dus denk dat het toch is wat piet zegt.
edit: alhoewel het er nu idd wel op lijkt dat hij niet goed valt, we zijn er momenteel aan bezig

michxtreme

zo zit de veer erop bij de bestuurderskant:

Zeurdoos

Alle pijltjes moeten gelijk staan met het monteren ;)

Pietjuh

Op de bovenste foto zit tie iig fout. Het breedste deel van de schotel moet naar buiten wijzen.
Zoals je op de foto kun zien wijst het brede deel in dit geval naar links.

Op de andere foto's kan ik het niet goed zien.