Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

100nx YellowDuck Project - Einde NX

Gestart door michxtreme, 17 sep 2009 - 22:43

Vorige topic - Volgende topic

patrick100nx

kijk dat ziet er zeer netjes uit zo :D verlagen is echt een must bij een NX :)

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

haagshopje

ziet er gaaf uit ja nu nog skirts er onder en het plaatje word nog mooier

Gouke

ziet er lekker sportief uit  8)

mis alleen idd de overgang van je voorbumper naar de skirts
Nissan 100nx 2.0 GTi rood. Een echte.

Belg

Ja dat ziet er goed uit, is eigenlijk iets wat elke nx nodig heeft, want ze staan allemaal toch zo hoog

Jullie hebben toch allemaal geluk dat jullie in Nederland wonen. Kwam er gisteren achter dat wanneer je je auto wil verlagen teneerste je veren een attest moeten hebben (ok dat kan ik nog begrijpen), je moet ook nog een attest hebben dat ze door een erkend iemand worden geplaatst en dan moet je nog een aparte keuring doen die blijkbaar rond de 100 € kost naast je normale apk-keuring..
Je moet maar eens kijken op de site van de belgische "tuningwetgeving" www.how2tune.be
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

100nx_power

Dan zijn ze in Belgie wel erg streng daarin zeg. Eigenlijk is dat een beetje overbodig want zolang je onderstel goedgekeurd wordt tijdens de APK is het toch prima? Maargoed dan hebbe wij hier wel geluk idd  :)

De Gti skirts komen in de zomer samen met de MS design spoiler en gerepareerde bumper erop  ;)

Die bouten van de schokdempers zijn M10 bouten. Ze zijn niet te krijgen bij heuts of TC dus morgen maar ff langs bij de nissan dealer..

100nx_power

Vandaag is de auto uitgelijnd bij de garage. De veerpootlagers voor zijn blijkbaar versleten want als je stuurt verspringen de veren even. Dus moeten we nu nieuwe lagers zien te vinden.
Toch vind ik het raar dat ze nu versleten zijn want voor de verlaging was dr nog niets mis mee. We hebben ze er goed op terug gezet.
Daarnaast hebben ze een lekkage van de waterpomp opgemerkt dus moet er ook een nieuwe pomp in..

100nx driver

heb je boven aan de veerpoot de plastic ringen wel goed terug gezet ?

Richel88

dam >:(  kneem aan dat voor netzo truginelkaar is gezet als achter toch... en welke plastic ring?
Pomp kapot door laag peil door t lekkage van laatst?

100nx_power

Citaat van: 100nx driver op 03 mei 2010 - 21:16
heb je boven aan de veerpoot de plastic ringen wel goed terug gezet ?

Ja die hebben we tussen de schotel en de houder terug geplaatst. Zodat ie met het rondje erin valt zegmaar. Het lijkt me sterk dat ze beide opeens kapot zijn.  :-\

@ Richel: geen idee. Maar de waterpomp is niet kapot maar het lekt wel ergens daar volgens de garage >:(  Mij leek het eerder door de radiatorslang te komen omdat het daar nat is.
Die plastic ringen zitten alleen bij de voorste schokdempers en dienen als lager zodat de veren mee kunnen draaien met sturen.

Maargoed, binnenkort even nakijken met een ex-monteur.

Pietjuh

Als je de bovenste schotel verkeerd om monteerd krijg je hetzelfde, zodra je dan je wiel draait, draait de bovenkant van de veerschotel tegen de binnenkant van de wielkuip aan, dan kan alleen je veer dus nog draaien, ik denk dan ook dat dat je probleem is.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

michxtreme

hoe bedoel je verkeerd om? de bovenkant van de veerpoot past bovenaan maar op 1 manier door de bevestigingsgaten.
The only limit is your own imagination

Goeroe

ik heb die ringen ook wel is vervangen bij mij want bij mij versprong die ook.

Pietjuh

Citeerhoe bedoel je verkeerd om? de bovenkant van de veerpoot past bovenaan maar op 1 manier door de bevestigingsgaten.

De veerschotel is asymmetrisch met andere woorden, het gat voor de schokbreker zit niet in het midden. Het deel wat naar buiten wijst is langer dan het deel wat naar binnen wijst. De boven en onderkant van de veerschotel kunnen draaien ten opzichte van elkaar. Daardoor kan de onderkant omgedraaid zijn ten opzichte van de bovenkant.

De bovenkant zit dan nog steeds op de gaten maar de onderkant van de veerschotel wijst dan naar binnen in plaats van naar buiten, aangezien de buitenkant breder is dan de binnenkant loopt deze dan dus tegen je wielkuip aan. Doordat de schotel dan niet meer kan draaien gaat de veer dan draaien ten opzichte van de verschotel.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

Richel88

Wat je hoord is idd de veer verspringen. Deze draaide niet mee. Tenminste, dat is wat ik zondag aaf zag..