Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Rens witte 100NX

Gestart door Rens, 09 mrt 2010 - 21:59

Vorige topic - Volgende topic

Rens

Foto 2/5, wat zit daarachter? Een holle ruimte? Ben iedere avond pas rond half zes/zes uur thuis, dus kan niet eens rustig gaan kijken omdat het dan al donker begint te worden. En voor zaterdag voorspellen ze regen. En heb wel een garage maar die staat vol met van alles.  :P

Als die rubber doorvoering van de kabelboom wordt losgemaakt, heb je dan de mogelijkheid om van binnen te behandelen?

Dropjeslover

dat ziet er allemaal niet zo heel mooi uit, die roest komt van binnen uit en daar kom je niet echt makkelijk bij. in iedergeval je hele dashbord er uit om er te kunnen lassen.

Achter die kabelboom/rubber zit een stekker zodat je de deur makkelijk kan wisselen.

Voor je puntenlijstje:
Sierkapje ff van een sloop halen of hier vragen
rookgeur + deurbekleding zou ik een nette andere set kopen en overzetten. Rookgeur krijg je er niet/nauwelijks uit of je moet het professioneel gaan reinigen. Deurbekleding weer netjes terug zetten is ook een k*tklus.

Ontbrekende rubber stukje is een bekend iets, dit komt door de veroudering en krimp van het rubber. Ik dacht dat je bij een automaterialenzaak of dealer hier wel een soort T stukje kan halen om er overheen te zetten.
Linker deur misschien gewoon vervangen, al is een witte deur misschien wat lastig te vinden...

Roest wegwerken komt in de meeste gevallen neer op alles loshalen, super goed schuren of er uit slijpen en er een goed stuk in lassen. Wil je het goed doen, dan werk je roest niet "ff" weg...
Als de roest niet te erg is (oppervlakkig) zou je natuurlijk het weg kunnen schuren en ff opnieuw spuiten met een spuitbusje.
Dare to face yourself, never run for problems, take responsibility for your actions.

Nissan 100nx 1.6 1991 (wit)
Nissan 100nx 2.0 1991 (zwart)
Nissan 100nx 2.0 1992 (antraciet)

Knight100nx

rookgeur gaat wel uit een auto hoor, in mijn auto is ook gerookt maar ruik er niks meer van. Gewoon je interieur goed afnemen, asbak goed schoon maken en stofzuiger er door kom je een heel eind, en dan zijn er ook nog van die lucht verfrissers (die helaas maar even of helemaal niks doen :P)

richardwbb

Ik had er zo rookgeur in :P

Maar euh als je wil gaan spuiten mag er wel een primer op, in de zin van loodmenie, niet gewone primer.

En ja de binnenkant goed raken gaat niet overal even goed lukken, dus enige verzwakking zal je houden, maar de roest is wel buiten de deur te houden (uit zicht bedoel ik)

Ik ben wel bang dat je nog meer dingen gaat tegenkomen, ik heb vandaag mijn wielkasten achter gedaan en toen ik op de klok keek... Ter voorbeeld, een roestvlek ter grootte van een ei op de brandstoftank, duidelijk te zien ook hele jonge roest, de penseel komt er wel bij maar het weghalen is nog ff een probleempje waar ik nog een mooie oplossing voor moet gaan vinden. Foto's heb ik nu niet, heb weer eens de camera in de garage laten liggen.

Wat is je plan Rens met de roest, welke laagjes en wat moet er op, hoe ver wil je gaan en welke afwerking verwacht je?
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Rens

Ik heb gisteravond aan de rechterkant wat gekeken en gevoeld, maar de A-stijl is daar aan de binnenzijde open naar het interieur. Er zit een soort van schuimstof (geluidsdemping?). Ik kon het zien bewegen door de kleine opening van de deurvanger, toen ik onder het dashboard mijn vingers door een gat stopte. Het lijkt mij dat de roest dan toch niet van binnenuit komt. Zodra het wat beter weer is, wil ik de spatborden loshalen. Mijn doel is natuurlijk de roest verwijderen/het proces stoppen. Het is natuurlijk een plek die voor mij niet glimmend strak in de lak hoeft te zitten. Mijn laatste roestplekken die ik behandelt heb waren aan een Fiat 127 begin jaren 90, dus een beetje advies van hier is niet weg. ;)

Voor de wielkasten achter moet ik nog eens de kunststof bekleding naast de achterbank loshalen, maar wat ik tot nu toe gezien heb, ook rondom de bevestiging van de veerpoten, ziet de auto er op dat punt goed uit. De bak van het reservewiel heeft wat oppervlakkige roest aan de binnenzijde, maar is verder hard.

De auto heeft te lijden gehad van het zeeklimaat (vlakbij Haarlem). 19 jaar lang westenwind die zoute lucht aanvoert is niet echt bevorderlijk.

richardwbb

Ik geef geen advies meer ;) Tot het punt van dat je zei het lijkt je niet dat de roest van binnenuit komt was ik je kwijt/ben ik je nog steeds kwijt.

Ik begrijp dat je niet de bruine plekjes gaat verhelpen ''voor de foto''.

Ik zal even nog wat meer foto's posten, maar ik denk wel dat je er uit komt. Je doet mij een groot plezier als je je stappenplan post, wellicht leert er nog iemand iets hier. In elk geval bespaart dat je de ja maar dat had in 1 keer goed gekund, dus overnieuw of wat heb je nou zitten doen traject. (En dat even los van wie en wie ;))

1 ding nog, roest stoppen en ziet er goed uit, aw shit, dat zijn 2 dingen van een.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Rens

Ik bedoelde te zeggen dat op foto 2 en 5 achter de roestplekken gewoon het interieur van de auto is, dus geen afgesloten holle ruimte. Daarom lijkt het niet dat die roest van binnenuit komt.  ;)

Rens

Hoe het komt weet ik niet, maar de bouten waarmee het contactslot aan de stuurkolom vast hoort te zitten, zaten los. Ik kon de hele unit op en neer bewegen. Verklaart waarschijnlijk ook waarom dat sierkapje ontbreekt.   :P Dus gisteren officieel voor het eerst gesleuteld aan de auto.  ;D

Rens

Dit zie je als een 6-jarige in de NX zit zonder zitverhoger.  ;D

En gisteren over de 26.000 km gegaan.
Nog een plaatje van de km-stand voordat ik ging rijden:

Eindelijk mooi weer voor wat foto's:

Zeurdoos

Ziet er toch netjes uit hoor ;) , en die km stand is ook wel lache ;D

Knight100nx

zou bijna zonde zijn om er in te rijden :P

patrick100nx

foto's van de motor ;D, met zo'n lage kmstand moet die er ook als nieuw uitzien ;D

Voor de rest een onwijs net NXje,, niet te veel aan doen zou ik zeggen..

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

Rens

Pfoei, heb vanavond een achterlicht unit losgehaald. Wat een rotzooi, die zwarte troep.  :P Ben 1,5 uur alleen met die zwarte kit verwijderen bezig geweest. Maar rondom het achterlicht is het nu kitvrij, heb wat beginnende roest behandeld, en ga morgen de laatste restjes van de unit zelf weghalen, nieuwe kit erop en weer monteren. Gelukkig is het niet mijn daily car, dus kan de unit eraf laten.  :)

Rens

Onder de motorkap ziet het er toch wel 'aangeslagen' uit. De auto heeft 19 jaar lang in Overveen gestaan, ca 4 kilometer vanaf de kust. Als je nagaat dat bij een flinke storm soms zelfs hier in zuid oost Drenthe een lichte zoutaanslag op de auto's ligt, kan je ook wel nagaan wat de zogenaamd gezonde zilte zeelucht aan auto's kan doen. Maar ik zal morgen wel een foto van de motorruimte maken. Heb trouwens ook gezien dat de bumper bovenaan met 1 bout vast zit, terwijl dat er 4 moeten zijn. 3 bouten zijn afgebroken. Waarschijnlijk niet eerst 24 uur met WD 40 laten staan voordat ze die bouten los wilden halen. Tips om de afgebroken bouteinden eruit te krijgen?

@Knight1987: denk nog meer zonde om stil te laten staan. Deze NX is voor mij puur voor de fun, en alleen in de zomer. Voor mijn dagelijkse werk kilometers heb ik een Mitsubishi Grandis van de zaak ter beschikking, die sinds juni vorig jaar al ruim 22.000 km heeft gereden. 2.0 liter TDi van VW, standaard 140 pk, gechiptuned naar 180 pk. Zullen toch steeds weer mensen verbaasd zijn als die grote bak er zo rap vandoor gaat.  ;D

Knight100nx

daarom zei ik ook bijna he :P auto's zijn gemaakt om te rijden dus voor deze geld dat net zo goed :)

en goed onderhoud is het halve werk toch :)