Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

new member even voorstellen (New pictures page 1)

Gestart door miss_bb, 12 feb 2012 - 14:45

Vorige topic - Volgende topic

miss_bb

Citaat van: Vinnie op 13 feb 2012 - 21:01
Zomer of winter kan ook wat schelen. Laatste tank in de mijne was ook maar een magere 1:9.5, vergelijk dat maar met een eerdere tank in ~oktober; 1:11.5/12.

Maar krampachtig focussen op zuinig rijden lijkt me ook zonde. Beetje genieten mag ook wel. Laat andere mensen maar rijden in een Aygo, om maar wat te noemen :P

En mooie afbeelding op de zijkant... netjes gedaan; goed te zien op de grotere foto  :)

dank je dank je
het schijnt een krokodillen oog te zijn
al twijfel ik wel of ik deze in de toekomst er nog op laat

mij lijkt het heel gaaf om de auto als het ware in 2 kleuren in een overloop naar elkaar te laten spuiten
mijn mening sticker is niet echt vrouwlijk --> niet dat ik er een wijven bak van wil maken maar een beetje meer vrouw mag er wel in hihi

~White Noise~

miss_bb

ik zal het eens navragen allemaal en met daglicht binnkort wat meer foto's maken
toen mijn neef de auto reed was deze wel meer verlaagd als nu
aleen ik wilde dat niet extreem uit praktisch oogpunt en ook gelet op de rare drempel in de parkeer garage op mijn werk en mijn rijstijl kwa drempels hihi

Citaat van: Mojo op 13 feb 2012 - 21:10
Zit die onder de motorkap of achter in de kofferbak?

Met andere woorden, MEER FOTO'S!

Maar wat het is: Veerpootbrug is een versteviging tussen de bovenkant van de schokbrekers, hierdoor verminder je body-roll in bochten, wat zich uit in hogere bochtsnelheden (afhankelijk van hoeveel grip je banden hebben).

Stabilisatorstang doet bijna hetzelfde, al werkt deze door het inveren van de schokbrekers in bochten in balans te brengen. M.a.w.: Wanneer je scherp naar links stuurt, zal de rechter schokbreker ver inveren. Door het plaatsen van een zwaardere stabilisatorstang (of (anti-)swaybar), zal de andere schokbreker meegetrokken worden, waardoor de auto minder overhelt.

Wat men hier meestal wel snel doorheeft is:

Veerpootbrug voor + veerpootbrug achter + Whiteline (of beter, zoals Progress of STSuspensions) stabilisatorstang = kart.

Wanneer je dan ook nog eens je auto (op een goede manier, dus liever niet alleen verlagingsveren) verlaagt, dan ligt hij helemaal als een blok op de weg, en zijn het alleen nog de banden die een factor zijn.

~White Noise~

Vinnie

He toch, geen Barbie NX?  :'(
;D

Zo'n kleurenoverloop is afaik niet goedkoop, maar wel heel erg mooi. Wat voor kleuren had je in gedachte?

miss_bb

Citaat van: Vinnie op 13 feb 2012 - 21:19
He toch, geen Barbie NX?  :'(
;D

Zo'n kleurenoverloop is afaik niet goedkoop, maar wel heel erg mooi. Wat voor kleuren had je in gedachte?

hahaha zekers geen barbie car
van sneeuw wit naar ijsblauw /turquase metallic lijkt mij mega vet
en dan het ijsblauwe achter
beetje richting die kleur

~White Noise~

staartbek

klinkt interessant, ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien, waar je het laat doen en of het te betalen is

denk dat je in de afdeling projecten meer aandacht krijgt voor je plannen en eventuele tips

succes

ps, de nieuwe foto's zijn me even ontgaan

www.custompainter.nl
info@custompainter.nl

Rens

Ehm, volgens mij heeft miss_bb per ongeluk een nieuw topic aangemaakt ipv een nieuw bericht. Misschien dat een modje die twee topics aan elkaar kan plakken? ;)

staartbek

www.custompainter.nl
info@custompainter.nl

Mojo

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

richardwbb

Citaat van: miss_bb op 13 feb 2012 - 21:11
hey hey thanks voor de uitgebreide uitleg
dit is de eerste x dat ik een uitgebouwdere auto heb mijn vorige was standaar
gelukkig is mijn oom nogal handig met autos em die kijkt ook altijd mijn auto na als er iets mis is dat scheelt weer
laats had de nissan me ook ta pakken hahahaha hij stuurde als een vrachtwagen bleek het kabeltje van de stuurbekrachtigingsvloeistof eraf geschoten te zijn olie leeg dus geen stuurbekrachtiging hahahah en dan moest ik met mijn kracht sturen we hebben echt ons ziek gelachen hoe ik uiachter het stuur zat

Oke, dat zit wel goed dus, nu ben ik helemaal nieuwsgierig geworden om je GTi in het echt te bewonderen.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

miss_bb

Citaat van: Rens op 14 feb 2012 - 22:25
Ehm, volgens mij heeft miss_bb per ongeluk een nieuw topic aangemaakt ipv een nieuw bericht. Misschien dat een modje die twee topics aan elkaar kan plakken? ;)

nee hoor ben gisteren avond niet meer online geweest
ik kreeg een berichtje in de mail van mimi dat ze mijn topic had gesplitst
???

~White Noise~

miss_bb

Citaat van: staartbek op 14 feb 2012 - 21:59
klinkt interessant, ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien, waar je het laat doen en of het te betalen is

denk dat je in de afdeling projecten meer aandacht krijgt voor je plannen en eventuele tips

succes

ps, de nieuwe foto's zijn me even ontgaan

ja ik ben ook benieuwd ik moet er iig ff flink hard voor gaan sparen
is er eik een speciale naam voor deze kleuren overloop
maar mijn prioriteit op dit moment is eerst het samenwonen maar eens rond krijgen en dan verder aan het autotje
het heeft ook geen haast hij zit op de voorbumper na nog super in de lak

ps de nieuwe foto's zijn die van de voor en achterkan, die had ik nog niet erin gezet toen ik dit topic begon

~White Noise~

miss_bb

Citaat van: richardwbb op 14 feb 2012 - 23:40
Citaat van: miss_bb op 13 feb 2012 - 21:11
hey hey thanks voor de uitgebreide uitleg
dit is de eerste x dat ik een uitgebouwdere auto heb mijn vorige was standaar
gelukkig is mijn oom nogal handig met autos em die kijkt ook altijd mijn auto na als er iets mis is dat scheelt weer
laats had de nissan me ook ta pakken hahahaha hij stuurde als een vrachtwagen bleek het kabeltje van de stuurbekrachtigingsvloeistof eraf geschoten te zijn olie leeg dus geen stuurbekrachtiging hahahah en dan moest ik met mijn kracht sturen we hebben echt ons ziek gelachen hoe ik uiachter het stuur zat

Oke, dat zit wel goed dus, nu ben ik helemaal nieuwsgierig geworden om je GTi in het echt te bewonderen.

wie weet treffen we elkaar allemaal een x op een meeting ofzo

~White Noise~

Mimi

sorry beetje laat...
maar welkom ... eindelijk weer een vrouw met een nx!
en een nette en mooie nx
veel plezier hier op het forum
Found a guy with a car ,
Combined it with her passion,
To create one of her own.

miss_bb

Citaat van: Mimi op 15 feb 2012 - 10:52
sorry beetje laat...
maar welkom ... eindelijk weer een vrouw met een nx!
en een nette en mooie nx
veel plezier hier op het forum

hee mimi
dank je wel
hahaha ja wat girlpower erbij kan nooit kwaad he
dank je het is een leuk forum!!!  ;D

~White Noise~