Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Vinnie; Project NeXT - Digital! (Nieuwe achterklep+bumper)

Gestart door Vinnie, 04 jan 2012 - 23:47

Vorige topic - Volgende topic

ParaChris

Bij mijn GTI zaten er aan beide kanten deze gaatjes ;)

Dat samen met nog wat 2 gaten bovenin de wielkast kostte me 100 euro xD
(maar ik weet niet of je dat ergens anders ook gaat lukken..)

Vinnie

Oef, zo ver ga ik het proberen niet te krijgen :o
Maar damn, dat was dan idd erg goedkoop.. hahah.

Mgoed, even de komende tijd even uitzoeken en kijken hoe/waar/wanneer ik dat laat repareren. Blijft wel altijd beetje lastig als het een daily is, afijn...

ParaChris

Komt wel goed hoor! Zo ontzettend duur hoeft het niet te zijn! Maar dat zei ik zaterdag ook al tegen je!

Vinnie

Om even wat informatie te winnen en te kijken wat de 'lokale' schadehersteller zou vragen voor herstel, waar ik dus al eerder ben geweest, zou het bij elkaar bijna net zo duur zijn als het laswerk wat eerder was gedaan.

300+ voor rechts-achter
400+ voor links-achter.

Even verder kijken in ieder geval. Custom painter heb ik inderdaad ook aan gedacht en zal ook wel een e-mail sturen. Helaas is en blijft het wel mijn daily, dus even kijken of dat dan praktisch haalbaar is (Noord-Brabant > Groningen).

richardwbb

Daar mag wel wat ML in hoor.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Vinnie

Sorry als ik even niet volg wat je bedoelt  ??? :)

richardwbb

Nou als die gelast is zit er inwendig soms toch nog wel roest het is niet hol daar er zit een profiel en het is achter bij de Nx een gevoelig punt.  Maar je zou er eens onder moeten kijken en een beetje met een schroevendraaier tikken dof geluid is roest.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Vinnie

En wat doen we met goed weer?... de nx lekker wassen en ermee gaan cruisen...

'k heb geen idee waar het allemaal precies heen is geweest, maar het Brabantsche land zag er in ieder geval weer mooi uit, en mag de nx heel mooi in het landschap op de gevoelige plaat gezet worden...  :D

Ploatkes;

Moge de GA16DE nog velen kilometers maken <3

En als speciale afsluiter, een panorama foto  8)

twinturbo

Was zeker lekker weer om door het brabantse land te cruisen. :D Helaas willen je foto's niet allemaal helemaal laden hier. Maar wat ik wel kan zien ziet er goed uit hoor. Het doet me denken aan mijn nx een paar jaar terug. ;) Goed bezig geweest.

Rens

Het mooie weer komt eraan, en zo ook de foto's met open dak. ;D

Vinnie

Volgende keer met meer auto's zo op de foto's?  ;D

Vanmiddag heb ik van de DPD de pakketjes van Nismo mogen ontvangen, 4x14" Nissan velgen. Nismo, bedankt!  ;D

Vinnie

Afgelopen middag was het dan zover! Eventjes met de nx naar Hellevoetsluis gereden, en samen met Mojo aan de nx gesleuteld om de digitale tellerbak+sensor in te bouwen.

Alles ging best voorspoedig, maar waar we al vrij snel achterkwamen is dat alles behoorlijk stevig vast zat. Het gedeelte dashboard dat voor/om de tellerbak zit, zat links best wel vast. Maar met even flink getrek was dat wel losgekomen :P

Daarna was het voor mij vooral veel toekijken hoe Mojo met soldeerbout en soldeertin alles aan elkaar puzzelde ;D
Helaas geen foto's gemaakt D: sorry.

Alleen toen kwam het. De sensor die op de versnellingsbak zit was met geen mogelijkheid los te krijgen. Tikje hier, murw daar.. niks. Auto opwarmen en nog eens proberen. Nope, muurvast.

Maarrrr... toen gingen we rijden. De tellerbak gaf gewoon de juiste snelheid aan :o we zaten echt even verbaast te kijken. Iemand een idee? Wat wij vermoeden is dat deze tellerbak nieuw/anders genoeg was om gebruik te maken van de sensor die ook in normale modernste nx'en zit.

Dus maakte het in het eind niet echt uit dat die sensor muurvast zit  ::) :P hahah.

In ieder geval wil ik Smht bedanken voor de tellerbak, Sa_Reno voor de bedrading en natuurlijk Mojo voor het netjes inbouwen.

:drive:

Rens

Zo'n digidash is wel apart, ik heb zelf eens met een digi-NX mogen rijden. :)

Vinnie

Ik moet wel zeggen dat het zicht wel wat minder is met flink wat zon erop, maar dat mag de pret niet drukken. Vooral door de tunnels bij Rotterdam voelde het gewoon spacey aan, geweldig!

Hier en daar ook wat gekeken naar de tellerafwijking en die zit ergens rond de 5km/h.

richardwbb

Dat is boffen, zo een snelheidssensor!