Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Rens witte 100NX

Gestart door Rens, 09 mrt 2010 - 21:59

Vorige topic - Volgende topic

Rens

Het kan zomaar zijn dat ik vanaf as zaterdag weer in het bezit ben van een 100NX. Ik ga kijken bij 100NX uit 1991, met slechts 25000 km (NAP gecheckt) op de teller.  ;D

Zeurdoos

Hmmz weet niet of je daar blij mee moet zijn met zo weinig Km's ::)

Rens

Ja, ik weet het, veel korte ritjes met koude motor zorgen voor meer slijtage dan lange ritten met warme motor, maar gaan kijken kan altijd.

Zeurdoos

Das is zeker zo ;) en het is natuurlijk wel leuk zo weinig km's op je teller ;D

Rens

Ja, en helemaal origineel. Kleur wit, automaat (handbak had ook gemogen). Hij stond tot afgelopen zaterdag te koop op marktplaats. Was verkocht aan iemand anders (ik was net te laat) en kreeg vanavond een email van het garagebedrijf dat die koper er alweer vanaf moest, vanwege privé problemen. Dus ga ik zaterdag kijken. Nog tips, afgezien van de beruchte achterwielkasten?

richardwbb

Je zou moeten kunnen zien dat die jaren binnen heeft gestaan en als nieuw is, wellicht nog nieuw ruikt.

Ik zou vooral onder de motorkap en de bodem willen bekijken, want hij is tenslotte toch ook buiten geweest.

Waar ik zo aan denk zijn alle rubbers, echt alle rubbers, dus ook rubbers van sensoren/dichtingen. En ik had zowat geen sensor meer werkend bij een 5 jaar stilstaande Nx, of dat toeval is vind ik te betwijfelen maar tjee wat een ramp.

Qua slijtage blok, tja altijd wel maar zat de juiste olie er in, niet noemenswaardig. Je mag je zelfs afvragen of het blok al echt ingelopen is ;)

Verders met stilstaan, dat is voor de banden al heel snel niet leuk meer, maar ook lagers en alles dat moet bewegen, dat lange zwaartekracht heeft ervaren terwijl het gemaakt is om rond te draaien of te scharnieren, zou zomaar versneld stuk kunnen gaan. Ik zou zelf de auto geheel opnieuw inrijden.

Verders, ik heb er geen ervaring mee, ik denk dat er maar weinig mensen zullen zijn die weten waar ze aan toe zijn (nagelnieuwe auto en toch problemen) maar ik zou het doen. Dit wel afhankelijk van de prijs, vorig jaar stond er een zwarte 1.6i te koop met ik dacht 76000 bij een garage en die vroeg er 3500 voor (na 1 mail, vraagprijs was dacht ik 4750) en dat is gewoon niet interessant lijkt me.

Oh enne, ga je hem kopen en op straat zetten na al die tijd, echt hij roest als een gek. Daar kan je gemakkelijk wat aan doen, maar ik kan je zeggen, lang binnen/stil gestaan en weer de weg op, zomaar vliegroest op ongelakte delen en daar moet je wat aan doen anders heb je net zo goed in 3 jaar gaten. Niet om je tegen te houden, iets om mee rekening te houden, dat je wellicht een superstrakke originele Nx met belachelijk weinig kilometers kan kopen betekent of bij houden of lekker rijden en ook snel op.

En wat betreft eventuele defecten, daar zou ik mij geen zorgen over maken, als je tenminste bereid bent 2e handse delen te plaatsen en al helemaal als je het zelf wel kan of via via laat doen, kleine kosten.

Edit: Ik had dus zowat alle sensoren stuk op een GTi en ik vervang ze vrij snel en wat ook echt zo is, bij een 1.6 gaan sensoren sowieso minder snel stuk/minder kritisch.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

ardonjr

.. ofwel.. "Wat leuk dat je weer gaat kijken voor een NX"  ^-^

Let maar niet op de jongens hier hoor.. die zijn altijd wat terughoudend met positieve reacties ;)

DJ Ramonski

Cool :D Na elf jaar toch weer een NX.

Ik denk gewoon dat je groot onderhoud uit zult moeten voeren. En met groot onderhoud moet je idd ook rekening houden met rubbers en banden. Zolang de roestduivel weg is gebleven valt het denk ik allemaal wel mee. Gewoon de komende tijd rustig aan doen met het blokje en hem de eerste 1000 kilometers behandelen als een nieuwe auto.
Koos NX-Loos
Nissan 100NX 1.6 SLX+ E2 (1993)
Honda Civic 1.4i Jewel (1998)

Rens

Prijs zal ca 1950 euro zijn. Aangezien ik van de zaak een Mitsubishi Grandis rij, en mijn vrouw voor dagelijks gebruik een Primera uit 1997 heeft, wordt dit een zomerauto, voor fun. Zodra de bladeren gaan vallen, zet ik hem binnen (moet alleen nog een plek daarvoor vinden).
Banden zijn nieuw (1000 km), accu ook, APK afgelopen week uitgevoerd.

Mijn vorige 100NX heb ik van 1992 tot 1999 gehad, en 220.000 km ermee gereden, zonder noemenswaardige problemen. http://www.koekiemonster.tk/Fotoalbum/thumbnails.php?album=40

DJ Ramonski

even een offtopic vraagje: kan het dat jouw oude NX in Zuid-Limburg rond rijdt of gereden heeft? Hier in de buurt rijdt/reed namelijk ook een gele met dergelijk velgen rond :)
Koos NX-Loos
Nissan 100NX 1.6 SLX+ E2 (1993)
Honda Civic 1.4i Jewel (1998)

Rens

Denk het niet. FL-NT-85 is vorig jaar januari uit het register van de RDW verdwenen...  :(

En die velgen waren er al weer af toen ik hem verkocht. Heb een paar jaar in Duitsland gewoond, en de auto meegenomen. De velgen hadden geen TÜV goedkeur, dus toen zijn er stalen velgen onder gekomen. Ook de sportdemper had geen TÜV. Bij de Duitse garage hebben ze er toen een andere einddemper onder gezet. Maakte veeeeel meer lawaai, maar had wel TÜV goedkeur    ;D

Ben na 2 jaar weer naar NL verhuisd, auto weer mee, en in 1999 ingeruild op een Skoda Octavia, in Delfzijl.

Knight100nx

zou opzicht wel vet zijn om een nog bijna nieuwe NX in deze tijd te kunnen kopen :)

zou zeggen als ie nog goed is, blok nog schoon is enzo (keeringen enzo merk je heel snel want je blok word heel snel vies), gewoon doen

gewoon rustig aan mee doen dan komt het vast wel goed

zien de foto's wel verschijnen :)

Rens

Wonderen gebeuren soms nog. In januari in de Autokampioen nog een artikel geleze over een Ford Taunus uit 1978, die wel bij de dealer geleverd werd, maar door het overlijden van de dealer nooit verkocht werd, en zo jarenlang gestaan heeft. Na een paar omzwervingen is de Taunus 'gloednieuw' bij iemand terecht gekomen die er ook in wilde gaan rijden, en heeft nu ca 3100 km op de teller.  :)

richardwbb

Citaat van: Rens op 10 mrt 2010 - 10:03wordt dit een zomerauto, voor fun. Zodra de bladeren gaan vallen, zet ik hem binnen (moet alleen nog een plek daarvoor vinden).

Super! Ik zie ineens geen beren op de weg meer :)
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

rik1987

Citaat van: richardwbb op 11 mrt 2010 - 02:34
Super! Ik zie ineens geen beren op de weg meer :)

Volgens mij moet jij de drugs ff poosje laten staan...