Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

NX in mijn style.

Gestart door iceman13, 16 jul 2013 - 20:47

Vorige topic - Volgende topic

iceman13

Toch maar eens beginnen om te laten zien waar ik meebezig ben, in plaats van ander topics te vervuilen.

Ik ben een lief hebber van auto's in een britse style, zoals: Jaguar, Rover (wij hebben nu nog een rover 75), MG, Morgan enz.

Als vader van inmiddels 2 kinderen, wil ik ook voor onze tweede auto, een auto met een achterbankje. En wil ik de mogelijklheid met open dak te rijden.

Ik heb een tijd een carb. uit 1991 automaat gehad en deze naast verschillende andere auto's voor dagelijks gebruik kunnen aanhouden. Op het moment dat het motortje van mijn carb. erger en erger gaat sputteren, wordt mij een beschadigte 1994 nx sport-i met een g3 installatie aangeboden (163.000km met nap). Deze kon nog prima rijde, maar zou niet meer door de volgende apk komen.

Van deze 2 nxjes is mijn huidige nx samengesteld, met het kenteken van de sport-i. Wij zij nu net de 200.000km voorbij, dus net lekker ingereden.

Wat is er al aan mijn nx gedaan(wat anders is dan normaal):
-Notenhouten accenten, en armsteun in vergelijkbaar printje.
-Mg/rover velgen. Het naafgat moest opmaat gevreesd worden.
-Ms voor- en achter bumper.
-Angel eyes. Ik wou oorspronkelijk ronde koplampen laten maken,  in de style van een jaguar xjs. Tot ik dit tegen kwam, en ik mij realiserde dat dit de moderen versie is, van de eerder door mij gewenste lampen.
-G3 Gas
-De auto is donker groen metalic. Een officiel erkende "british racing green", gebruikt door Jaguar, Rover en MG.

Wat gaat er op korte teremijn gebeuren:
-Eindelijke de sideskirts van ms, en in de juiste kleur.
-Een "platte" achterklep, met: een te openen achterruit, en een bagage rekje (ja, zo'n rekje vind ik mooi, en handig. Ik heb een gastank achter in liggen, dus weinig bagage ruimte. Dit rekje wordt op maat van de dakjes afgestemd)

Iets langer termijn maar zeker haalbaar:
-Champagne/Cognac kleur lederen bekleding. Of iets tussen deze twee tinten in. Stoelhoezen of  opnieuw bekleden, zijn bijde opties.
-Stoelverwarming, dit is bijna noodzakelijk met ledere bekleding. Ik heb al stoelen met verwarming liggen.
-White wall tires. Even wachten tot mij huidige banden af zijn. Ik denk er aan om achter een (half)maatje grotere band te nemen dan voor.
-Notehouten stuur. Iets in de style van het stuur van een rover 45 serling, hout en leer combi, met airbag in dien mogelijk.
-Witte wijzerplaten, ik had ze in mijn carb. maar ik vind ze niet mooi genoeg in een ijectie passen. Ik heb ooit witte teller platen voor een injecte gezien (of was het misschien toch een Gti?) met rooie cijfers en letters (met nissan logo). Dit lijkt mij nu een leuke optie als ik het tegen kom.
-openlucht filter, ik weet hier te weinig van af om te kunnen kiezen welk merk enz.
-bekerhouders, maar niet in het middenconsol.
-dvd in de hoofdsteunen, heb ze er nu op hangen. Maar ook iets met een scherm voor de bijrijder.

Grenzen aan het onmogelijke, wegens..........meetal geld............:
-Lucht inlaat op de motorkap. Dit vind ik leuk mist nuttig (zie volgende punt).
-En turbo, ik hoef niet snel, maar vind het wel leuk.
-2.0 blok, ik heb het idee dat deze auto daar voor gemaakt is.
-awd, mist de auto niet te hoog word.
-Airco. ik hou van luxe, meer dan van snelheid.
-Dubbel din, met routeplanner in middenconsol, plus schermpje bij de tellers.

Rare hersenspinsels (soms nuchter bedacht vaak niet):
-Bullbar met lampjes.
-Niet meer op gas/bezine rijden ,maar electich.
-Iets doen met de bakjes naast de achterbank. Geen boxjes maar" koelkastjes, ruimte voor een ps(5?) x-box etc.

Ik ben aan het leren. Als de schade minder kost dan een opleiding motorvoertuigentechniek, vind ik het goed.

Mojo

Citaat van: iceman13 op 16 jul 2013 - 20:47
1: openlucht filter, ik weet hier te weinig van af om te kunnen kiezen welk merk enz.
2: bekerhouders, maar niet in het middenconsol.
3: witte wijzerplaten, ik had ze in mijn carb. maar ik vind ze niet mooi genoeg in een ijectie passen. Ik heb ooit witte teller platen voor een injecte gezien (of was het misschien toch een Gti?) met rooie cijfers en letters (met nissan logo). Dit lijkt mij nu een leuke optie als ik het tegen kom.

Grenzen aan het onmogelijke, wegens..........meetal geld............:
4: Lucht inlaat op de motorkap. Dit vind ik leuk mist nuttig (zie volgende punt).
5: En turbo, ik hoef niet snel, maar vind het wel leuk.
6: 2.0 blok, ik heb het idee dat deze auto daar voor gemaakt is.
7: Awd, mist de auto niet te hoog word.
8: Airco. ik hou van luxe, meer dan van snelheid.

Rare hersenspinsels (soms nuchter bedacht vaak niet):
9: Bullbar met lampjes.

Mooie plannen, maar toch een paar opmerkingen/aanwijzingen.

1: Op een SR20: Ja. Op een GA met gas: Geen idee wat het gaat doen. Voor de SR20: Zorg dat je een degelijk merk neemt (K&N, InJen, BLOX, etc) en een GOEDE MAF adapter (dus eentje die perfect rond is, en geen vierkantje van binnen heeft, had ik ook, en mijn GTI wilde daardoor niet blijven lopen)

2: Waar dan? De ruimte is beperkt in de NX, en je kan vrij makkelijk (okee, met een beetje modificeren) een NX1600/NX2K/Sentra middenconsole met bekerhouders plaatsen, en dan het bakje eronder even aapassen met een Dremel. Ik heb eventueel de bekerhouders nog wel over. Frame van de middenconsole helaas niet.

3: Tellerplaten kan je ook custom laten maken.

4: Luchtinlaat in de motorkap, alléén als je ook echt een TMIC zoals die van een GTi-R hebt.

5: Makkelijkst is dan om een FWD SR20DET te zoeken

6: Zie punt 5, dan ben je meteen klaar met beide punten

7: Yup, dat gaat je veel geld en tijd kosten. Er is al eens iemand op het SR20-forum geweest die het gedaan heeft met een 100NX, maar houd er rekening mee dat sommige functies verloren gaan. Zoals het hebben van een normale brandstoftank (moet een brandstofcel worden in de achterbak).

Combinatie van 4, 5, 6 en 7:
Het beste kun je dan een GTi-R karkas importeren vanuit Engeland. Daar worden ze nog wel eens aangeboden, en dan ben je in een keer klaar. Je ZOU zelfs nog eens kunnen overwegen om de complete carrosserie van de NX over te zetten op het onderstel van de GTi-R, dan hoef je verder niet veel aan te passen. Of het uitkomt is een ander probleem.

8: Snap het doel van Airco in een auto met dakpanelen niet helemaal, maar je zou eens kunnen zoeken naar een aircosysteem van een Primera P11 met Airco. Kijk naar een sloper ofzo, dan kom je nog het goedkoopst weg. Zorg dan wel dat je van tevoren het koelmiddel laat ontstnappen (ergens een gaatje inprikken, of iets open zetten). Overigens, als je pech hebt, dan komt de compressor in de weg van de turbo te zitten. Ze zeggen dat de leidingen van een GA16 dan beter passen wanneer je deze op een SR20 zet.

9: Geloof niet dat je dat voor elkaar krijgt. Zelfs in Nederland is dat niet toegestaan op een personenwagen.

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

iceman13

8. Ik rij op de snelweg niet altijd met het dak open, zeker niet als ik de kinderen achterin heb zitten. Ik heb liever airco dan een turbo.
9. is een grap!
Ik ben aan het leren. Als de schade minder kost dan een opleiding motorvoertuigentechniek, vind ik het goed.

Mojo

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

iceman13

We gaan even kijken of ik dit achterklepje kan krijgen.
http://allegro.pl/tylna-klapa-nissan-100nx-i3374003039.html

Kent iemand de spoiler? We moeten nog even nagaan of dit inclusief spoiler en raam is, en of deze hier naar toe te krijgen is. maar het is zeker een leuke spoiler.

Rens

Zijn er ook nog foto's?? ;D

Knight100nx

Eindelijk ook een project topic nadat er al zoveel gedaan is aan deze auto :P

themacpie

Citaat van: iceman13 op 17 jul 2013 - 08:54
We gaan even kijken of ik dit achterklepje kan krijgen.
http://allegro.pl/tylna-klapa-nissan-100nx-i3374003039.html

Kent iemand de spoiler? We moeten nog even nagaan of dit inclusief spoiler en raam is, en of deze hier naar toe te krijgen is. maar het is zeker een leuke spoiler.

Lijkt wel wat op de "AD Designer" spoiler...
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

Sa_Reno

Nissan 100NX 1.6 Injectie 1993
Renault 19 16V Cabriolet 1994

richardwbb

Ik zie een foto hoor.

Natuurlijk een hele achterklep :P

Wel afdingen anders kijken ze je raar aan :P
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

iceman13

CiteerZijn er ook nog foto's?? ;D
Ben even aan het uit vogellen hoe ik de foto's hier plaats.

CiteerEindelijk ook een project topic nadat er al zoveel gedaan is aan deze auto :P
Er was al een project topic, versprijt over andere topics. Maar ja, beter laat dan nooit.

CiteerLijkt wel wat op de "AD Designer" spoiler...
Die was ik nog niet eerder tegen gekomen.
Ik moet nog zorgen dat ik hem krijg, morgen maar even bellen. Ik ga 100 bieden incl. verzendkosten, zij vragen 100 en 50 verzendkosten. Ik weet niet waar ze zitten en of ik het kan halen.

Citeer:pics:
JAJA, komt er aan!

iceman13

Zo waren wij opweg, met het hele gezin, en een 3 kleurige nissan, naar Polen.

Het gemis van de airco was nu nog niet zo groot.

Mijn vrouw, Ania, geeft uitleg over wat er moet gebeuren. Mijn Pools is nog niet alles (wij zijn al ruim 9 jaar samen en van het najaar 7 jaar getrouwd)

De achtklep ziet er op deze foto nog wel aardig uit.

Sa_Reno

Mooie koplampen! :-)
Nissan 100NX 1.6 Injectie 1993
Renault 19 16V Cabriolet 1994

Knight100nx

Nu ik zo de foto's zie mis ik mijn NX steeds meer :S